1 LĂ€s mer >>
 
 
 
 
Allting har ett slut, de har mitt förhĂ„llande ocksĂ„. IgĂ„r efter högskoleprovet var de spĂ€nns mellan mig och min sambo, vi valde dĂ€rför att gĂ„ skilda vĂ€gar och de var ett jobbigt beslut, men allting har ett slut. Även fast jag inte önskade detta, Ă€ven fast jag vet att detta kanske var de bĂ€sta för oss bĂ„da.
 
Jag kÀnner förtillfÀligt bara tomhet, och allmÀn sorg över detta. Jag Àr hemlös.... jag har som tur min storasyster som jag kan bo hos, men ÀndÄn... jag vill inte bo hos nÄgon annan, vill ha mitt eget lilla pace..
 
nu fÄr de bli sÄhÀr nÄgra mÄnader, för om 5 mÄnader Äker jag till England hoppas jag, det ska bli roligt.
 
 
jag försöker verkligen tÀnka framÄt, Àven fast de tagit slut, sÄ mÄste jag inse att jag hade ett sjukt roligt Är tsm med honom, men jobbigt i slutet.

Allting har ett slut

1 LĂ€s mer >>
 
 
 
Hejsan, jag vet att jag suger pÄ att skriva blogg och ibland undrar jag ens varför jag har nÄgon... - tyvÀrr finns det inget bra svar pÄ detta, men allting har en mening.
 
För det första vet jag att jag har en standarperson som kollar bloggen och ja.. de Àr vÀl de.
 
Jag har min blogg mest för att kunna ventelera minna tankar, som jag behöver göra just nu, vi dehÀr tillfÀllet.
 
Just nu, just nu önskar jag faktist att jag var singel, de Àr faktist pÄfÀrstande att bo tillsammans med nÄgon annan som man stÀndigt mÄste pÄpeka vad hon/han skall göra, fÀr insjativtagandet Àr lika med nadda. Ibörjan var det faktist roligt, att personen gjorde alt man sa till om. Men nu ett Är senare inser jag snarare besvÀret med de Àn fördelar med de.
 
Nu har man sagt till, och sagt till och tillslut pallar man inte mer. Jag bara önskar att perssonen tar mer injsativ till saker ting. Jag Àr lixom ingen mamma, just nu önskar jag att jag bode sjÀlv, i min egen lilla lya och kunde gÄ pyssla med saker, som stÀda, tvÀtta, fixa mat-lÄdder till kommande veckans trÀning och skola. Planera tiden som jag gjorde för nÀr jag bode sjÀlv.
 
Och inte heller behöva tÀnkte pÄ vad man ska Àta, för dÄ Àr de ingen som sÀger, "det kan inte jag Àta" - "de Àr inget jag Àter" m.m, om jag skulle tagit alla minsa sker vi har tillsammans som Àr mitt, skulle de inte finnas nÄgot kvar i denna lÀgenheten.
 
Det finns givetvis inte bara nektdelar med denna person Àven för dellar, att altidv vilja laga mat tills man kommer hem, Àr alltid kÀrleksfull och viljan att ta hand om mig nÀr jag har mina dippar.
 
Mellan Ät kÀnns det som personen inte accepterar att jag Àr en aktiv mÀnniska, jag trÀnar för min hÀlsasskull och som mÄnga andra vet, viktnergÄngen Àr de jag har fokus pÄ. Har en hund pÄ 13Är, trotts sin Älder behöver aktiveras för att hon ska fÄ leva lÀngre. Samt en hÀst som skall ridas nÄgongÄng i veckan för hans hÀlsa, imellan Ät kÀnns de som detta inte accepteras - det gör min supper arg och ledsen. Jag kan inte sitta inne en heldag utan fÄtt röra pÄ flÀsket, och regnar det och kallt kanske, men annars ne. Men det kan denna personen gör utan att blincka.
 
Jag Àr rÀdd för att de Àr nackdelarna med personenra som vÀger tyngst och förmodligen kommer de inte hÄlla lÀnge till. Vi brÄkar aldrig, vi skrattar mycket tillsmmans, men som jag skrev innnan, jag ser förmycket nackdelar med vÄrt förhÄllanden, hade DU bara kunnat ta mer injsativ och att jag inte alltid eller för det mÀsta skall sÀga vad som behövs göras sÄ hade jag blivit mycket gladare.
 
NÀr vi blev tillsammasn var du helt annant mÀnniska, du kom med saker vad vi kunnde göra, lagade mat vid 18 varje dag för du visste att jag inte ville Àta senare en 19. Du tvÀttade utan att jag behövde sÀga till, men idag Àr de inte sÄ lÀngre, vad fan har hÀnt?
 
vi har varit tillsammasn ett Ă„r, du ville inte ens firar de pga du anser att du inte hade pengar, det mĂ„ste inte kosta att gĂ„ ut gĂ„ tillsammassn, eller ta en liten fika tillsammans, nej de Ă€r inget du vill göra, det skulle aldrig slĂ„ dig i tankarna, men om du lĂ€ser detta nu sĂ€ger jo fan vad du ljuger, VARFÖR HAR DU DÅ INTE VELAT GÖRA DE PÅ ETT ÅR DÅ?! kom inte sĂ€gat du tĂ€nkte, för de rĂ€ker inte att tĂ€nka man mĂ„ste verkstĂ€lla det ocksĂ„.
 
Visst det kanske lÄter som bagatÀller för andra men jag blir trött pÄ detta, fast jag Àlskar han men, vad ska man ta sig till nÀr man ienkligen inte vill lÀmna personen men pÄ ett sÀtt vill man. Det gÄr inte att prata med personen för han lyssnar inte, kÀnns som jag pratamer de vÀg.
 
en mycket förtvivlad elly...

Hejsan dem fÄ lÀsare ...