0 LĂ€s mer >>


Hej alla blogg lÀsare, hoppas ni haft en
bra Midsommar! Nu ska jag snart Äka till Ronneby för Äka pÄ Air Camp 2011 det kommer sÀker att bli jÀtteroligt! Jag kommer sjÀlvklart att försöka vara inne pÄ bloggen eller Face.. för att skriva vad jag gör och vad som hÀnder. Ha det bra!

/ Elly - J

HEJSAN!

0 LĂ€s mer >>


Nur Àr det kvÀll igen! Dagen har gÄtt fort, men stressigt.
Fixa stallet pÄ morgonen. Fick Àven rida fram tvÄ hÀstar Ätt min trÀnare, sÄ det blev av och pÄ, pÄ hÀstarn in och mocka skitt. Sen blev det fika i bilen p.g.a vi hade brotom till semenarit med ett sto. Ta in fölen och hon, sen lasta och ivÀg med henne. SÄ dÀrför blev det stressig för att inte komme hem sÄ sent. Efter det sÄ fixade vi hÀstarna och lite sÄdant.
Fick Àven springa en runda, men verkar fÄtt prolem nÄgon stanns och det gör ont nÀr jag springer. Vi fÄr se hur det bli i över morgon, fÄr vÀl villa lite. Vi fÄr se, nu mÄste jag verkligen sova. Behöver alla energi jag kan fÄ...
/ Elly - J

GO ® KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>
Nu ska jag och min trÀnar ivÀg och lÀmmna en hÀst dom ska försöka spruta igÄng sÄ hon lir brunstug sÄ hon kan betÀckas. Vi kanske Àven ska hemmta en ocksÄ, vi fÄr se. Bilder hoppas jag kan fixa.
/ Elly - J

NU ivÀg

0 LĂ€s mer >>
Nu ska jag Àta furkost, sen fixa stallet. De gamla rutinerna. Förhoppningvist ska vi ivÀg och hÀmta en hÀst som dom hade försökt att fÄ brunstig men lyckades inte. Kanske för Ànnu en lektion om hur man tömkör en unghÀst idag. Sen fÄr vi se vad dagen bjuder pÄ.
/ Elly - J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>
Hejsan alla blogg lÀsare, idag regnar det inget kul. Jag har Ànnu inte Àtit frukost, men snart hoppass jag. Vet inte vad som kommer hÀndda idag, men nÄgot roligt hoppaaaaas jag. Ska ut och hjÀlpa till i stallet nu, sÄ det Àr klart. Vi fÄr se vad dagen bjuder pÄ.
/ Elly - J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>
Edward & Jag
HÀr kommer  bild pÄ mig och Edward som jag red igÄr.
/ Elly - J

DRESSYR

0 LĂ€s mer >>
Precis Àttit frukost, just nu försöker min trÀnare döda en geting och hon lyckades! Nu ska hÀstarna fÄ lite annan frukost, och sen ska jag mocka medans min trÀnare kör ivÀg dem som ska ivÀg. Förmodligen blir jag klar med det innan hon kommer tillax vilket Àr bra för sen kan vi göra roliga saker.
/ Elly - J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>
Nu har jag Àtit frukost som var, tvÄ kÀnckeröd med gurka, mumms! Nu ska jag fixa hÀstarna medens min trÀnare gör nÄgra Àrenden. Mocka, sÀtta pÄ tÀcke och slÀppa ut dem i hagarna. Sen sjÀlvkart mocka ocksÄ! Men hoppas det kommer blider idagn nÀr jag ska rida. Vi fÄr se!

/ Elly - J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>
Nu Àr denna dagen ocksÄ klar, idag har jag som vanligt mockat, fixat stallet m.m, men Àven fÄtt utvekling i ridningen. Det Àr nÄgot som jag verkligen gillar. Red Edward och Sorken som han kallas. Edwar mycket lÀttare, men Sorken Àr svÄr riden enligt mig. Men jag gör vÀl fel antar jag. Men det gick vÀldigt roligt, dock lev det den sen kvÀllsmat. Men det gick i alla fal. Nu ska jag sova.
Imorgon ska min trÀnare förmodligen ta bilder nÀr jag rider!

