0 LĂ€s mer >>

Jag ska försöka varje morgon innan jobb eller frukost försöka komma ut gÄ cirka 3km / 40min! Bara för se om de kan hjÀlpa mig att gÄ ner snabbar i vikt, Àven att köra mer konditon/Corie/Cross för se om de kan hjÀlpa.
 
Dagens morgonpass vara dock lÀngre Àn jag skulle  bara sÄhÀr en timme... obs.. Det Àr skönt att komma tillbax med trÀningen nu efter en vecka uppehÄll pga att jag varit riktigt förkyld. Men idag kunde jag inte bÀrga mig lÀngre sÄ, jag tror de Àr bra att trÀna fast man Àr sjuk, nÀr man kÀnner att man Àr pÄ vÀg att bli frisk.
 
DÄ kan man ta ett lugnt pass, inte gör som jag kanske att trÀna en timme pÄ fast mage... men nu Àr jag, jag och trÀnar sÄ som jag gör.
 
// Elly

♡ M O R G O N P A S S

0 LĂ€s mer >>

Idag var vi ute en stor grupp och red tillsammans, hur trevligt som helst. MÄnga glada mÄnga glada hÀstar ocksÄ!
 
Baarock har gÄtt vÀldigt tufft denna helgen, men ska rida han pÄ Onstdag igen, bara en försiktigt runda.
 
// Elly

♡ D I S T A N S

0 LĂ€s mer >>
Idag blir det stallet i detta finna vĂ€dret! Solen Skinner och jag Ă€r pĂ„ toppen humör!  Nej nu ska jag ut med Baarock nĂ„gra timmar!

// Elly

T O P P E N V Ä D E R

0 LĂ€s mer >>
 

 
Jag fick ett mejl idag om att jag blivit uttagen till programmet som SVT ska göra, som kallas Atleterna som Àr ett fysikt-pogram. DÀr man ska möta andra i, fysiskagrener, konditon, styrka, smidighet m.m, detta kommer bli fruktansvÀrt kul ska jag berÀtta för er. Bryr mig inte om jag inte gÄr vidare, utan detta Àr mest för en kul grej.
 
// Elly

♡ A T L E T E R N A

0 LĂ€s mer >>
Jag har sÄ fruktansvÀrt ont i halsen i morse nÀr jag vaknade! Men under dagen har de lagt sig, Änger över att jag inte fÄ trÀna och kosten Àr inte den bÀsta nu under den "hÄrda" perioden. Men detta ska nog lösa sig, mÄste fortsÀtta gÄ ner... fÄr sÄn jÀvla Ängers-t nÀr jag kÀnner som jag kÀnner nu...
 
// Elly

♡ S J U K

0 LĂ€s mer >>
 
 
Dem fick stÀlla in mitt jobb imorgon pga av min brukare Àr sjuk, jag gÄr fortfarande brevid. SÄ de Àr lite irriterade, för vill ju tjÀna pengar m.m... fÄr vÀl chansen att trÀna extrapassen imorgon... ett pÄ morgonen ett pÄ kvÀllen.
 
Verkligen köra röven av mig bara för jag kan!
 
// Elly

♡ L E D S E N

0 LĂ€s mer >>
 
Jag tÀnkte passa pÄ ge er lite kosttips, nÀr jag har lite ont om tid eller Àr allmÀnt lat efter ett hÄrt trÀningspass sÄ Àter jag Àggnuddlar och kokta Àgg. Det Àr protoin rikt, fett samt kal/kac sÄ de Àr bra nÀr man kört ett hÄrt styrkepass. Om man enbart kör konditon som ex PW eller joggar pÄ morgonen, föredrar jag att man skippar bröd eller annat som innerhÄller mycket kal/kholhydrter..
 
// Elly

♡ K O S T T I P S

0 LĂ€s mer >>
 
 
Idag blev det verkligen ett mördapass för ryggen, lite axlar och armar. FÄr se hur de kÀnns imorgon, men troligen kommer jag inte ha nÄgon vÀrk. Brukar aldrig fÄ trÀningsvÀrk i dem musklerna, vÀldigt sÀllan! Men vi fÄr hoppas, det kÀnde ryslig bra idag!
 
// Elly

♡ R Y G P A S S

0 LĂ€s mer >>

Jag har faktiskt aldrig ridit en islandshÀst innan, men idag fick jag chansen att testa pÄ en lite fluffig tös vid namn Moa, det Àr min vÀn Anellie som Àger henne. Det var trevligt, mysig hÀst!
 
