1 LĂ€s mer >>



Spola from till 0:45 om du inte vill höra inleddningen :)

UnderhÄllanden

0 LĂ€s mer >>





Bosco Àr en film jag hittade pÄ youtube, jag föl för den derÀkt. Jag blev desperat för att se den. DÄ visade sig att det var en serige. Men tack var det Gustav frÄn min klass 9B, sÄ fick jag hjÀlp av honom. Och vi hittade filmen/serige. Lycklige blev jag. Nu laddar jag ner det för fullt och hoppas det Àr klart nÀr jag kommer hem frÄn skolan idag.

Om du söker pÄ youtube "hand in the sky" och vÀljer den som stÄr "Hand in the sky-Bosco" sÄ lysna pÄ den. Mycket bra vido och lÄt!

Ne, nu mÄste jag Äkta! Natonella prov i dag, inte nervös. Iaf in Ànnu.

TyvÀr Àr inlÀgget set, pga av att jag inte kom in i gÄr, i fÄr ursÀkta.

Hand in the sky - Bos...

3 LĂ€s mer >>

Rediskering av Ellinor Johansson








Min kompis övertalade mig att hÀnga med till tingvalla den 6/2. För tvÄ Är tidigare hade jag sagt till mig sjÀlv att jag aldrig mer skulle sÀtta min fot pÄ det dÀr stÀller. Men vad gjorde jag? jo jag satt min fot dÀr klockan 21:32 jag Ängrade mig verkligen nu! Men iaf sÄ tÀnkte jag att nÄgon gÄng  mÄste man ha lite roligt, sÄ jag hÀngde pÄ Chrise min kompis som ville dit.

NÀr vi kom fram sÄ var allt som vanligt, vi hade bestÀmt oss för detta hÀr "Först in, sist ut" vi skulle hÄlla det hela fyra timmar. Inga problem sa jag iaf, vet inte vad Chris tÀnkte. DÄ vid 22:00 tiden började "festen", vi hade sjukt kul!Vi dansade och villa de, sen gick vi runt och hÀlsade pÄ andra roliga mÀniskor. Just dÄ var klockan kanske.... 22:45 minns inte riktigt. DÄ hade jag sÀtt mÄnga frÄn vÀstervÄngskolan, alla dom dÀr som man ogillande, för dom Àr sÄ bitchia, men just den kvÀllen var speciellt pÄ nÄgon sÀtt.

NÀr vi stÀllde oss fÀr att ta luft efter att vi dansat en stund sÄ sÄg jag Malin frÄn vÄr skola, hon som mig tydligen. Men sÄ tÀnkte jag inte mer pÄ det, dÄ kom Malin och rövade mig helt utan nÄgon anledning. Första gÄnge ingronerad jag henne, andra gÄnge putade jag i vÀg henne. DÄ blev hon arg kom fram till mig och sa:

Malin: Vafan putar du mig för?!
Jag: Du rövar mig hella tiden!

Samtidigt kom Liset  fram började prata om att jag kallat Malin blatte/neger, dÄ sa jag

Jag: Vem har sakt det?
Liset: Haha, dit  jÀlva Àkel!!
Jag: NÀr dÄ?
Liset: Du kan fan gÄ hem knulla din pappa!
Jag: Vad fan vill ni?! vad fan Àr problemet? ( samtigit fick jag ett sms  som jag ville kolla men fick inte av dom )
Malin: Du Àr sÄ jÀlva Àklig skabbig din fitta!

DÄ tog jag fram mobilen försökte ingronera dom, men dÄ slog Malin till mobilen sÄ att den gled ner dÄ sa jag

Jag: UrsÀkta, men jag har inte tid med er!

Jag gick förbi Malins stigit tog hon ett stadigt grepp i mitt hÄr drog i det i cirkel, samtidigt som Liset eller Malin sparka ett hÄrt slag. Enda jag tÀnkte var gör inget, gör jag nÄgot sÄ jag jag inte anmÀla som, men Chrise min kompis sa till mig

Chrise: Skit i dom, kom sÄ gÄ vi sÀger till Ordningsvakterna! 
Jag: VÀnta, mÄste tÀnka...

Vi gick till en ordningsvak sa vad som hade hÀnt och vad dom gjort. SÄ sa han till mig

Ornings vackte: Ta det lungt, jag ska ha koll pÄ henne!
Jag: Visst, okej tack!

SÄ gick Chris och jag dansade igen med nÄgra andra vÀnner som jag kÀnnde, dÄ kom Malin IGEN och rövade, samtidig slog hon med hÀndern. Okej, blev trÀffad men min ena kompis sa

Min kompis: Vad fan hÄller du pÄ med?!!

Malin sa inte bara fortsatte, dÄ knuffade Johanna min kompis till henne sa lÀgg ner, dÄ slutade hon. Vi gick till samma ordningsvakt igen och vissade vem det var. Iaf försökte. Han bara sa

Orningsvakte: Jaha det Àr hon. Hon har varit nÀr pÄ att Äka ut hella kvÀlle.

Det sa han till Chrise först tror jag, sen sÄ berÀttade han för mig.

DÄ sa Chrise nÄgot om att polisanmÀla detta, för sÄ hÀr fÄr man inte göra, vi gick till det dÀr stÀllet man hÀnger jackan, dÀr stog hella hennes klass, hörde Malisn röst sa "Àkel" men ingronerad det.

Jag: Vad gör vi hÀr Chrise?
Chrise: Vi skulle tydligen gÄ hit för att anmÀla henne.
Jag: Okej?

Men vi förstÄr inte, sÄ vi gick ut och satt oss pÄ trappan, dÄ sa jag

Jag: "först in, sist ut!"
Chrise: Ja, förfan!

Sen efter den gÄnga röde hon inte mig, alltsÄ pÄ festen, nu fÄr jag se pÄ mÄndag vad som kommer att hÀnda. Rör hon mig igen ska jag gör hela hennes liv till ett hÀlvete! Ska polisanmÀlla henne dÄ!

Jag tÀnker nu: Det Àr ingen idé att hÄlla pÄ med mig, man kommer inte lÀngre för det. Visst kan jag ingoner men men man vet aldrig vad jag tÀnker. Jag gÄr inte att lÀsa som en öppen bok!

tingvalla / misshande...