0 LĂ€s mer >>


Hejsan blogglÀsare, hoppas ni har ett bra sommarlov eller en bra sommar för de första. Idag har de varit lungt, jobbat sÄdant men de var Àldigt varmt ute sÄ vi har inte kunnat jobba upp till 100% under dagen. Men jag red nu ikvÀll de var jobbigt. De tufft att bli proffs förstÄr ni. SÄ imorgon blir de ett pass pÄ morgonen (kanske) sen sÄ fÄr vi se, vi fick inte tid till att jobba med unghÀsten sÄ ska försöka göra de imorgon.

Nu ska jag försöka sova!

/ Elly - J

23:52

0 LĂ€s mer >>

2012 sommar föl (fler bilde kommer)

Just nu ligger jag i min sÀng pÄ jobbet. Dag har det inte hÀnt nÄgon spciellt utan har ridit lite och de e kul nÀr man inte ridigt pÄ lÀnge. Samt varit med nÀr min trÀnare trÀnade för en trÀnare (nu blev de mycket trÀnare). Sen har jag gÄtt gjort orning lite saker sÄdant myss.

Hade besvÀrligt i natt kunde inte sova! Vaknade somnade, vaknade, somnade ovs!! Störigt sÄ bestÀmmde mig nu för Äka och kolla detta.

Imorgon Àr de fulla rullar som gÀller och ska rida ett hÄrdpass imorong (sÀgs de) samt vi ska börja trÀna unghÀsten (roligt).

Hoppas ni hade de bra för de har jag. kram!

// Elly - J

J O B B A R

0 LĂ€s mer >>
Jag Àr hemma nu i Anklam de e skönt att fÄ trÀffa min Àlskande hund att vara utan henna i 4dagar Àr redan döden för mig. Dock saknar man inte familjen de bara skönt att slippa allt skrik hemma och komma ivÀg och jobba samt rida och lÀra sig mycket om hÀstar.

Ska försöka komma igÄng med trÀninge, springa en runda imorgon (förhoppningsvis) och gyma pÄ MÄndag samt Onstadag. Vi fÄr se! Men trÀna mÄste jag.

Glad midsommar!

/ Elly - J

H E M M A

0 LĂ€s mer >>
Som ni mÀrker bloggar jag inte alls mycket, nej jag har inte tagit paus uten jag jobbar och hinner inte blogga. Jag ska göra mitt bÀste men inge kan lovas. Har varit hÀr en Tistdag, de e roligt och lÀrorikt. Jag jobbar dÄ hos min dressyrtrÀnare som jag gjorde förra Äre ocksÄ.

Dock mÄste jag trÀna dÄ man ska vara med pÄ milletÀr övning under sommaren sÄ man mÄste vara i fin form de e svÄrt att trÀna de hÀr upp... men de löser sig nog, eller?

Nu mÄste jag gÄ lÀgga mig för ska upp runt 7 halv 8 imogron de full rulle.

Massor nya bilder, pÄ hÀstar m.m
Hade bÀst!
/ Elly

H E J B L O G G E N

0 LĂ€s mer >>
Man kan börjar undra om man Àr natt uggla, man sitter allti uppe sen pÄ kvÀllarna. Alla i huset sover, tror jag. Men jag Àr vaken. Jag har ont i gumppen för suttit förlÀnge. Ska snart sova Àr trött.

Sitter smÄ prata med roliga killen, denna svarta natt.

Lund i dag, jag hittade en klÀning jag lÀgger in bild pÄ den om de önskas. Eller jag gör de för bara de ska va sÄ.

/ Elly - J

N A T T U G G L A?

0 LĂ€s mer >>
Godmorgon pÄ er alla lÀsare, hoppas ni sovit bra! De har jag dock inte gjort, haft problem med de nu nÄgra dagar de Àr as jobbigt. Idag ska vi till Malmö, men just nu ska jag ta en dusch och tvÀtta hÄret. Och Àte nÄgot till frukost.

Vad ska ni göra?

// Elly - J

G O D M O R G O N

0 LĂ€s mer >>



Ja som ni mÀrker pÄ rubriken har jag varit slarvig med bloggandet och maten idag.  Bloggen Àr för jag faktist tro de eller ej, glömt bort den. Men nu sÄ ska ni se. Maten ocksÄ, klockan Àr 22:41 och nu ska jag vara vrÄl hungrig om jag inte hade Àtit nÄgot efter 19:00 men de har jag.

Imorgon ska jag till Malmö och försöka hitta en passande klÀning till jubileiumet. Vi fÄr hoppas pÄ de bÀsta, tydligen ska vi Äka sen ungefÀr halv 1 sÄ hinner ta nÄgra promenader Àven springa en svÀng. För sÄring i benen börjar jag fÄ.

Vi fÄr se.

/ Elly - J

S L A R V I G

0 LĂ€s mer >>


AlltsÄ kan ni tÀnka er, min stora syra anser att jag Àr desperat för att jag tÀnker gÄ till bussen varje dag dÄ jag ska inte till Ystad. Det Àr kanske Àr 2-3km dit, jag tycker inte att det Àr desperat. Detta sommaren trÀnar jag extra mycket för jag vill gÄ ner i vikt. DÀrför Àr jag nogrann med vad jag Àter och trÀningen. Att gyma 3gÄnger i veckan samt ut och jogga milen 3gÄnger i veckan Àr inte desperat. Det Àr ett bevis pÄ att man verkligen vill gÄ ner i vikt och man kÀmpar för de.

Eller vad tycker ni?

/ Elly - J

D E S P E R A T

0 LĂ€s mer >>
Det bÀsta med sommaren det Àr alla bÀren som kommer, jordgubbar, körsbÀr, halon, blÄbÀr m.m. Det Àr absolut de bÀsta med sommare! SjÀlvkart vÀdret ocksÄ, men hos min har solen tittat fram enstakad gÄnger. PÄ himelen sÄ Àr det stora tÀcken av mörka dystra moln.

Ska om en timme springa en runda med nÄgra hundar, men tror jag enbart ska springa i vÄr skog 3km runda. Det Àr jobbigt Àven de. Och bara för inte jobba i hjÀl sig men ska ju hÄlla pÄ i 10 veckor med tufftrÀning.

Och om nÄgra minuter ska jag ta och köra styrketrÀning, happy face!

Jag pratade med den roliga killen igÄr men tÀnker inte skriva till honom mer, för det verkar inte som han Àr intresserad av mig. För skriver jag bara hela tiden till honom sÄ kÀns de lixom inte okey, för om det ska kunna bli nÄgot sÄ mÄste han ocksÄ skriva till mig. Jag kan ju inte börja skriva hela tiden, inte sant?

/ Elly - JJ

M U M S

0 LĂ€s mer >>
Precis nÀr man vaknar kommer syran frÄga om man ska med pÄ en promenad. Klockan var bara sÄ hÀr 11:30. Jag bara schit, hur lÀnge har jag sovit? Förmodligen harjag sovit vÀldigt gÄtt sÄ dÀrför sov man extra lÀnge.

Promenad pÄ 58min, 4.3km (ungefÀr). Jag kommer förmodligen inte cykla idag, tror jag springer milen istÀllet. Var lÀnge sedan jag sprang sÄ de kan bli skönt, antigen milen eller en lÀttare runda. Vi fÄr se var jag kÀnner för.

Glömde ta protionpullvert imorse dÄ syran stressad (always). SÄ fÄr ta de ikvÀll eller hoppa över kvÀllsmaten. Vi fÄr se.

/ Elly - J

M O R G O N P R O M...

0 LĂ€s mer >>
Det Àr vÀldogt kallt i mitt rum och jag Àr vÀldigt trött. Imorgon kan jag sÀga att den 10vecka tuffa trÀningen typ börjar. PÄ morgonen Àr de protoin drink istÀllet för frukost och sen en promenad. Efter de blir de cykla en stor runda pÄ cirka 4mil (beror ocksÄ pÄ vÀdret). Sen pÄ kvÀllen en promenad till.

