MYCKET GJORT



Idag har jag fått mycket gjort, redan klockan 9 var jag uppe och klockan 10 så började jag att dra av skorna på min häst och värka till honom. Det tog en hel timme, ni kan inte gissa hur jobbigt det var. Mitt linnen var helt fuktigt och blött efter jag var klar.

Efter de åkte vi lämmna honom och en annan häst på sommarbettet, känns skönt att inte behöve tänka på honom och att han kan gå där och blo rund och god till hösten. Han kommer gå där så länge som möjligt, men vi får se hur hösten bli. Bli den som förra året då stannar han där länge.

Efter de, fottat valparna (bilder kommer), sen bara tagit det lung, det har varit full rulle på gården idag. Tog cirka 3 och ½ timme att köra ner två hästar dit. Nöjd och glad blev alla.

Så nu ska jag drike grönt varmt te, sen gå lägga mig, imorgon är det gymmet i 2 timmer.

// Elly - J

Kommentera här: