🌾 Midsommarafton

MÄnga fira midsommarafton idag, sjÀlv Àr man pÄ jobbet och jobbar kvÀll. Jag jobbar 2 fredagkvÀllar i rad, vilket Àr irriterande, frÄn kl 13-21.30. Men sen och andra sidan sÄ fÄr jag extra betalt, det sitter inte fel nÀsta i nÀsta mÄnadslönen.

 

Jag hoppas pĂ„ att jobba helgen, men min kollega har inte hört av sig Ă€nnu till mig. Hoppas, hoppas! MĂ„nga kan tycka det lĂ„ter konstigt, men jag Ă€lskar verkligen att kĂ€nna mig ”rik” som usk, dĂ€rför brukar jag Ă€ndĂ„ jobba vĂ„ra skallade ”högtider” i Sverige. Dock Ă€r det enbart 101kr extra i timmen eller vad det Ă€r. Men det blir pengar av det ocksĂ„.

 

PÄ tal om pengar fick jag reda pÄ min kommande timlön pÄ mitt extra jobb. Den var bra, men en frÄga kvar stÄr, det var om det var med semesterersÀttning eller inte. Jag hoppas verkligen inte att det var in rÀknat för dÄ blir jag extra glad!

 

Men nu ska jag Ă„ka till jobbet!


// Elly

Kommentera hÀr: