0 LĂ€s mer >>


Idag fick jag vara med pÄ idroten för pantionerer det var rÀtt roligt! Men det kunde vara mer fysiskt men dem Àr Àldre en mig. Jag blev inte sÄ svettig tog i rÀtt mycket. FÄr kanske ta en tyngre vikt nÀsta gÄng!

Fick Àven testa pÄ "sist yjumpa" dÀr dem sitter ner i stÀllet för att stÄ, de var lite jobbigt faktist, de kunde jag sjÀlv kanppt tro,men de var de. RÀtt okey!

TvÄ lugna pass  idag, men nÀsa vecka börjar de pÄ alvar, försöker ut och gÄ en promenad pÄ morgonen, men svÄrt att komma upp. Alltid skönt att ligga  i sÀngen och sova 10min extra! Men ajabaj, de gÄr ej!

/ Elly - J

TrÀning!

0 LĂ€s mer >>


Idag har jag varit med pÄ UtfÀrd ( utflyckt ) jÀtte trevligt! Tur att jag lÀmnade plonobocken hemma för annars hade jag inte haft pengar kvar. Jag slutade 40min senare men gjorde mig inget ting, trevlig dag sÀger jag inte nej till.

Efter vi kommit hem sÄ har inte mycket hÀnt, imorgon Àr de onstdag och det Àr idrot! Jag fÄr gratis idrotspass ocksÄ, inget kan bli bÀttre!

Men nu ska jag sova!

/ Elly - J

Dagens utflykt!

0 LĂ€s mer >>
Jag vet, klockan Àr inte alls mycket, men jag ska upp klockan kvart i 7 för ska ut och springa en runda pÄ morgonen, hur mitt trÀnings schema ska se ut har jag inte bestÀmmt Ànnu. Men 6 veckor  fram tufft som fan!

Imorgon börjar praktiken pÄ ett dagsÀnter hoppas det blir lite roligare! Vi fÄr se! Ska sova nu!

/ Elly -  J

Sova?

0 LĂ€s mer >>
Dagen varit rÀtt okey faktist, jag har ridit min Àlskande hÀst Baarock som ni kanske lÀst. Jag har Àven taget det vÀlidgt lugnt dÄ jag Àr fÀldigt fysikt trött! Jag hade en dÄligt vecka pga av inte kunna sova ordenkligt sÄ passar pÄ nu nÀr de e helg. Men i alla fa, sen har inte mycket hÀnt.

Åkte i pappas nya bild idag, rĂ€tt nice! För man sitter inte sĂ„ lĂ„gt ner lĂ€ngre som man gjort pĂ„ den andra. Men detta blir nog bra. Ska sitta uppe en stund till innan jag ska gĂ„ lĂ€gga mig!

/ Elly - J

En fin dag idag!

0 LĂ€s mer >>
Varit ute med Baarcok idag, vi galoperade rÀtt mycket - det tycker bÄde han och jag om att göra. Vi var en bitt i Snogelholm men inte lÀnge, mycket galop. Rid turen blev cirka tre timmar. Han var rÀtt pigg efter Ät, hade 56 i slut puls det var rÀtt bra!

/ Elly -  J

Roligt!

0 LĂ€s mer >>
TrÀningen denna veckan har varit kasst dÄ vi haft mycket prov att göra, men nu ska det fan bort alltsÄ, trött pÄ mitt utsenden verkligen. SÄ 6veckor fram fucking hÄrdtrÀning! Planering kommer inomkort!

/ Elly - J

Veckans trÀning!

0 LĂ€s mer >>
Ojsan, nÄgon har varit vÀldigt dÄlig pÄ att upptatera sin blogg sÀker tappat mÄnga blogglÀsare för detta! Men ska skÀrpa mig verkligen nu. Nu Àr skolan "slut" jag ska ha praktik i FEM VECKOR pÄ ett dagverksamhet för Àldre vi fÄr se hur det bli, börja pÄ mÄndag!

Onrintering gick inte sÄ bra, jag kom till 4an sen tappade jag bort mig tyvÀrr, men annars var det roligt!


Nu ska jag sova, trött som fan!

/ Elly - J

AjdÄ!!

0 LĂ€s mer >>
MĂ„ndag
StyrketrÀning - morgonpass!
+ plugga till provet!
Tisdag
KonditonstrÀning - Eftermindagspass!
+ Utveklingsamtall
+ Prov i Psyolig
Onstdag
StyrketrÀning - morgonpass
+ Orgintering i Brösarp
Torsdag
KonditonstrÀning - Eftermidagpass!
Fredag
StyrketrÀning - morgonpass!

/ Elly - J

Veckans trÀning!

0 LĂ€s mer >>


Ja
g satt höl pÄ med engelsan mÀrkte inte att tiden bara srpinger ivÀg. RÀtt jobbigt men jag kom igenom hela texten som handlar om flickor som gör att för att fÄ droger i U.S.A - hur det pÄverkar omgivningen dÀr. RÀtt otÀckt!

Men nu Àr jag rÀtt trött, vill inte se textbladet mer! SÄ ska snart gÄ till sÀngs för att sova, ska trÀna imorgon. Har Àven skrivit in hela veckans planeraing.
/ Elly - J

OjdÄ!

0 LĂ€s mer >>
Ska ut och rida min Àlskande hÀst, Baarock som ni vet. Det Àr inte precis jÀttefint vÀder men jag behöver rida honom jag tycker det Àr roligt. För modligen ska vi trÀna lite bakar dÄ han tappat mycket rygg muskler för jag inte ridit pÄ tvÄ veckor. Bilder kommer sjÀlvkart!
/ Elly  - J

God eftermiddag!

