0 LĂ€s mer >>


Hej alla lÀsare, som ni lÀste i förra inlÀgget har jag fÄtt vÀldigt ont i ryggen, men idag har jag inte gjort sÄ mycket. Fixat lite bilder och pysslat om min hÀst & hund. PÄ kvÀllen var jag ute pÄ en rask promenad med Yja.

Imorgon ska jag kanske springa milen om ryggen blir bÀttre under natte, hoppas verkligen.

Godnatt pÄ er blogg lÀsare!

/ Elly - J

GodKvÀll!

0 LĂ€s mer >>
Jag har fÄtt vÀldigt ont i min rygg, det kom plötsling pÄ fredags morron dÄ jag kÀnde av det men gick och trÀnade i alla fal. Idag har jag mycket ont, pga det sÄ har jag inte kunnat göra sÄ mycket, det förhinndra mig.

Vet Àven att jag missat skriva nÄgra dagar, hoppas ni inte döda mig helt?

/ Elly - J

Rygg ont

0 LĂ€s mer >>
Hejsan lĂ€sare, idag har dagen varit sĂ„ dĂ€r. Har trĂ€na och varit med Baarock och ridit honom lite. Vi har fĂ„tt valpar och dem Ă€r jĂ€ttesöta. Jag Ă€r jĂ€tte trött, trött pĂ„ allting, verkligen allt förutom Yja. Trött pĂ„ skolan, trött pĂ„ familjen, trött pĂ„ mig sjĂ€lv. Är almĂ€nt nere och depig, jag Ă€r Ă€cklad över mig sjĂ€lv och mitt utsende vill ha förĂ€ndringar men det tar sĂ„ lĂ„ngt tid, vill ha det nu!

Imorgon Àr det milen...

/ Elly - J

Go kvÀll!

0 LĂ€s mer >>

TrÀnade pÄ gy et och spran pÄ löpbandet, det var verkligen inte min dag. Det gick sÄ dÀr...

Mat analys
Frukost: NĂ„gon skedkeso
Lunch: NÄgra kötbullar + panerad kyckling + 2glas svart vinbÀrs jous
Melan mÄl: 2 bananer 1 klemetin
KvÀllsmat: Kyckling med keso
Natmat: Lite kyckling + keso

/ Elly - J

TrÀning

0 LĂ€s mer >>


NĂ„gon sa till mig att bakjĂ€st var vĂ€lidgt bra att ge hĂ€satar som har exempel problem med maggen, vad tycker ni? Är det sannt ens? JĂ€ser inte det i maggen och skappar gaskolik?

/ Elly - J

BakjÀst?

0 LĂ€s mer >>
Idag har man trÀnat och varit i skolan, men pga. av att trÀningen tog över tiden sÄ missade jag matten. Men det gjorde inte sÄ mycket. Efter skolan Äkte jag till Malmö för att kolla glas till min mobil, mÄga tycker inte att det Àr lönt för att det Àr dyrt. Visst Àr det dyrt, men det mÄste fan finnas en idot som gör det billigt eller?

I alla fal sÄ nÀr vi tittat och inte hittade sÄ gick vi bara runt i Malmö för... Ja bara för att vi inte hade nÄgot bÀttre för oss. Efter det Äkte jag hem till Ystad och kollade till Baarockan det var ingen vacker syn sÄg att han vad dÄlig i magen IGEN. Och fixade han in för natten och han mat. Förhoppningvis ska vi köpa luser imorgon. Imorgon ska han Àven trÀna markarbte.

Ne nu mÄste jag sova, för imorgon  Àr det milen som gÀller.

/ Elly - J

Hej bloggen!

0 LĂ€s mer >>


Idag var man sÄklart och trÀnade, gymte. Jag gick hela 30min pÄ bandet för att komma upp i 300 kcl var mÄlet. Kunde göra det fortare men jag mÄde inte riktigt bra, varför vet jag inte. KÀnde mig yra och mÄde jÀtte illa.
Efter det styrketrÀnade jag lite och maggtrÀnade som fan, bara för att. Men det kÀnde skönt.

Imorgon Àr det milen!

Mat analys
Frukost: KnÀkebröd med ost + 2dl mjölk
Lunch: Lite pyttepanna + grönsaker + keso
KvÀllsmat: Nudllar + friterade rÀckor 3st + en friterad kyckling (Ängerst)
KvÀllsfka: 2 avukado med stalt + 3dl ljust.
Drukit cirka 2liter idag, rÀtt stÄllt!

/ Elly - J

TrÀningen

0 LĂ€s mer >>
Idag har jag vÄt gjor mycket, har duschat Baarock och tvÀttat mina hÀsttÀcken! Det kÀns skönt att det Àr gjort. Har Àven varit utemed Yja pÄ tvÄ runder en gÄng till fotts sen andra gÄnge till hÀste. Dagen har varit vÀldigt bra fint vÀder och solen sken som fan!

Imorgon Àr det gymet!

/ Elly - J

GokvÀll

0 LĂ€s mer >>
Dagen började inte alls bra med att syran kommer in och ber mig att byta linsen pÄ kameran. DÄ var  klockan run 7 pÄ lördag morgon. Dagen har varit vÀldigt lung, tyvÀrr har det varit gÄtt och disit hela dagen. SÄ jag kunde inte trÀffa min kompis i Snogelholm. Jag har fÄ lite gjort, men med tanke pÄ att jag sov vÀldans dÄligt under natten gör detta inte sÄ mycket.

Har ridit och mockat, Àven pysslat om Baarock sen har man inte gjort sÄ mycket mer.

Sov gÄtt pÄ er alla!

/ Elly - J

GokvÀll!

0 LĂ€s mer >>
Är sĂ„ trött pĂ„ att skriva nu, om ni lĂ€ste föra inlĂ€gget vet ni varför. Klockan Ă€r sjukt mycket imorgon ska jag till Snogelholm skritta en runda. Ska Ă€ven försöka duscha Baarcok kolla om han har lus, vĂ„r en hĂ€st hade de vill inte att Baarcok har det.

Dagen har inte varit den bÀsta dÄ jag tappade min mobil och den flögg i golvet och hela glaset sprak. SÄ förhoppningsvis ska jag försöka fixa det pÄ mÄndag. Verkligen ledesen blev jag, började nÀsten grÄtta...

Ne, nu fÄr jag hoppa i sÀng.

/ Elly - J

Go kvÀll!

0 LĂ€s mer >>
Hejsan alla lÀsare, hoppas ni uppskattaratt jag börjat skriva igen. Ibland tar det emot att gÄ inte för att skriva ett inlÀgg. Men dagen har varit bra, har dock varit vÀldigt trött! Fick  Àven reda pÄ att man fick VG pÄ ett sjukvÄrdsprov som gjorde dagen litte bÀttre.

Imorgon Àr det gymet och pumppa muskler och intervall trÀna

/ Elly - J

Go kvÀll!

0 LĂ€s mer >>
Idag blev det milen, det var jobbigt men vÀldigt skönt. Jag spran sÄ mycket jag orkade, sprang Àven nersförbackarna. Vilket gjorde mig lite glad att jag klarad av sÄ lÀnge. Sen tog jag mig upp för en fett jobbig backe som gjorde att jag fick blodsmak i munen men gjorde mig vÀldig glad att jag klarade av det.

/ Elly - J

Dagen trÀning

0 LĂ€s mer >>


Jag hoppas ni mÀrker att mitt blogganden gÄr vÀldigt bra. DÄ jag bloggat vÀldigt nogrannt och laggt mycket/lite energi pÄ detta. Vill inte att alla lÀsare ska försvinna, och mÀrker sjÀlv att man kan behöve skriva av sig.

Dagen har varit lÄng och trÄkig har varit vÀldigt trött och pÄ dÄligt humör, varför kan jag inte sÀga. VÀldans tjaffs mellan mamma och mig det gör mig sÄÄÄÄ fucking iriterad och jag vill bara hÀr ifrÄn. Trött pÄ den dÀr Àckliga fittan som tror att hon Àr nÄgot.

Jag har Àven vÀldigt ont i ryggen men tror det kan beror pÄ att jag tog i vÀldans pÄ trÀningen, vet inte men vi fÄr se, just nu ska jag gÄ lÀgga mig för imorgon Àr det intervall mieln, och jag Àr som sagt vÀldans trött.

Glömde sÀga att jag var ute och gick en runda pÄ kvÀllen en 3km runda med Yja och syrran.

/ Elly - J

Go kvÀll!

0 LĂ€s mer >>
Dagens trĂ€ning bestod ut av att springa i 12km tempo i 11/12min det var vĂ€ldigt jobbig kĂ€nde av hĂ„llen sen igĂ„r men det var bra jobbat fast det var jobbigt. Även styrketrĂ€ning och jag kĂ€nder om jag inte nĂ€mt det innan att jag blivit starkare.

Dansen idag pÄ skolan var froxrot och bugg, det gick vÀldigt bra. Buggen gick vÀldigt bra dÄ jag tyckte jag fick in stegen supper bra! Foxrot inte sÄ bra, det gick sagta och var trÄkigt.

/ Elly - J

Dagen trÀning

0 LĂ€s mer >>


Dagen har varit kort med intensiv, vi har tyvÀrr fÄtt en extralektion pÄ Tistdagar och Torstdagar vilket inte Àr roligt alls. Pga av att vi missat ett omrÄde i omvÄrnad mÄste vi ta igen det. Det Àr dÄligt att dem inte kom pÄ det innan men jaja. Vi hade Àven en vÀldans diskotion om hur det Àr i slutet nÀr vi började var vi undersköterskor nÀr vi gÄr ut, men tydligen var vi inte de. FörstÄr mig inte pÄ det, jag kunde lika bra gÄtt sammhÀlle nu ju...

mej jaja, ska sova. Ni fÄr ha det bra.

/ Elly - J

Go kvÀll!

0 LĂ€s mer >>
Dagen trÀning var verkligen inge bra! Efter 50m fick jag fanntame astama! Jag var sÄ himmla sur samt  arg. Jag försökt verkligen springa tils jag fick "hÄll/kramp" vid rebbenen, kroppen vill nog verkligen inte trÀna idag. Men det i alla fal 7km det Àr bÀtter en 0. Men i slutet av passet försökte jag smÄ springa men kroppen sa till direkt.

/ Elly - J

Dagen trÀning