/ Elly - J

GO ® KVÄLL

0 LĂ€s mer >>
Nu Ă€r det kvĂ€ll dagen har varit bra, jobbat mycket. Men ocksĂ„ fĂ„tt lĂ€ra mig mycket. Öveningen som jag gjorde det pĂ„ dressyr passet skriver jag in i morgon. Just  nu Ă€r jag rĂ€tt trött, behöver sova verkligen. Ska förhoppningsvist ut och springa en runda pĂ„ morgonen. Vi fĂ„r se, jag har planterat vĂ€xter idag, hoppas det kommer överleva! Sov gĂ„tt!!
/ Elly - J

GO ® KVÄLL

0 LĂ€s mer >>
Nu har ag fixat stallet, mockat, strött, höatt och soppat. Detta tog tvÄ timmar att fixa. Ska se om man kan vara snabbare i morgon. Nu ska ag sitta i sadelkamaren och smöra massa grÀjer. Men hoppas pÄ en liten lunch innan jag börja igen. Sen ska jag rida, förhoppningsvis kommer det bilder pÄ det. Vi fÄr se.
/  Elly - J

KLART!

0 LĂ€s mer >>
God morgon alla logg lÀsare, nu Àr jag uppe ska snart Àta frukost sen fixa hÀstarna och mocka. Ska förmodligen rida idag tvÄ hÀstar. Det kommer bli vÀldigt roligt. SÄ nu fÄr ha det bra sÄ lÀnge.
/ Elly -  J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>
Hejsan alla blogg lÀsare, nu fram nÄgra veckor kommer jag befinna mig hos min dressyr trÀnare i Krisanstad och kommer upptatera loggen mycket bra! Du som lÀser orde passa pÄ att lÀsa, dÄ det kommer komma mycket inlÀgg och tips pÄ hur man trÀnar och hanterar unghÀstar i femveckor. Hoppas ni kommer föja bloggen.
Just nu ska jag fixa mig och lÀgga fram klÀder sÄ jag kan ta pÄ mig det snabbt och enkelt i morgon för att ta en spring promenad innan fruskosten. Nu ska jag borsta tÀnderna sen sova. För imorgon blir det mycket öss ^^
/ Elly - J

BLOGG LÄSARE!

0 LĂ€s mer >>

01/05 – 2011
17.00 gick bussen till Kristianstad, nu Ă€r det dags för Majövningen! Jag hade fixat allt innan och var redo att ge mig av. Jag tycker det kommer bli sjuktroligt! NĂ€r jag var framme trĂ€ffade jag alla andra som skulle dit, trevligt. Gick pĂ„ bussen Ă„ker Ă€nnu 2timmar till Finskan. DĂ€r vi blir varmt vĂ€lkomna av alla kursledare som hĂ„ller allt under Majövningen. Vi blev indelade i lika grupper som vi skulle va i under hela övningen. Jag kom i gruppen Foxtrot – Charlie. Sen hĂ€nde lite annat, sen gick vi och la oss.

02/05 – 2011
Vi gick upp tidigt, packade sen Ă„kte vi över till Finskan och vĂ€ntade cirka 3timmar tills vi blev utkörda till ett stĂ€lle vi skulle börja gĂ„ ifrĂ„n. Vi gick till olika stationer dĂ€r vi fixade saker, första stationen var att fĂ„ upp eld. Det gick vĂ€ldigt bra tyckte jag. Sen gick vi en stund tror vi Ă„t dĂ€r dĂ„. DĂ„ var klockan rĂ€tt mycket. Efter det gick vi till en ny station som var
 kommer inte ihĂ„g. Men tror det var att förflyta pĂ„ sig pĂ„ brickor det var vĂ€ldigt roligt, gruppen samarbetade vĂ€ldigt bra. Men det vi gjorde den dagen var inte mycket pga. Död tid (dĂ„ man vĂ€ntar mycket) och att vi hade skadade i vĂ„r grupp. Men vi hade vĂ€ldigt roligt den dagen. Dagen gick mot kvĂ€ll. Vi skulle sĂ€tta upp vĂ„r knĂ€ppetĂ€lt som inte blev sĂ„ lyckad. Vi var 8personer som sov i ett litet tĂ€lt. Plus vi skulle göra radio check. Jag var den som gjorde det först jag blev jĂ€ttenervös varför, vet jag inte. Men fick hjĂ€lp ut av gruppen sĂ„ allt gick jĂ€ttebra i alla fal. Men nĂ€r jag satt dĂ€r och alla andra försökte sova sĂ„ var det vĂ€ldigt fin himmel. Vi sov vid stranden dĂ€r fanns inga myggor som kunde Ă€ta upp en.