Dock inget gymande pga av ekonomiska skÀll, kanske pÄ Onstdag. Hoppas verkligen.

Dagen har varit rÀtt okey, har fÄtt rumat stÀdat nu och det kÀnns vÀldigt skönt samt frÀcht i rumet. Ska snart gÄ och lÀgga mig, eller jag ska gÄ lÀgga mig. Klockan Àr mycket och ska sÀtta larm, för jag fÄr inte sova mer en till 10 om dagarna nu. DÄ för att kunna hÄla mig till alla planerna. I alla fal, nu ska jag ta och kryppa ner i sÀngen och dofta pÄ de nystÀdade rumet. Verkligen skönt!

Kom ocksÄ pÄ att jag ska hÀnga in alla mina klÀder i gaderÄben, sÄ den kommer bli full nu. Happy face!

/ Elly - J

K A L L T

0 LĂ€s mer >>
Sitter nu och laggar kvÀllsmat mes syran, spagetig och kötfÀrs blir de smat rabberpaj till efterÀtt med vaniljsÄs. Mums!

/ Elly - J

K V Ä L L S M A T

0 LĂ€s mer >>
Godmorgon pÄ er alla, jag har precis vaknat till liv och Àtit nÄgot litet. SÄ fort syran kommer hem ska jag börja stÀda mitt rum. För jag behöver spotyfil till det. Men vi kan ligga slappa lite till.

IgÄr var den roliga personen vÀldigt trevlig och pusetiv. Vilket gjorde mig lite glad, vi typ snackade hela kvÀllen fram till 01:30 lixom, ja ni förstÄr.

/ Elly - J

G O D M O R G O N

0 LĂ€s mer >>
Jag anser att man fÄr se ut hur man vill, vara vem man vill. Men jag anser inte att jag fÄr se ut som jag vill. Det Àr svÄrt för mÀnniskor att fatta att man vara smalare och ha mer muskler. Varför fÄr inte jag trÀna sÄ mycket som jag vill medans andra inte vill trÀna?

Klockan Àr mitt i natten sitter snacka med en sött persson som Àr vÀldigt trevligt. VÀldigt förvÄnad.

/ Elly - J

D Ä R F Ö R

0 LĂ€s mer >>


GokvÀll pÄ er alla lÀsare! Har varit ute en lite runda med Yja och försökt att slappna av lite. Fick innan reda pÄ vÄr ekonomi i huset den Àr verkligen ingen drömekonomi dÄ man har en mamma som tror hon kan klara av allt men i verkliga fallet inte. Jag blir verkligen trött pÄ sÄdant hÀr och de gör mig vÀldigt depig, iriterad m.m. SÄ man behövde gÄ ut och tÀnka igenom allt dem pratat om för sig sjÀlv.

Nu sitter man i sitt rum och vill sova men sitter pratta med en rolig kille pĂ„ Skype. SĂ„ vi fĂ„r se vad kvĂ€llen bjuder pĂ„. Är lite smĂ„ trött, och imorgon ska jag stĂ€da rumet sĂ„ man kan hitta alla sinna saker i de ominstonde.

Vad har ni eller du hittat pÄ under denna dagen?

/ Elly - J

G O D K V Ä L L

0 LĂ€s mer >>
Sitter i köket och försöker komma över de som hÀnt, de gÄr, men tar tid. Men syran gör kvÀllsmatt lika sen som alltid. Men i alla fal, vi typ "firar" mamma för hon fyller Är idag. Men vi gör inget specigellt av de pga att hon inte Àr hemma som vanligt.

Ska försöka ta en promenad sen och försöka tÀnka igenom de som hÀnt idag. Att bli sÄrad Àr de jobbigaste som finns. Tycker jag...

/ Elly - J

K V Ä L L