Kroppen skriker!



Gårdagens träning gick bra, men jag kan inte säga att den gick fel fri. För de gjorde den inte.. kroppen var fruktansvärt trött igår och ville inget annan än sova, en vilodag skulle inte suttit fel där må ni tro. Igår körde jag som sagt, 30min styrketräning plus 60min dans, jag kände under dansen att kroppen var ur form, verkligen ur form...
 
Konstiga är att kroppen har verkligen inte svarat på denna träningen jag har utsatt den för hela veckan, den svarar dock med att den är trött och träningsvärk. ( Inte underligt, med tanke på jag enbart löptränar ). Men under veckan har de varit från, spinning, dans, styrka och annat.. men ingen respons alls. Medans jag kan ut och springa 5km*6 i veckan och få respons direkt från kroppen..
 
Maxpuls är ett svårt läst kapitel, under spinningen hade man möjlighet till använda pulsmätare, vilket innebar att Elly blev fast i den där mätaren och försökte pressa kroppen på allt.. men sjukt jävla svårt! Benen skriker SLUTA medans pulsen stiger max till 180 slag per minut.. men bara efter 15sekunder som jag lättar trycket sjunker pulsen som ett stjärnfall! WHAT A FUCK? - jag må säga att jag fått bra respons från tränarna, eller snarare instruktörerna till min goda kondition, men frågan kvar står, hur kan jag få ut min maxpuls och hålla den längre än 30sekunder?
 
Frågan kvarstod än i morse när jag tränade spinning 8.15, gick helt OK men kroppen var mycket piggare och gladare efter några timmars sömn! Ikväll är de DANS och maggträning.. Helgen blir de förmodligen blandad mix, vi får se vad den bjuder på mina vänner.
 
Hoppas träningen rullarpå för er alla! - komihåg att njuta samtidigt!
 
// Elly

Kommentera här: