0 LĂ€s mer >>

 
Vi hade de helt underbar nÀr vi grillade igÄr kvÀll tills jag trampade fel pÄ vÄr taraasen och fick foten stukad... en hÄrdstukning som kommer sitta i 2 veckor.
 
Lederna och senorna Àr svullna hela min fot gör ont, kan ju berÀtta att de blir ingen trÀning/löpning pÄ lÀnge. Men ska försöka jobba och klara av körkortet som sÀtts pÄ prov nÀsta vecka.
 
Vi satt pÄ akuten bara 3 timmar igÄr, men de var ju inte sÄ farlig vÀntan. De kÀndes skönt i alla fal.
 
// Elly

♡ A M E N !

0 LĂ€s mer >>
 
 

Åkte hem till stallet idag och gick en hĂ€rlig promenix med Yja i skogen. Solen skiner och fĂ„glarna kvittrar. Detta Ă€r livet!

 

// Elly

♡ P R O M E N I X

0 LĂ€s mer >>
 
 
 
 Jag har blivit erbjuden ev fast jobb pÄ hela 75% och 100% under sÄ kallade "sommalovet" men frÄgan Àr om man ska offra den lönen jag har pÄ mitt ena jobb mot detta, det jag fÄr Àr en fast tjÀnst men jag fÄr en mycket mindre grundlön.
 
Men trivs bra i Oxie och dem andra Àr sÄ trevliga som jobbar runt om kring en. Detta blir ett stor beslut nÀr jag vÀl ska ta beslutet.
 
// Elly

♡ J O B B E T

0 LĂ€s mer >>

 
Ibland undrar jag varför det aldrig gÄr som jag vill, Àven om jag fÄr den hjÀlp jag fÄtt blir inte resultatet det samma. Men vad ska jag göra? FÄr försÀtta gÄ Àven fast vÀgen Àr vÀl kuperad och nÀsta omöjlig att ta sig fram pÄ! Blir sÄ ledset!
 
Jag Àr förkrossad...
 
// Elly

♡ I B L A N D

0 LĂ€s mer >>
 
 
Sitter nu Àter frukost efter jag gick en skön promenad med Yja. Sen ska jag gÄ jobba till ikvÀll och ev ikvÀll ska jag springa en runda pÄ slingan. KÀnner mig i form sÄ fÄr jobba med allt de andra nu!
 
// Elly

♡ F R U K O S T

0 LĂ€s mer >>
 
 
Jag fick möjlighet att fixa kanelbullar pÄ mitt jobb idag, vet ni. jag lyckades torka ut dem typ brÀnna dem för jag satt dem för högt uppe... bra jobbat Johansson.
 
// Elly
 
 

♡ K A N E L B U L L A...

0 LĂ€s mer >>
 
Mumms! Frukost Àr dagen viktigaste mÄl, idag bjöds de pÄ mjölk, frön, knÀckebröd. GÄtt var de! Snart Àr de dags att gÄ till jobbet!
 
// Elly

♡ F R U K O S T

0 LĂ€s mer >>
 
IgÄr blev de milen pÄ listan, vÀldigt skön runda mÄ jag berÀtta. Men idag kÀnner jag i alla fall att jag lever, de Àr ju nice. Nöjd med att springa den pÄ 58min. De kommer sÀkert bli bÀttre men nu ligger tiden dÀr, och den kommer bli mindre ok mindre desstumer jag springer den.
 
// Elly

♡ M I L E N

0 LĂ€s mer >>
 
 
Idag Àr de pÄsk som ni sÀkert vet. Jag ska inte fira de precis för jag jobbar som alltid. Men imorgon Àr jag ledig, och dÄ ska jag vÀl fira pÄsk... eller inte.
 
Mitt tÄg var instÀllt frÄn jobbet och mÄste nu Äka över Lund, det kommer ta mycket lÀngre tid, men jag kommer iallafal hem i tid till nÀsta jobb som börjar halv 2. Ska ev hem och Àta lite pÄskmat hos mina förÀldrar innan jag Äker hem till Ystad.
 
 
Ha en trevlig pÄsk!
 
// Elly

♡ P Å S K

0 LĂ€s mer >>
 
Solen skiner, jag Àr pÄ bra humör, jag mÄr bra. Och Àr allmÀnt glad, dagarna innan denna dagen har varit jobbig, kÀnt mig vÀldigt nere och ledsen. Men kan hoppas pÄ att denna dagen blir en fin dag.
 
Nu Àr jag pÄvÀg till jobbet och ska jobba natt till imorgon, tÀnk nu att de Àr en röd-dag och extrapengar. Jobbar Àven imorgonkvÀll och pÄ mÄndagkvÀll, rödapengar dÀr med. Extra i kassan och pengar som jag ska betala tbx nÄgra skulder jag har.
 
// Elly

♡ S O L S K E N

0 LĂ€s mer >>
 
Jag körde ett konditonspass i eftermiddags, tröjan Àr alltid lika Àcklig men jag Àr alltid lika nöjd. PÄ lördag sÄ Àr de gymmet nÀr jag kommer hem frÄn jobbet och innan jag gÄr till nÀsta jobb. Ska ta en lÄng promenix med Yja imorgon, dem har lovat sol och fint vÀder. Vi hÄller vÀl hoppet uppe pÄ detta?
 
// Elly

♡ S V E T I G V Ä R R...

0 LĂ€s mer >>
 
Jag vet om att jag blivit vÀldigt dÄlig pÄ att skriva blogg nu den senaste tiden. Jag har ingen anledning till att inte skriva, för det hÀnder ÀndÄ rÀtt mycket i mitt liv och hÀnder saker hela tiden om dagarna, jobbet, trÀningen, vÀnner m.m Àven andra roliga och trÄkiga saker. Ska försöka förbÀttra mig, lovar er!
 
// Elly

♡ J A G V E T

0 LĂ€s mer >>
 
 
 
Du kommer alltid vara min hund Yja! Du och jag Ă€r som gjorda för varandra. Ända som fattas Ă€r att jag Ă€r lite lyckligare Ă€n vad jag redan Ă€r. Älskar dig Yja!
 
// Elly

♡ M I N F Ö R E V I G...

0 LĂ€s mer >>
Förra veckan gav mig en tuff start pÄ jobblivet igen, jag började i mÄndags klockan 07.30 och gick av veckans sista pass pÄ Söndag klockan 20.30, veckan blev 7 arbetspass, alla dagarna var de jobb. KvÀllar, nÀtter och dag. Söndags kÀnde jag mig verkligen sliten. Men efter jag fick sova lÀnga idag, och absolut inte gjort nÄgot under dagen kÀnner jag mig nÄgot iform igen.
 
Det blir inte jÀtte mycket trÀning dÄ jag som ni mÀrker jobbar alla dagarna, dÄ tÀnker ni sÀkert, du jobbar ju bara max 8 timmar... sant men nÄgra dagar jobbar jag dubble, nÀr jag gÄr av mitt ena pass börjar jag mitt andra kanske 2 timmar senare, dÄ ska jag fixa mat, och ta tÄget dit. FÄr alltid ta tÄget en timme tidigare innan jag jobbar.
 
Men denna veckan som kommer Àr mycket lugnare, hoppas jag. Som det ser ut nu Àr jag ledig, Onsdag, Torsdag, Söndag.
 
 
// Elly

♡ F Ö R R A V E C K A...

0 LĂ€s mer >>
 
 
Nu Àr jag pÄvÀg till jobbet, ska jobba frÄn 17-09 fÄr se om natten blir lugn eller jobbig, det ÄterstÄ att se. Vill hem lÀgga mig och sova.
 
// Elly

♡ P Å V Ä G

0 LĂ€s mer >>
 
Det kan man vÀl lugnt sÀga att de blev, fredagsfys idag. En timme köra jag mördapass kÀnde verkligen skönt! Nu Àr jag pÄ-vÀg till jobbet i Oxie.
 
Jobbar i Oxie till klockan 23 i natt, sen jobbar jag i Ystad pÄ Lördag klockan 0730-1430 och efter dÀr jobbar jag i Oxie frÄn 17-09 (pÄ söndag morgon) inte nog med de, sen jobbar jag kvÀll i Ystad frÄn 1330-2030 sen, fÄr jag sovmorgon pÄ MÄndag innan jag Äker jobba natt igen i Oxie, börjar dÄ inte fören klockan 17 pÄ mÄndagkvÀll till dagen efter.
 
// Elly

♡ F R E D A G S F Y S