0 LĂ€s mer >>
Det kÀnns  verkligen underbart att fÄ skriva sÄ, mott stallet. Det ska bli skönt att fÄ tillbringa nÄgra dagar hos min trÀnare och hjÀlpa henne med hennes hÀstar. 
 
Jag kommer vara dÀr frÄn idag (30/5-2/6). Ska bli mycket ridane, jobbande i stall och massa skitt snack! Men framförallt hÀrlit att komma ut pÄ landet.
 
// Elly 

🌾 Mott stallet

0 LĂ€s mer >>
Ja, jag har idag invisterat en nya kamera, jag vet dock inte om jag skall behÄlla den eller sÀlja vidare den. Den ska fÄ en schans nu nÀr jag skall ivÀg och hjÀlpa till i ett stall i veckan. DÀr vi ska försöka fotografera lite djur och fixa till deras hemsida.
 
SÄ klart pratar jag om gÄrden jag alltid jobbat pÄ, http://www.skogsakra.se. 
 
Dock Àr det enbart en Nikon D5000 inte specigellt mycket bÀttre Àn den jag har nu. Men kan leka lite mer med den Àn den gammla.
 
 
 
// Elly

🌾 Ny kamera!

0 LĂ€s mer >>
Idag var jag ivÀg och handlade ett nytt objektiv till min kamera. Det blev det amron objektiv 18-270 mm, 1:3,5-6,3. Jag anvÀnder dock ett gammalt kamera hus, nikon D 3000 men tÀnker köpa in Nikon D5000 imorgon, med standar objektiv 18-55.
 
 
 
// Elly

🌾 Nu uppdaterad kamer...

0 LĂ€s mer >>
 
 
Bilderna Àr givetvis förbjudna att kopiera!
AnvÀnds dem ska du lÀnka till bloggen! - annars kommer du att anmÀlas innom det snaraste. 

// Elly

🌾 Öresunsritten 2017

0 LĂ€s mer >>
Ni förstÄr inte hur skönt jag tycker detta Àr. VÀrmen Àr verkligen skappt för mig. Jag Àlskar solen, och jag anvÀnder solskydd faktist. FÄr vara rÀdd om huden Àven fast det Àr sÄ skönt att vara ute.
 
Om en stund tÀnkte jag ta en promenix och fotografera lite hÀr i omrÄdet. Bara för det Àr mysigt. Vi fÄr vÀl se hur det blir med det. Men en promenad ska det bli.
 
// Elly

🌾 Ännu en dag med vĂ€r...

0 LĂ€s mer >>
Jag fick en lite kvÀlls promenix tsm med min kÀra sambo, nu ska vi mysa ner oss och se nÄgon film tsm innan vi ska sova, tÀnkte jag.
 
Hoppas er dag har varit bra som mig!
 
// Elly

🌾 KvĂ€lls promenix

0 LĂ€s mer >>

VÀrme, vÀrme, vÀrme, jag bara Àlskar vÀrme! Det Àr skönt och man blir brun och fin. Nu Àr det en fördel att vara sjukskriven, man kan sitta pÄ balkongen hela dagen och sola sig brun och fin!

Idag var jag pÄ Àventyr, Àventyr om ett extra jobb i hemkommen, vilket jag kommer behöva under sommaren. DÄ jag mÄste jobba extra för ha rÄd med att bo i vÄr lÀgenhet, tyvÀrr sÀger jag! 

 Nu sitter jag pÄ balkongen och tÀnker inte göra sÄ mycket mer idag, en promenad eller sÄ till ska averkas. 
 
 
// Elly 

🌾 VĂ€rme!

0 LĂ€s mer >>

Jag vet om att jag Àr verkligen ingen blogg tjej/kvinna. Men nÄgot stans sÄ Àr det verkligen skönt att skriva av sig. Bara skriva om allt som flöda i ens lilla hjÀrna.

Just nu hÀnder det inte sÄ mycket i mitt liv, jag Àr sjukskriven efter en OP, som förÀndrade mitt liv. Men det kommer givit vis bÀttre, det hoppas vi i alla fall. 

 

Men att jag Àr OP sÄ fÄr jag inte trÀna utan enbart motionera i form av promenader och Ànnu mer promenader. Jag hoppas att kunna ÄtergÄ till trÀning den kommande veckan. För jag har verkligen tappat alla minna muskler, kondition och allt som man kan tÀnka sig bygga upp pÄ gymmet. Jag gympade liksom 5-7ggr i veckan, förstÄr ni hur mycket ens kropp tappar pga detta? FrÄn det ill 0. - LÄng vÀg tbx. 

 

 
 
Vi fÄr njuta av det goda i tillvaron, vattenmellon och kvarg!
 
// Elly
 

🌾 Jag jobbar pĂ„ det!