1 LĂ€s mer >>

DIGGAR (Y)

0 LĂ€s mer >>
Dagen idag Àr en mÀrklig dag. De Àr din!
Dagen igÄr föll ur dina hÀnder,
den kan inte fÄ annat innehÄll Àn du redan givit den.
Dagen imorgon har du inte fÄtt nÄgot löfte om.
Men dagen idag har du, det Àr det enda du kan var sÀker pÄ.
Den kan du fylla med vad du vill. AnvÀnd dig av det.
Idag kan du glÀdja en mÀnniska. Idag kan du hjÀlpa en annan.
Idag kan du leva sÄ att kanske nÄgon ikvÀll kan tacka.
Gud för att du finns till.
Dagen idag Àr en betydelsefull dag.
Den Àr din!


/ HÀlsningar frÄn Soldathemmet.

Älskar vĂ€rkligen denna dikt, eller vad man ska kalla de.

/ Elly - J

DIGGAR (Y)

1 LĂ€s mer >>

LĂ€nk - http://mjolksyra.blogspot.com/



1km ...mina fötter flyger fram. jag kÀnner mig som en gasell...

2km ...aah, det hÀr kommer gÄ som smort. riktigt skön den lÄten med Scooter - "trance atlantic". man gÄr in i sig sjÀlv. musiken ökar sakta takten och sÄ bara öser man fram mot slutet av lÄten...

3km ...hmm..Mmmh, Mmmh..han var snygg som precis kom in genom dörren. bÀst jag strÀcker pÄ mig och ökar farten lite och försöker se lite cool ut sÄ han blir impad av mig...

4km ...vilken tur han vÀnde ryggen till, jag orkar inte springa sÄ hÀr snabbt. minskar farten. flÀkt, pÄ med flÀkten ...aaah luft!

5km ...8km kvar! 8 km kvar! Jag kommer aldrig fixa detta! 8 j*vla km kvar! MY GOD!

6km ...tÀnk inte pÄ hur mycket som Àr kvar..... titta pÄ tvŽn! Simpson pÄ tv! I like Simpson! ........men varför Àr tvŽn sÄ lÄngt bort. jag ser inte texten...

7km ...vilken skön och ösig mix pÄ Deleriums "Silence" jag har hittat. springa. springa. springa. mina knÀ. ont. höfter. ont. springa. springa.

8km ...puls 185. jesus christ IŽm going to die. IŽm going to die! f*n Jenny, varför tvingar du mig till detta!???

9km ...100m, 200m, 300m ....inte titta pÄ displayen...500m...inte titta! fokusera blicken pÄ en punkt lÀngre fram....600m...600m...

10km ...shit, han som springer bredvid mig springer exakt dubbelt sÄ fort som mig. hur Àr det möjligt? mÄste öka farten. ....flÄs. flÄs. flÄs ...ÄÄÄÄh, vilken tur! min absoluta favorit-pepplÄt som skulle kunna vÀcka mig frÄn de döda, Holy MenŽs "Last Universe", supermixad & ultraösig...

11km ...vem dimmade ner ljuset?? varför Àr det sÄ mörkt? sÀnker farten. aaah, nu blev det ljusare igen. vilken tur, jag trodde kanske jag skulle fÄ springa i mörker.

12km ...dimma. yrsel. men lÀttnad över att Ätminstone ha uppnÄtt samma distans som Jenny.

12.5km ...YEEAH! Vilken perfekt tajming pÄ musiken. filmmusik frÄn Rocky fÄr mig att kÀnna segervittring. jag ser framför mig hur jag snart ska fÄ höja nÀvarna i luften och jubla...snart! snart! nu? snart!

13km ...höjjer nÀvarna i luften...

STARKT DIGGAR (Y)

/ Elly J

DIGGAR (Y)

0 LĂ€s mer >>
Nu ska jag verkligen gÄ lÀgga mig. Jag har sovit lÀnga i dag, men jag var i Ystad och trÀnade en timme var rent slut sen. Jag gick aktift pÄ löppbandet sprang 5minter och gick sakta 5minuter för avslappning. Och jag mÀrkte villken EXTREM uthÄlning jag har.

Hade lung kunnat hÄlla pÄ en timme till, men jag fÄr ta det lungt i början. NÀr jag gick av löppbandet var jag yr som fan. Tror faktist sjÀlv att jag tog i förhÄrt. NÀr jag skulle hemmta handspriten för att tÄrka av svetet sÄ kÀndes det som hella vÀlden var upp och ner. SÄ yr jag var. Men sÄ skönt det kÀndes.

Ne sÀngen kallar verkligen pÄ mig, ni fÄr har dett bra!

/ Elly J

SOVA GÅTT

1 LĂ€s mer >>

Gammal bild nÀr jag trÀnade hoppning 2007 tror jag.

Idag Àr det jÀttefint vÀlder, vi ska ut oh förhoppningsvis rida idag. I snön sÄ klart! Vi ska fotta hundarna till hemsidan ocksÄ. SÄ vi ska fixa de ocksÄ, det Àr ju sÀlvklart jag som fixar det. Men vi fÄr se. Sen ska jag till Ystad och trÀna idag förhoppningsvis! Vi fÄr se!

Vad ska du göra idag denna finna soliga dagen?

/ Elly

SOLIG DAG

0 LĂ€s mer >>

EN BRA DRESSYR-HÄST

1 LĂ€s mer >>

Löparen Rosa

0 LĂ€s mer >>

Sitter och spelar WI med Rosa, ska kanske till Ystad men inte sÀkert. Jag skulle behöva köpa ett gymkort sÄ jag kan börja trÀna till F17 - sÄ man Àr i kondition efter jul & nyÄr! Vi fÄr se, vi kanske gör det i morgon i stÀllet.

Vad ska du göra?
/ Elly

YSTAD?

1 LĂ€s mer >>

VĂ„ra hĂ€star hade visst mĂ€rka att grinden upp till sommar hagen var inte stĂ€ngt, sĂ„ dom smet upp dĂ€r. Lite roligt! Jag klĂ€ttrade mig framĂ„t i snön. Fick tag i en hĂ€st, gick ner med den. Kan lova att det var mycket snö. Det var ovanför mina knĂ€, kanske 60cm dĂ„. MYCKET SNÖ, men hĂ€starna kom ner igen, dom mĂ€rkte vĂ€l att dom inte skulle komma nĂ„gon stans. Lite roligt!

Syran ska hemmata sin teve sÄ jag kan koppla inte mitt nya WI och testa mitt nya spel.

/ Elly

PÅ RYMMEN!

1 LĂ€s mer >>

2010 vinter

Idag var jag ute och red pÄ Baarockan, jÀttekul. Fast vi red i hagen, för det var förmycket snö sÄ vi kunde inte komma ut i skogen. TrÄkigt men ÀndÄ inte. Vi gjorde upp ett spÄr i hagen som jag skrittade par gÄnger först, sen började Baarock tycka det var trÄkigt sÄ vi började trava.
Jag höll pÄ nÀstan att ramla av för jag tappade balansen. Men tur sÄ hade jag western-sadel sÄ jag tog snabbt grepp om hornet sÄ jag ramlade aldrig av, tur var vÀl det. Men hade landat mjukt ( haha )

/ Elly and Baarock

RIDTUR I HAGEN

0 LĂ€s mer >>


BĂ€sta julklappen

Lyckligaste i vĂ€lden, min första ARAB HÄST

16Är - egen ArabhÀst!

0 LĂ€s mer >>

Julklappar 2010
God jul pÄ er alla i efterskott!
Hoppas er jul ocksÄ var lika bra som min, kanske Ànnu bÀttre. Jag har haft en jÀttebra jul! MÄnga finna julklappar och god matt, det blev som jag hade hoppas en VIT JUL. Men det Àr det oftast, nu fÄr jag önska mig en grön jul, haha...!

Jag fick mÄnga finna julklappar, Àven nÄgot som man aldrig kunnat tro. Att jag blev Àgare till min hÀst! Jag var jÀtte lycklig nÀr jag skrev pÄ att jag var den nya Àgaren, helt underbar.

Du fÄr titta pÄ bilden vad jag fick, beskrivning,

  1. En bok ” Att bli med föl ” av pappa

  2. Skrev över Baarock pÄ mitt namn, dÄ jag Àr hans nya Àgare! Av mamma

  3. Byxor av syrran

  4. Parfym av pappa

  5. Paradis ask av stora, stora bror

  6. Parfym & duschkrÀm av syrran ( tÄlde inte duschkrÀmen )

  7. Ett WI spel av stora, stora bror

  8. Ett WI av stora, stora bror

  9. 200kr av pappa

  10. TvÄ kontroller till WI:ett av stora, stora bror

  11. Som inte finns med pÄ bilden, 250kr pÄ BrandWorld av stora bror

JĂ€ttenöjd, sen en god jul mat pĂ„ detta, PRIKEN ÖVER IET!

HÀlsningar en Elly - en glad Arab hÀst Àgare!

HÄRLIG JUL

1 LĂ€s mer >>
<3

Avled 2009 - SAKNAR <3

Zazze min första dressyr hÀst, kunde allt, ne men nÀstan :)
Avled 2009 - SAKNAR SjuKT MYCKET <3

Saknar sÄldes 2010 slutet av sommaren
Min första egna hÀst ( ponny ) sÄldes 2010 slutet av sommarlovet

mÄnstrÄle
MÄnstrÄle avled 2010 av en bukblödning fick avöivadspÄ plats, han kanske var en mes men han var en grym hÀst!

SAKNAR ER ALLA

1 LĂ€s mer >>

2010-03-13
Gammal bild - 2010 03 tror jag...

Idag var det sol pÄ himmelen! VÀldigt mysigt, skrittade en runda med Baarock han uppskattade det vÀldigt mycket. Men det var mycket snö i skogen sÄ vi kunde inte trava sÄ mycket. Men pÄ vissa stÀllen kunde vi, jag hade bara hackamon sÄ det var inte sÄ super kul för mig att trava, dÄ han kunde lÀtt dra ivÀg. Men han var visst en lugn kille idag.

Skrittade vÀl cirksa en timme, med trav 3-10 minuter. Westernsadel and hackamon and vojlock padd and lÀntÀcke var dagens utrustning, och min fÀrglada hjÀlm.

/ Elly-J AND Baarock

SKRITT RUNDA

0 LĂ€s mer >>

Jag har trÄkigt en kvÀll XD

Hejsan alla blogglÀsare!
Jag har inte uppdaterat bloggen bra., jag vet! Men har inte haft tid och inte orkat. Men nu ska jag bÀttre mig, lovar! Men nu ska jag ut och rida en tur med Baarock, vi hörs!

/ Ellinor & Baarock

HEJSAN

0 LĂ€s mer >>

Han vet precisi hur man vissaruppsig!

~* PERFEKT *~