03/05 – 2011
Vi vaknade vĂ€ldigt sent och skyndade oss vĂ€ldigt mycket tid, vi Ă„t frukost kan inte precis sĂ€ga att den var god! Efter allt det skulle vi kvarstanna pĂ„ stĂ€llet dĂ€r vi var för att fĂ„ en uppgift att lösa det. Den var jobbig. För första uppgiften var olika grepp och förflyttningar av skade personer, jobbigt men alla gjorde var dom kunde och försökte verkligen. Efter det var det bĂ„r bĂ€rning och det var jobbigt, i början brĂ€de jag den tumma sen tog jag den med mĂ€nniska pĂ„ var inte precis nĂ„gon skillnad för man var rĂ€tt slut av den vĂ€rmen. Men det gick vĂ€ldigt bra. Efter det momentet skulle vi gĂ„ en bit, sen skulle vi skjuta det fick inte alls bra, för jag var vĂ€ldigt skakig efter det förra momentet. Och rĂ„kade skjuta ett skott vĂ€ldigt nĂ€ra sĂ„ min gruppledare fick uppleva ett ”western skott”. Efter det matt nĂ„gon stans, efter vi Ă€tit skulle vi till ett annat moment som var att bedöma avstĂ„nd vi gjorde det vĂ€ldigt bra. Efter vi gjort det var det kvĂ€llsmat, klockan kanske inte var jĂ€tte mycket men det blev dödtid efter det. Fixade tĂ€lten jag sov tillsammans med Jasmine i samma tĂ€lt. Vi rĂ„kade lĂ€gg vĂ„rt tĂ€lt vid en myrstack det mĂ€rkte vi inte fören pĂ„ morgonen!

04/05 – 2011
Nu Àr snart Majövningen klar, vi gick upp sen och jag blev stressad och fick ingen frukost, fick hjÀlpa Jasmine vÀldigt mycket pga. Av saker hon hade jobbigt med. Vi kom ivÀg sen till vÄr första plats som var att ha lÄng rast dÄ vi gick lÄngt. Efter det gick vi och skulle sÀtta upp tÀlt. Fört fick vi dricka en halvliter det var vÀldigt jobbigt. Efter vi drak sÄ satt vi upp tÀltet det gick vÀldigt fort. Sen nÀr vi var klar med den övningen fick vi till Finskan igenom hela ön. Vi stÀllde upp dÀr Äkte över. DÄ kom det alla vi vÀntat pÄ, sjukvÄrds moment. Jag fick chansen att spela skadad det var nÄgot jag verkligen uppskattade. Jag hade fÄt en Pan skada och dem som skulle rÀdda mig nÀmnde par gÄnger att jag var en kille tillslut blev jag lite sur och sa att jag var en tjej. DÄ blev dom verkligen förvÄnade. Efter det sÄ blev jag kallad instruktör par gÄnger fast jag fick inte spela med lÀnge som jag ville. Dom var rÀtt smarta för de ville inte flyta pÄ mig pga., jag kunde fÄtt en nackskada ocksÄ dÄ jag hade ramlat ner frÄn en mur. Efter vi gjort det skulle vi fÄ kvÀllsmat. Det var ingen Àcklig grönpÄse. Utan pastasallad med rostbiff, dock Ät jag enbart pastasalladen. Sen var det mycket prat, innan vi fick gÄ lÀgga oss i sÀngar och inte i nÄgra knÀppetÀlt.

05/05 – 2011
Sista dagen, vi gick upp tidigt stĂ€dade och stĂ€dade efter det blev det morgongympa, armhĂ€vningar och knĂ€böj. NĂ€r vi hade gjort allt klart sĂ„ skulle vi fĂ„ priser för bĂ€sta grupp och för bĂ€sta gruppledare. Dem som vann var, Alpha – Charlie, den som van bĂ€sta gruppledare var Ted. J. Verkligen grattis! Han var sjĂ€lvklart ledare för Alpha Charlie. Men vĂ„r grupp vann tipspromenaden. KĂ€nn pĂ„ den! Vi fick diplom och intyg pĂ„ att vi klarat av GK (GRUNKURSEN) vilken kĂ€nns vĂ€ldigt roligt. Efter allt detta Ă„kte alla vi riktigt glada hem.

Övrigt

Kan sÀker blandat i hoppa sker och glömt saker. Men inga bilder kommer fören jag vet om jag fÄr lÀgga in det pÄ bloggen. Och andra roliga bilder kommer inom kort. Det lovar jag.
Har man tĂ€nkt börja pĂ„ Flygvapenfrivilliga sĂ€ger jag BÖRJA du kommer verkligen inte Ă„ngra dig. Jag tycker det Ă€r extremt roligt.

Tycker verkligen majövningen varit jĂ€tteroligt, och hoppas att jag kommer fĂ„ trĂ€ffa allt fler roliga saker under min utilning. Tack till alla i Foxtrot – Charlie vi Ă€r bĂ€st!

MAJÖVNINGEN - 2011