1 LĂ€s mer >>

Nu har man nÄgot att tÀnka pÄ nÀr man ser denna filmen, detta finns mycket filmer om sÄdan hÀr.

Bett

0 LĂ€s mer >>

?

0 LĂ€s mer >>


Idag var det
ingen roligt början pÄ dagen, min stora bro jobbade inte idag. Enda han gjorde var klockan 7 körade han upp tills sitt körkort. Sen kom han hem, han vÀkte mig halv 9 det var verkligen inte roligt ska jag sÀge dig.

Under dagen har det inte hÀnt sÄ jÀtte mycket, jag mysade med valparna och stÀdade lite i huset, sÄ det kunde se litte trevkligare ut.

Sedan har jag varit med pappa och till Babbro och skott en hÀst, sen Äkte vi till Inger för att sÀtta pÄ tvÄ tapp skor och kolla det fölet som hade blevit opererat , stackars lilla föl. Men det verkade var vÀldigt bra gjort, men stackars lilla söta fölet.

Sen fick vi se ett ny föl, som inte var sÄ gamal. En vÀldigt lÀtt typ. Men mycket söt.

Sedan har inte mycket hÀnt tycker jag iaf, jag har tagit det vÀldigt lunt och skönt, varit vÀldigt varmt ocksÄ. Det gillar jag verkligen!


/ Elly - J

GĂ€sp

0 LĂ€s mer >>
HĂ€lsning!
Hejsan blogg lÀsare det kommer faktist nytt inlÀgg idag. Hade tid att skriva och som du ser har jag upptaterat blogg desingen. Jag hade inget att göra dena kvÀllen sÄ fixade till min blogg, hoppas du njuter av utsendet.

Idag den 23/06
Idag har det inte hÀnt sÄ mycket, min syster Äkte ivÀg med sin hÀst för att rönka den. Det kom dock ett trÄkigt medelande, att hon hade en skada en sen skada under knÀet. Hon ska vila nu ett tag, sÄ det kanse blir bÀttre.

Vi har fotat vÄra valpar ocksÄ, det blev vÀldigt söta valp bilder. Bilder fotade jag sÄ klar, med syrans mobil. VÀldigt bra kamera pÄ den mobilen.

Sen sÄ har dagen varit vÀldigt lungt tycker jag. Tiden gÄr vÀldigt fort nu, det Àr rÀtt okej, faktist. Men den fÄr inte gÄ för fort, dÄ dör jag jag snart. Det vill jag verkligen inte.

Idag fick jag ocksÄ besked om att Svedala inte tar emot mig pÄ dera BF gymnasium, det kÀns vÀldigt trÄkigt. Men jag har 4st skolor kvar att försöka komma in pÄ. Ska verkligen jobba pÄ det. Jag har dock inte heller kommit in i Lund pÄ det första valet heller.

/ Elly - J

TrÄkigt besked

0 LĂ€s mer >>



Hejsan alla glada blogg lÀsare, jag Àr mycket lÀsen att inlÀggen har kommit med vÀldans avstÄnd. Men jag har inte hunnt att blogg. Orsaken Àr som alltid, inte tid. Annat att göra. Men nu kommer ett lÄngt inlÀgg. Du fÄr lÀse om du verkligen orkar. Jag her detta som minne som sakt.

Den 9/6 - 2010.
Det var maskeraden i skolan, och lÀra middag pÄ kvÀllen. Maskeraden var rÀtt okej, men kunde gjort den bÀttre. Men det var endÄn roligt. Jag var utt klÀd till joker. Det var faktist roligt, en joker med pistol. Ne, det var inte den jokern i Betmen.

LĂ€ra middagen var pĂ„ kvĂ€llen, vi Ă„kte till Dannes lada. Det var vĂ€ligt mysigt dĂ€r, tyckte jag iaf. Vi Ă„t vĂ€ldigt god mat, men vĂ€ldigt Ă€klig efter rĂ€tt. Jag gillade den verkligen inte. Åt inte ens upp. Det brukar jag alltid göra. Men inte denna gĂ„ngen.

Den 10/6 - 2010
Tosselilla sÄ klart, alla niorna Äkte till Tosselilla. Jag gick med Madde, Frida, Channe, Marre och sÄ sjÀlv klart jag. VÄ Äkte mÀst karuseler. Men Frida, Channe och jag tog ett litte bad. Marre ocksÄ. Men det varade inte sÄ lÀnge. Men roligt var det.

Den 11/6 - 2010
Skola avslutning, skönt! - men endÄn inte. Jag behövde verkligen sommar lov nu. Men nÀr vi fick vÄr betyg och sa hejdÄ till Lasse, sÄ började alla grÄta. Det var vÀrsta böl skola, men endÄn sÄ söt. Jag och Frida stÄr dÀr och inte grÄter. Lite lÀskigt, men sÄ var det.

Nu har jag sommar lov, tÀnker verkligen njuta av det. Sen har man tre Är kvar, tills man kommer ut i den stora vÀlden. Det kÀns vÀldigt skönt. Vi har inte börjat bada Ànnu fÄr sommaren verkar vÀldig lÄngt borta. Men det kommer. 

Utkast: Juni 17, 2010

0 LĂ€s mer >>

Azerbaijan

0 LĂ€s mer >>

Romania

0 LĂ€s mer >>

Dannemarke

0 LĂ€s mer >>





Idag var det som
en vanlig skol dag, som alla andra typ. Intet speciellt hÀnde idag, bara typ att vÄr syslöjdslÀrare hade damp. Verkligen, man vÄgade knappt frÄga henne utan hon fick damp. Verkligen damp. LÀskigt. Emma klippte sitt hÄr igÄr. Det blev verkligen fint, passade henne jÀtte bra. Tyckte iaf jag.

Vi hade idrottsprov idag, hela klasen förutom Emma och Channe dom gjorde annat prov som dom hade missat. Jag hade typ inte pluggat sÄ jÀtte mycket, men det kÀndes vÀldigt bra nÀr jag var klar. Skulle kunnat gjort bÀttre men tiden rÀckte verkligen inte till.

Lite trÄkigt, nu kanske jag inte fÄr VG i idrott Men jag fick eller fÄr ett G i teknik - NO - kemi, vad jag vet. Fast jag inte klarade av labben. Mesig. Jag som tyckte jag klara det jÀtte bra. Usch, besviken pÄ mig sjÀlv igen.

Pappade kollade min hÀst idag, som vanlig samma ord fÄr man höra. För mager, och inte förtunna Han kan verkligen inte skilja pÄ mager och tunn NÀsta sÄ jag börja grÄtta. SÄ det blir ingen vÀxsjö hÀler. Jag fÄr verkligen inte tÀvla.

Jag sÀtter 1000kr pÄ att syran kommer fÄ tÀvla. Jag lovar svÀr mina ord. Det kommer hon, hon Àr hÀller inte "mager" hÀsten alltsÄ. Det Àr hon, hon fick ÀndÄn tÀvla. SÄ jÀvla ful. Men pappa och mamma har alltid var syran gulegris. Vet bÄde jag och alla andra.

Jag fÄr vÀnta efter sommaren dÄ KANSE jag fÄr tÀvla men tveksam, ha ha.. fjollig pappa Àr alltsÄ. Han var mycket mer smalare pÄ Greveritten, men det fattar han inte. Lite synd. Nu Àr han som topp formad. SÄ rasar allt. JÀvlig dumt alltsÄ. Men pappa Àr pappa, KORKAD.

Ne, han kan verkligen inte skilja mellan tunn, mager och tjock, en riktig besvikelse. Men det fÄr jag  vel leva med. Men lovar att syran kommer fÄ starta!

/ Natti Elly-J

Besvikelse