// Elly

♡ M O A

0 LĂ€s mer >>
 

 
Efter söndagens benpass sÀger jag bara aj! Fyfan vilket benpass, kan knappt gÄ idag. Men ÀndÄn ska jag Äka ivÀg till stallet, kÀnns verkligen gött nÀr man fÄr sÄ hÀr ont. DÄ förstÄr man verkligen hur otrÀnad men Àr i benen. Men nu blir de andra bullar!
 
// Elly

♡ A J !

0 LĂ€s mer >>
Nej, jag har inte glömt bort bloggen, jag har haft sjuktmycket att göra! Jag har nu fÄtt jobb och ska börja jobba sjÀlv snart. Just nu gÄr jag brevid men jag tjÀnar ju pengar pÄ detta ÀndÄ, sen hoppas jag sjÀlvklart pÄ att jag fÄr nÄgot fast jobb, hade varit en underbar kÀnsla.
 
Varit i stallet idag, nu fÄr jag bakslag som nysar, snuva, irriterade ögon... de blir duschen nÀr jag kommer hem!
 
Imorgon ska jag jobba frÄn 18-23 - PENGAR!
 
// Elly

♡ B O R T G L Ö M T

0 LĂ€s mer >>
 
 
I helgen var de övning pÄ Rosenholm i Blekinge. Helt okey övning, dÀrför har jag inte kunnat skriva pÄ lÀnge dÄ jag Äkte pÄ FredagkvÀll.
 
Snygg bild bjuder jag pÄ, dÄ jag var pÄvÀg hem!
 
// Elly

♡ Ö V N I N G

0 LĂ€s mer >>
Det Àr fruktansvÀrt gÄtt att Baarocks vinterbÀdd Àr ut mockad. TrÄkigt jobb men nu Àr den ute och plösligt krympte han med 10cm!

Imorgon hoppas vi pÄ ridtur tsm med Anellie och hennes IslandshÀst!
Imorgon Àr de ocksÄ uppkörningen, hoppas jag klarar de! Jag ber!

// Elly

♡ G Å T T

0 LĂ€s mer >>
 
 IgÄr blev de rena mördapasset för min kropp, 3 timmars total trÀning. 2 benpass och boxning pÄ detta, jag var sÄ fruktansvÀrt nöjd igÄr nÀr jag gick Ä la mig. Men in sÄ glad nÀr grannen kom i morse vÀckte mig. Som han sa i morse " Kunde blicka döda, hade jag varit död för lÀnge sen " - haha! Jag Àr verkligen ingen morgon mÀnniska.
 
Idag Àr de fixa stallet mocka ut vinter bÀdden fixa lite annat i stallet.
 
// Elly

♡ T I S T A S P A S ...

0 LĂ€s mer >>
 
Kyckling - 300g
Äggnudlar - 60g
Rotfruktmix - 150g
Dricker vatten alltid, men ibland 2dl lÀtt mjölk
 
Har fÄtt förfrÄgning om vad jag brukar Àta under min hÄrtrÀning, detta Àr en mycket vanlig frÄga mÄ ni veta. Men jag Àter Ànnu inga tillskott, eller jo de gör jag. BMR heter de jag Àter, 2tab som Àr precisions ökning och fettförbrÀnning. Dock kan jag Ànnu inte sÀga om de Àr vÀrt pengarna, dÄ jag inte tagit dem konstans, men jag tror pÄ detta mÀrket.
 
Vill man ha bra resultat variera kosten Ànnu mer!
 
Annars bestÄr min kost av mycket protein och lite annat.
 
 
// Elly

♡ S V A R P Å T A L

0 LĂ€s mer >>
 
 
God förmiddag minna lÀsare! Jag Àr fruktansvÀrt trött igen, vet inte vad felet Àr! Men trÀningen ligger pÄ hal is! Men tror jag ska försöka mana mig ivÀg till gymmet en timme eller sÄ. Ska köra med trafikskolan idag pÄ eftermiddagen sÄ hade varit gött att trÀna innan.
 
Natten har varit jobbig, vaknat och sovit, vaknat och sovit hela tiden. Drygt men vad gör man Ät saken lixom.
 
// Elly

♡ B E D O N F I E R