0 LĂ€s mer >>
Mina designade sko pÄ NELLY.COM

HjÀlp mig att vinna, rösta pÄ mina skor hÀr!

Rösta kanske

0 LĂ€s mer >>



Idag den 10/07 - 2010

Ännu en varm men mycket skön dag, men idag var vi i Malmö för att köpa prisenter till min mammas syster. Vi ska till henne pĂ„ mĂ„ndag. SĂ„ vi passade pĂ„ idag att fixa det. Jag har annat att göra imorgon sĂ„ dĂ„ hinner jag inte. DĂ„ mĂ„ste vi packa saker som vi ska ha med oss.

Vi köpte nÄgra fina saker, annat en kokbok om skaldjur, en kakabruk dÀr det stÄr " Du fÄr lov att ta en KAKA till om du vill " Söta grytlappar och... tror det var det hela.

Sen köpte jag ett par nya örhÀngen, jag köpte Àven ett par solglasögon för 50kr och annars kostade dom 179kr, lite fynd vÀldigt bra ÀndÄn.
Och tvÄ linnen pÄ H&M för 99kr paret. Billigt och bra, jag Àr liksom linnen arkomann.
DÄ jag gÄr med linne vinter som sommar.

Sen gick vi och tittade en del, i andra affÀrer Àven affÀrer som vi aldrig varit innan och affÀrer som vi varit inne i innan, bra dag. Men det var vÀldigt skönt i Malmö, det var mycket svalt och det blÄste lite sÄ det svalkade.

Kom nyss pÄ att jag köpte armband - tre stycken, dom kostade bara 9kr st, sÄ det var vÀldigt billigt Köpte tre i olika fÀrger, det ena var Rosa & Vit, det andra Svart & Vist och det tredje var BlÄtt & Vist. VÀldigt finna.

Det var match mot Tyskland och Uruguay och jag hejade pÄ Tyskland dom vann, skulle sÀtt sÄ spÀnd jag var nÀr det var frispark till Uruguay. Och sÄ missade dom! Gud sÄ glad jag blev att Tyskland vann. Tack och lov.

/ Elly - J

Malmö idag

0 LĂ€s mer >>


Idag 07/09 - 2010
Gud, det har varit riktigt varmt idag, jag kunde inte sitta vid datan ens och göra saker hÀr utan att dö av vÀrmen. Man kunde inte vara ute heller, dÀr var det sjukt varmt. HÀstarna var tvungen att stÄ inne, jag hade sÄ klart badat min hÀst tvÄ gÄnger idag. Tror han tyckte om det. Förutom nÀr jag spolade pÄ hans ansikte, det var inte snÀllt jag vet.

Jag har tilloch-med badat idag, jag och syran men som vanligt Àr hon ingen rolig att bada med, man mÄste alltid tjata för att fÄ göra saker. Alltid trÄkigt. Annars var det vÀldigt skönt. 16grader i vattnet tror jag. Svalt och skönt.

PÄ kvÀllen sÄ satt jag ute en stund njöt av det svala, och tittade pÄ stjÀrnorna pÄ himmelen, mysigt. TÀnkte pÄ att som kunde vara bra att tÀnka pÄ.

Jag önskar fortfarande att jag kunde bli polis...

Himmelsk dag

0 LĂ€s mer >>



Idag den 07/05 - 2010
Falstebo horse show - sÄ klart!
Dit Äkte vi, jag skulle fynda sÄ mycket jag kunde. DÀr var verkligen mycket man kunde fynda. Dock köpte jag inte sÄ mycket, för vi ska till Liseberg snart. Köpte en lÀdergrimma för 100sp. 2st fyraock lindor för 50kr och ett bar andra benskydd för 100kr. VÀlsigt bra fynd.
DÀr var jÀtte mycket folk pÄ bussen bÄde dit och hem.

Idag den 07/07 - 2010
Dena dagen var pappas föddelse dag, han fyller hel 61Är. MÄnga kan tyckte det Àr gammal men inte jag. Jag har vant mig vid det. Han fick en Jens jacka av mig som han ville ha. Det var faktist okej för mig. Men sÄ klart jag betalade inte. Men han fick nÄgot han ville ha.

Idag den 07/08 - 2010
Dena dagen har varit  jÀtte vart, och skönt. Set film " stalingrad " - bra film om andra vÀldskriget sÄ klart. Sen sÄg jag nÄgon annan film, som var sjuk. Sen har inte mycket hÀnt idag. Vad jag vet.

/ Elly - J

NÄgra inlÀgg...

0 LĂ€s mer >>
a

Idag har det varit vÀldigt varmt och skönt tycker jag. Dock kanske lite för vartm, men nu  ska man inte gnÀlla. Det var en lÄng vinter, jag kommer tillockmed ihÄg att det snöade i April. TÀnk det, det snöade i April. Det Àr en vÄr mÄnad. Men iaf.

Jag kunde sitta ut med syrrans data och se pÄ film, mycket skönt. Dock satt jag i skugan annars skulle jag inte kunna se vad det var för film. PÄ efter midag hÀngde jag med till nÄgon tjej som hete Anett och skode henes hÀstar.

Dom hade en söt lite kanin som jag ville sno med mig hem. Men pappa sÀger, det Àr biligare att köpa hon mat i afÀren. DÄ menade han sÄ klart att hundarna skulle Àtta up den. Det vet jag sÄ jag bara.
- JĂ€tte kul!

Fram mot kvÀllen blev det mycket svalar och hade varit med pappa och handlat fÄtt den nya tiningen  Hippson som Àr mycket lÀrorik. Den lÀste jag ute i solen, dÀr stolarna stod var solen dÀr denna gÄngen, jag orkarde inte flyta pÄ det. SÄ jag fick sitta dÀr. VÀldigt skönt.

Sedan har det inte hÀnt sÄ jÀtte mycket idag, i morgon ska vi till Falstebo och kollar lÀget. Kanse Äka Ànnu en gÄng till. Vi fÄr verkligen se. Ville se dom stora dressyr tÀvlingarna.

/ Natty Elly - J

Varm dag

0 LĂ€s mer >>
Polis hÀstar, och polis bild i Malmö

Idag har det varit en
vÀldans lÄng dag, tyckte jag iaf. Var med pappa skode hÀstar. Och pÄ det första stÀllet skulle jag rida. Det var faktist kul, men jag var tvungen att anvÀnda sÀkerhetsvÀst, det var verklige inte popporÀlt hos mig.

Men det sÀkerhetsvÀst var vÀldigt skön. SÄ det var vÀl och för den gÄngen, men ska jag forsÀtta att trÀna dÀr mÄste jag hade det. Det Àr inte kul, men för mitt och hennes eget bÀsta.

Sen under dagen Äkte vi till Malmös ridskola, bredvid Malmös polis hÀstar. Det var faktist kul, men det var nÄgra unga tjejer vi min Älder som snackade med den andra hovslagaren. SÄ tog den unga tjejen ut en Arab, som började stirra.

SÄ sÀger hon
- Vad ska jag gör för att den ska stÄ still? hon var typ panik slagen, dÄ tÀnker jag,
" omgad det Àr en arab, har ni aldrig ridigt fullblod eller? - tydligen inte " SÄ sa jag bar,
- Men hallÄ, det Àr en Arab, dom Àr sÄ. LÄte den va den lungnar ner sig.
- okej. sa den tjejn sÄ.

Den andra tjej som satt pÄ pallen bara
- Jag gillar inte araber! Jag bara
- Tack, sÄdan hÀstar rider jag varje dag, fullblod Àr det mycket fullt i, skrattade jag.

Sen gick pappa jag. DÄ tÀnkte jag

- Jag rider hellre ett fullblod en slö hÀst.
- Jag rider hellre ett fullblod en sitter pryllar upp ett halvblod för att den ska fÄ fortare.
- HĂ€lder fullblod.

Sedan kom vi hem, jag stannade hemma pappa Äkte ivÀg för att gippas en hÀst, som hade Äkt om kul pÄ stenar, och skaddat hoven sÄ det behövde gippsas. DÄ lagade jag mat.

Det blev sjÀlvklart en kvÀlls prommenad ocksÄ, var ute till halv 12 pÄ natten. Men skönt var det. Nepp nu gÄr jag lÀgger mig.

/ Natty Elly - J


Malmös ridskola

0 LĂ€s mer >>
Hejsan alla lÀsare, nya inlÀgg pÄ vÀg - sÄ var uppmÀrksam nu!

Nu har midsommar varit, det betyder ocksÄ en annan sak att det vÀnder, det blir mörkare snabbar men vÀrmen stiger. Nu Àr klockan mycket, men för tvÄ vecker sedan var det halv ljust vid denna tiden. Gud vad tiden gÄr fort alltsÄ. Vi hade vÀldigt god mat pÄ midsommar iÄr. Jag Àr dock inte sÄ mycket, fast det brukar jag.

Som det stod i nÄgra
föra inlÀgg skulle det kommit upp en ny desing, men jag hinner inte. Jag vill först vara med min kompis sÄ hon kan fotta med sin systemkamera, sÄ det blir fina och nya bilder pÄ desingen. Roligare med nya bilder. Men vi har dock inte bestÀmnt nÀr vi ska bra Ànnu.

Jag trodde att deta inlÀgget hade försvunnit för jag rÄkade stÀnga av datan en gÄn utan att spara deta. Men det hade det gjort atumatiskt. Det Àr skönt. DÀrför Àr inlÀgget nÄgra dagar försent.

Men hÀlder försent inlÀgg en aldrig inlÀgg.

/ Elly -J

Midsommar