1 LĂ€s mer >>
Idag Äkte vi till Malmö för att trÀffa min PT och mysa runder i Malmö!

Vi trÀffade Àven nÄgra andra vÀnner, trevligt!

Givet vis Ă„t vi ute, Ă€ven om vi inte skulle göra det, men vi testade en annan buffĂ© med Thai och China, sen testade min pojkvĂ€n nĂ„got konstig sprit som finns i China.. Kommer inte ihĂ„g vad det heter! 








Soligt, mycket soligt nog.. SĂ„ har man redan gĂ„tt upp 3kg sen jag kom till Sverige, sĂ„ lite leden över det men smatigit Ă„ker jag tbx till England pĂ„ MĂ„ndag! 


// Elly 

Mot Malmö

0 LĂ€s mer >>
IgĂ„r var vi ute pĂ„ "fin" middag i Lund med nĂ„gra vĂ€nner! 

Det var trevlig och mysigt, god mat och trevligt sĂ€llskap! 

// Elly 

UtekvÀll!

0 LĂ€s mer >>









Inte jĂ€tte nöjd! Men bĂ€ttre Ă€n förra! 

// Elly 🌾

Mumsigt!

0 LĂ€s mer >>
Idag begav vi oss SkĂ„ne runt, först Kristinastad sen Tomelilla, besök hos min trĂ€nare i KD sen min hĂ€st i Tomelilla! Solen har varit pĂ„ vĂ„r sida hela dagen, underbart 

Nu Ă€r vi hemma och rĂ€tt trötta! Iallafall jag! Imorgon Ă€r de fin middag och promenix i SkrylleSkogen om vĂ€dret tillĂ„ter det! 













// Elly 🌾

SkÄne runt!

1 LĂ€s mer >>



Riktigt gÄtt!!

// Elly 🌾

KvÀllsmat

0 LĂ€s mer >>
TĂ€nk att hösten Ă€r hĂ€r! SĂ„ mysiga fĂ€rger pĂ„ trĂ€den och hittills har solen varit vĂ€ldigt aktiv! 

Idag... idag ska vi Ă„ka till Kristinastad och hĂ€lsa pĂ„ SkogsĂ„krar gĂ„rd, som ni sĂ€kert mins att jag jobbade pĂ„! 

Efter detta ska vi försöka hinna att besöka Baarock innan vi beger oss hem!

Men det Ă€r dem tvĂ„ huvud besöken idag! 

Imorse var jag snabb nog ut pĂ„ morgonen och betalade parkeringen, svin som ger mig böter! 

// Elly 🌾

Solsken!

0 LĂ€s mer >>
Jag kĂ€nner av att jag inte vill Ă„ka tillbaka till England.. men mĂ„ste! 

IgĂ„r fick jag en present av min pojkvĂ€n, en bok som vĂ€cker mĂ„nga minen! En sagobok med dem 12 bĂ€sta H.C Andersen sagor! 

TĂ€nker pĂ„ Yja, nĂ€r jag var liten lĂ€ste jag sagor för henne, Ă€nda fram till gymnasiet, mĂ„nga, mĂ„nga minnen kom upp samtidigt som mĂ„nga tĂ„rar tvĂ€ttade min kind! Jobbigt men sĂ„ underbart pĂ„ samma gĂ„ng! 




// Elly 🌾

H.C Andersen sagor!

0 LĂ€s mer >>
Ja.. jag mĂ„ste ju erkĂ€nna att jag Ă€r riktigt dĂ„lig pĂ„ att blogga nu nĂ€r jag Ă€r i Sverige! 

Men vet ni? - jag fick parkeringsböter iför gĂ„r! Bra jobbat Johansson, hela 400kr.. grĂ„tfĂ€rdig! 

IgĂ„r myste vi runder och Ă„kte pĂ„ smĂ„ Ă€ventyr till vĂ€nner och krĂ€ngde pizza och tog en promenix i fullmĂ„nenssken, i förĂ€ldrarnas skog! 
Helt awsome!






// Elly 🌾

DĂ„ligt!

0 LĂ€s mer >>
IgĂ„r gick jag och min kille ut i Lund för att Ă€ta! TyvĂ€rr tog jag ingen bild pĂ„ oss eller maten! 

Men helt underbart gÄtt, jag Ät ryggbiff med rosesÄs och klyftpotatis!

Sen smög vi in pĂ„ Mcdonals och köpte glass, men det blev mest pojkvĂ€nnen som Ă„t, för jag körde! 

Ja, vi var sĂ„ lata att vi tog bilen! 

// Elly 🌾

Underbart!

0 LĂ€s mer >>









IgĂ„r blev det en hĂ€rlig massa promenader i höstliga skogar! 

Först en i Lund sen hemma hos förĂ€ldrarna, sĂ„ himla skönt att vara hemma igen! 

Ska försöka njuta till 100% för nĂ€r jag minst annar Ă€r det MĂ„ndag och dags att Ă„ka hem till England! 


// Elly 🌾

Promenix

0 LĂ€s mer >>
Ja, ni lĂ€ste rĂ€tt! Jag Ă„kte vem till Sverige igĂ„r natt. LĂ„ng natt med resor och tĂ„g, flyg och ohĂ€lsosam mat! 

Ingen visste att jag skulle komma hem, sĂ„ de var en chock för mĂ„nga! 

VÀl hemma blev det blandade kÀnslor, men mÄnga var glada och det blev mycket prat om skolan och om England.

Syrran var den som blev mest överraskad! MĂ„ lova er, det var sjukt kul! 

Tripp hem till pojkvĂ€nnen i Lund och ska spendera tid med honom och njuta ev dem svenska maten! 

Dock var set tungt igĂ„r att komma hem dĂ„ Yja inte finns lĂ€ngre, jag kĂ€nner mig fortfarande vĂ€ldigt tom, tom pĂ„ att inte Ă€ga ett Ă€nda djur lĂ€ngre, mĂ„nga tĂ„rar kom fram nĂ€r jag vĂ€l vandrade i tanken om ensamheten.., fĂ„ gĂ„r köpa mig en guldfisk! 




Nu Ă€r jag pĂ„vĂ€g till min gamla skola för att möta upp min pojkvĂ€n innan vi beger oss hem till Sjöbo för att gĂ„ ev marknad och hĂ€lsa pĂ„ han familj! 

// Elly 🌾

Godmorgon Sverige!

0 LĂ€s mer >>






// Elly 🌾

KvÀllsmat!

0 LĂ€s mer >>





// Elly 🌾

Höst

0 LĂ€s mer >>








// Elly 🌾

Resan till Sverige

1 LĂ€s mer >>



LÄng skoldag, trött och mÀtt! Gick en promenad med en vÀn och vi gick förbi detta, mumsigt! SÄ vi gick snabbt förbi de och lÄssades som vi inte sÄg det!

Det Ă€r jobbigt att bo i England, sĂ„ mycket onyttiga saker, det vĂ€rsta.. det Ă€r billigt! Okey, denna glassen var inte jĂ€tte billig, men finns billigare! 

Nu film och sen sova, mycket som skall göras imorgon, en lektion visoligen men annat rung omkring som skall göras! 


// Elly 🌾

GodkvÀll!

0 LĂ€s mer >>





Sjukt kul men sjukt svĂ„rt! Öva, öva, öva! Ramlade bara en gĂ„ng! KlĂ„ de! 

// Elly 🌾

Oja, det Àr jag!