SKRITT RUNDA

2010-03-13
Gammal bild - 2010 03 tror jag...

Idag var det sol på himmelen! Väldigt mysigt, skrittade en runda med Baarock han uppskattade det väldigt mycket. Men det var mycket snö i skogen så vi kunde inte trava så mycket. Men på vissa ställen kunde vi, jag hade bara hackamon så det var inte så super kul för mig att trava, då han kunde lätt dra iväg. Men han var visst en lugn kille idag.

Skrittade väl cirksa en timme, med trav 3-10 minuter. Westernsadel and hackamon and vojlock padd and läntäcke var dagens utrustning, och min färglada hjälm.

/ Elly-J AND Baarock

Kommentarer:

1 Linn Forsström - satsande ponnyryttare:

skriven

sv: Jag är mycket väl medveten om hur man kan misshandla sin häst med sporrar och spö, men det är inte alls vanligt - inte häromkring åtminstone.

Jag rider allra helst utan spö men då Cherry är otroligt stoig av sig och kan stanna på vägen och VÄGRA gå så måste jag ha spö med mig - det räcker med att höja det så går hon igen. Hennes förra ryttare red med sporrar HELA TIDEN, red ut med det osv, men nu går hon för "vanlig" skänkel :)



Tycker din poäng var riktigt bra, kan man rida utan det så ska man det. OCH "misshandel" sker tyvärr :(



Otroligt fin blogg har du :)

Kommentera här: