0 LĂ€s mer >>


I
dag har dagen varit jobbig, mycket brÄk i skolan vilket jag inte gillar. Och sjÀlvklart kom jag okcsÄ in i brÄket vilket inte jag ville. Har fröskt prata med personen jag brÄkar med men fick inget bra resulltat.

Dock fick jag höra " DÄ vet man de att man inte kan lite pÄ dig mer " sÄdan vill jag verkligen inte höra, vilket inte Àr sannt. Men vi fÄr se hur detta sluta.

Hade Àven matteprov idag, vilket jag vet att jag kuggade till, som jag sa innan skulle jag göra de och gjorde de. SÄ försöka plugga till de prov som kommer nÀsta vecka.

Idag tog jag öven livmoderhalscancer sprutan, de var inte sjÀlva sprutan som gjorde ont utan nÀr hon sprutade in de. Hela handen spÀndes, vad verkligen inte bekvÀmt!

Kollar faktist efter en ny mobil, men ej sÀker pÄ vad jag villha.

Godnatt!

/ Elly - J

GodKvÀll!

0 LĂ€s mer >>


M
an fÄr gÄ lÀgga sig, har matte prov imorgon kommer kugga! Har inte pluggat vilket lder till kugga, men vi fÄr se. Ska lÀsa pÄ morgonen och försöka fÄ in de som gÄr. Kan göra om de pÄ Fredag annars.

Har Àven Äkt till polisen för att fixa ett id-kort vilket var pÄ tiden. Nu har man bankort och ett id-kort wow jag Àr cool!

Men nu fÄr jag gÄ lÀgga mig, dock har jag lite trÀningvÀrk fÄn helgens övning, men de var vÀre igÄr.

/ Elly - J

AjdÄ!

0 LĂ€s mer >>
Idag blev den Ànnu en joggint tur i de kalla vÀdret. TrÀffade Helena och pratade med henne. Trots de sprang jag en 3km runda pÄ 35minuter (latis) Men de var jobbigt fick hÄl och hade ont. Inget roligt. Plus de kvar kallt!

/ Elly - J

Joggin tur!

0 LĂ€s mer >>
Är trött som fan, kom hem frĂ„n övningen för nĂ„gra timmarsen sĂ„ just nu Ă€r det bara att hoppa i sĂ€ngs för imorgon Ă€r de skola. Tror dock ej jag ska trĂ€na för helgens övning har gjort att jag fĂ„tt trĂ€ningsverk redan. SĂ„ fĂ„r förmodligen demma veckan utgĂ„. Kan springa i skogen men gjymet fĂ„r vĂ€nta.

Börjar inte fören 10.00 imorgon gött behöver man berkligen efter helgens övning. Godnatt!

/ Elly - J

GodKvÀll!

1 LĂ€s mer >>



Fredag kvÀll

Kommer upp till Krisanstad vid 17:40 dÄ bussen frÄn Krisanstad till Kosta gÄr klockan 18:10 Àr igod tid. NÀr jag kom fram var det typ inget folk sÄ blev lite orolig att de inte var nÄgon övning men sedan kom folket.
Vi kommer upp till Kosta dÄ vi direkt fÄr sÀtt upp vÄra tÀlt och sÄ fort allt Àr klart fÄ vi gÄ in och lÀgga oss.

Lördag Morgon 
Vi gÄr sÄklart upp tidigt som man ska göra, satt eldpost under 03:04 (hund vakt) som vi kallar de under den tiden. Det Àr den jobbiga tiden. Efter vi Àttit frukost och gjort i gjorning sÄ delades vi upp i kursvis och marchade/Äkte till vÄra omrÄden dÀr vi skulle skjuta, vi FK fick gÄ det betyde att vi fick bÀra vapelÄdan som vÀgde nÄgra kilo. NÀr vissa skjöt sÄ gjorde andra sjukvÄrd vilket jag Àlskar, sen bytade vi. Min skjutning gick över förvÀntat vÀldigt bra och vÀldigt nöjd. Imellan byttet hade vi lunch jag var utspisare, som Àr roligt. DÄ ett befÀl/intruktör sa till mig att jag skulle tÀnka pÄ mig sjÀlv som ville utspisa till alla andra innan jag börja Àta. Men sen kom de som ville ha engÄng till dÄ hjÀlpte jag dem. Men instruktören/befÀl sa att jag skulle gÄ Àta men lyde typ inte. Hehe..,
Sen gick/Äkte alla hem till bassen för att Àta kvÀllsmat dÄ jag igen blev utspiare vilket som Àr roligt, konstigt nog,
Efter de hade vi en ny indelning dÄ vi blandade hela grupperna, och gick pÄ förberedelse inför patrullövniningen pÄ Söndag. De vi gick göra bland annat var, radio kunskap, kassa föremÄl som liknade hangranater, stÄnd berÀkning, bÄrövning och upptÀckning. NÀr allt var gjort sÄ satt vi igÄn elden sÄ grillade vi korv, efter de försökte vi komma i sÀng sÄ tidigt som möjlig. För en tuff och roliga dag vÀntade imorgon.

Söndag
Vi gÄr upp Ànnu tidigare, river förlÀgningen och packar ihoppa allting sÄ snabbt och bra som möjlig. Sen gick vi till frukosten som blev dock lite stressit. NÀr de var klart sÄ gick vi ihoppa de grupperna vi delades in igÄrkvÀll, nu var de dags för patrulltÀvling. Jag var i grupp 4:a vilket var en oket grupp. NÀstan allas Äsikt och tankar kom fram. Vi genomförde dem momenten vi gjorde dÄ, Àven skjutning. Jag sjÀlv tyckte att allting gick vÀldigt bra över förvÀntat. Dock blev de ingen rikgit heftig sjukvÄrd som de brukar vara pÄ varje övning, sakanade de. Efter att vi var klara sÄ Äkte vi hem till bassen dÀr jag Äkte pÄ att skriva en "atikel om helgens övning" de var kanske inte de lÀttaste. Runt 13 - tiden sÄ Ät vi lunch och jag höll fortfarande pÄ att skriva den dÀr "artikelen" som ska förmodligen vara med pÄ FVRS hemsida. (vi fÄr se) NÀr alla hade fÄtt lunch fick nÄgra FK sÄklart diska icokÀrlen vilket inte Àr omtyckt. Men de gick snabbt och smidigt. NÀr allting var klart sÄ höl nÄgra instruktöter ett "tal" om hur helgens helbild har sett ut. NÀr han var klar kom "vÄrt" befÀl fram och pratade om hur han tyckte helgens övning var och varför vi var sÄ fÄ FK vi var bara 22st vilket var skönt. Man kunde hÄlla koll pÄ alla lÀttare, och han prata lite annat.

Bussresan
Efter allt de var gjort var de bara att hoppa i bussen och Äka hem. Som en stund pÄ bussen, halvtimme kanske sen var jag pigg som en katt igen. MÄste ha mycket engerig. Efter vi sannat i Kalshamn sÄ började alla vakna till liv och bussresan till Krisanstad gick mycket fortare.

Tankar och funderingar
Helgens övning var kallt men roligt, lÀrorik och intressant. Trevligt och roliga befÀl/instruktörer. Kom ihÄg att ha ett par extra vantar med sig till vinter övningar Àven trumpper. VÀldigt nöjd med helgens övning, dock besviken pÄ att de inte fanns nÄgot riktigt sjukmoment.

// Ellinor Johansson FK - elev

Övning 27 - 29 / 01

0 LĂ€s mer >>


DÄ börjar klockan bli halvfem och jag ska Äka pÄ övning, dÀrför kommer jag inte skriva nÄgot i bloggen under helgen fram till Sönda kvÀll/eftermidag. Vi ska Äka till Kosta och skjuttrÀna. SÄ vi fÄr se hur de blir.

Dock Àr inte minna "nÀra vÀnner" med dem Àr typ sjukt eller orkar inte. Vilket jag inte hÀller göra men Äker i alla fal.  Ha en bra helg!

/ Elly - J

DÄ sÄ!

0 LĂ€s mer >>



GokvÀll pÄ er alla lÀsare, idag har inte hÀnt sÄ mycket. Johanna, Jag och Elinor gick pÄ stan en stund. Sen skulle vi typ "fixa" vÄra naglar. Dock var de sÄ dÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄligt att man nÀsten dog. Verkligen misnöjd.

Efter de trÀnade Johanna jag var henne "trÀning kodtch" sen nÀr hon var klar sÄ skulle vi titta pÄ Magnus (vÀldens starkaste man) de var vÀldigt hÀftigt. (bilder kommer) han höl ett lite tall och berÀttade sin framgÄng.

Även om lite trĂ€ning, de var vĂ€ldigt intressant. Men nu ska jag gĂ„ lĂ€gga mig, verkligen inte taggad för FVRF övningen.

/ Elly - J

GodKvÀll!

0 LĂ€s mer >>



Verkligen trött kommer inte sitta uppe till 00.00 eller vet inte, men behöver sova. För i helgen Àr de övning dÄ vill man ha kraffter till de. Imorgon börja jag 8a, inte roligt. Men ska försöka göra dagen bra.

Idag har de varit vÀldigt kallt, men i alla fal. TrÄkig dag har de varit.

/ Elly- J

GodKvÀll!

0 LĂ€s mer >>


Idag hade vi idrott i skolan, man kunde vÀlja mellan bollsport och lekar, valde dock lekar. Första leken var "under hökens vingar kom" efter de körde vi spökboll (vÄr lag vann) sen körde vi ett fyspass som var att man hade fyratagare och fyra olika stationer som man skulle göra olika saker, frÄn rygg till magövningar, nÀr man blev tagen av en som hade en viss fÀrg gick man till den fÀrgen station och gjorde den övningen.

Efter de gjorde vi dÄ tjuv och polis (FVRFs variation) sen körde vi en lek som man bara kunde gÄ pÄ linjerna och man typ spelade packman. Sist hade vi stafet.

/ Elly - J

Idrott i skolan

0 LĂ€s mer >>


Lite glad för Àr trött, men ÀndÄn vÀdligt pigg. Yja ligger och sover pÄ mina tvÀttklÀder, hon Àr extremt söt. Imorgon slutar man sjukt sent, 20 över 4a vilket ej gör mig glad, vi ska börja tidigt ocksÄ redan klockan 8a SADE FACE!

KÀnner nog att jag kan somna nu sÄ fÄr gÄ lÀgga mig.

/ Elly - J ( bloggen Àr under renuvering ej fÄttil koderna bara - men jobbar med de)

Trött!

0 LĂ€s mer >>
Idag blev det Ànnu en joggin tur, kÀndes vÀldigt bra och tog en 4km runda bara för att Yja ville visst spriga lite lÀngre. Imorgon Àr idrot sÄ behöver bara springa 3km rundan.

/ Elly - J

Joggin tur!

0 LĂ€s mer >>


Har precis sett Sherdil den Àr sÄ himla bra, lÀnge sen jag sÄg den. Kanske 4Är eller till och med 6Är sen den Àr sÄ himla bra. Rekomendera den verkligen till nÄgon som gillar hÀstar och Araber.

Man behöver inte ladda ner den, sök pĂ„ Sherdil pĂ„ Youtube sĂ„ kommer alla dellar, svensk röst med engelst text. Älskar filmen och rekomdera den starkt!

/ Elly - J

Sherdil

0 LĂ€s mer >>


GÄ lÀgga sig kanske, jag ska ju upp tidigt bara för syran ska ta tidig buss dÄ drabbas jag ocksÄ. Jag har gjort nÄgra uppgifter i Historian och imorgon ska jag försöka göra mattematik och sjukvÄrd kommer sÀker Àven fÄ göra engelska och omvÄrnad. Inget roligt, men de tar vi dÄ. God natt!

/ Elly - J

DÄ fÄr man

0 LĂ€s mer >>


Idag började min konditons trÀning smÄtt, började sÄklart med en 3/km runda. BÄde för att jag inte trÀna pÄ lÀnge (vecka sen) och för Yja ocksÄ ska fÄ en mjukstart.

KÀndesbra, men fick rÀtt snabbt astma vilket gjorde mig rÀtt arg! Men okey start!

Dock var de dÄlig tid och kan mycket bÀttre, 25minuter

/ Elly - J

Joggin tur!

2 LĂ€s mer >>







































































/ Elly - J

En fin "vinerdag"

0 LĂ€s mer >>


Sitter dryggar i rummet, ska gÄ lÀgga mig, vet inte precis vad som hÀnder imorgon skola förutom de. Idag var de rÀt normal skoldag. Inget specigell hÀnt. Jag har bara leggat pÄ lattidan endasen jag kom hem.

Kan berÀtta att jag blivit beroenden pÄ varm choklad vilken mÄste sluta omedbart med!

Ne ska försöka sova nu.

/ Elly - J

GodkvÀll!