0 LĂ€s mer >>
Hemma frÄn en jÀtteroligt fredag i Malmö tillsammans med vÀnnerna. Jag köpte saker som jag kanske inte borde gjort, men det blev 4plagg Àven en produkt frÄn Premier vÄr av naglar det Àr underbart bra! SÄ tÀnker ni köpa de sÄ göra det!

Had Ă€ven mateprov idag, det fick inte sĂ„ bra, men kan alltid försöka. Även engelska typ test det gick jĂ€ttebra tyckte jag! Jag tror att det blir bĂ€ttre med engelskan nu i framtiden. Det hoppas jag verkligen. Ska jobba mycket med engelskan fram över.

Men nu ska jag gÄ lÀgga mig. Ska se om jag fÄr fram bilder pÄ de jag köpte idag. SÄ ni fÄr veta. Men ska sova, ska förmodligen rida i morgon, Àr förkyld sÄ kunde inte trÀna idag. Men imorgon ska det nog gÄ - hoppas jag.

Jag har knarckat halstabeleter hela dagen sÄ det borde var bÀttre nu!

/ Elly- J

GO ® KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>


Nu sitter jag och lyssnar pÄ lÄten " Jag Àr 17Är " Det Àr rÀtt OKEY lÄten, men ska snart sova för jag ska trÀna i morgon pÄ morgonen. Ska ta ett tufft pass, röra pÄ fÀsket! Men jag fÄr gÄ lÀgga mig nu sÄ jag skappar enerig under natten.

Imorgon ska jag Àven till Polisen för jag och en kompis har ett skol prokjet som handlar om ett yrke, vi valde polis... eller mer exakt kriminallare polis. Mer imfo kommer i morgon
!

/ Elly - J

KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>



Idag hade jag konditons trÀning, men det gick inte sÄ bra. Fick kramp dÀr under rebbenen pÄ min högra sida. Vet verkligen inte var det beror pÄ. Men tror det Àr för jag Àtit förmycket precis innan jag ska trÀna. SÄ trÀning blev det 40min konditon, slutet av trÀningen spran jag upp för bakar tre gÄnger gick ner tre gÄnger. Det kÀndes bÀttre dÄ. Fick ut nÄgot av det!

KvÀllsamat blev potatis och lax, vÀldigt gott, Àven grönsaker! Skulle dö utan grönsaker!

/ Elly - J

TrÀning

0 LĂ€s mer >>
Nu Àr det dagx för övning igen! Nu Äker jag till F17 för terminens nya övning, detta kommer bli sjuk roligt att trÀffa alla sinna vÀnner igen och alla befÀlen. Verkligen roligt. Bloggen kommer dÄ inte att upptateras nÄgot under helgen, för pÄ sönda kommer jag hem igen dÄ skriver jag hur det varit.

/ Elly - J

Övning!

0 LĂ€s mer >>
HÀr kommer ett litet inlÀgg om kost!

HÀr Àr mat som rÀknas som "negativ kalorimat", d.v.s mat som krÀver mer kalorier för kroppen att brÀnna Àn vad som finns i sjÀlva maten:


Grönsaker:

Broccoli

VitkÄl

Morot

BlomkÄl

Selleri

Stark chili

Gurka

RĂ€disa

Sallad

KĂ„lrot

Zucchini


Frukter:

Aprikos

BlÄbÀr

BjörnbÀr

KörsbÀr

Grapefrukt

Vindruvor

Honungsmelon

Kiwi

Citron

Svamp

Nektariner

Persika

Plommon

Pumpa

Squash

Tomat

Vattenmelon

Äpple

TranbÀr

Grapefrukt

Lime

Mango

Apelsin

Papaya

Hallon

Jordgubbar

Mandarin


Av kött finns det inte sÄ mycket som Àr "nyttigt", men man kan sÀga att ju ljusare köttet Àr, desto bÀttre Àr det. SÄ kalkon och kyckling Àr bra. Det mesta frÄn havet Àr ocksÄ nyttigt!


Och vad gÀllande frukt och grönt sÄ Àr det bÀttre ju fÀrgrikare den Àr. Ju mer fÀrg, desto mer antioxidanter innehÄller den.


Soyamjölk eller havremjölk Àr nyttigare Àn vanlig mjölk.


Det Ă€r viktigt att kĂ€nna efter vad man sjĂ€lv har för behov och att inte sĂ€tta sig sjĂ€lv direkt in i en diet man aldrig provat förut. Ät sunt och varierat! Om du absolut MÅSTE Ă€ta choklad, Ă€t EN bitoch inte en hel chokladkaka.


Och var noga med att kÀnna efter nÀr du Àr mÀtt. Drick litegrann mellan tuggorna och tÀnk efter om du verkligen vill ha mer mat.


Det Àr nog mÄnga som aldrig orkar stÄ och laga mat pÄ kvÀllarna, och dÄ Àr det lÀtt att det blir snabbmat. Tricket mot det? Ta en dag i veckan och laga mat till alla dagar! Sedan Àr det bara att frysa in den och ta fram det nÀr du Àr hungrig. Gör likadant med sallad, men sÀtt gladpack runt den sÄ att den inte blir dÄlig.

Tips!

0 LĂ€s mer >>


Just nu Àr jag pÄvÀg till skolan, börjar inte fören 08.00 men min idiot stora syster sÀger hela tiden att hon mÄste Äka denna tiden för att hinna med bussen upp till skolan, den fetta latt masken! Men i alla fal, sÄ Àr pÄ vÀg till skolan nu om ni vill veta. Idag Àr det ingen lÄng dag, bara bra lektioner förutom svenskan pÄ morgonen, men det blir nog bra. Slutar 15.00 sÀkert tidigare.

Det Àr Àven konditons trÀning springa en runda i skogen Àven inte försöka gÄ vilse som jag lyckades sis.

/ Elly - J

Godmorgon!