1 LĂ€s mer >>

Ja rubriken stÀmmer ju inte i alla fal, de e varmt ute och inne igÄr var de cirka 40grader de var as varmt! Man kunde inte göra nÄgot utan att bli svettig. IgÄr var jag ute och sprang en runda pÄ 3km, i cirka 30grader, sknt attsvettas! SÄ igÄr blev de ingen ridning men hoppas pÄ de ikvÀll istÀllet, hoppas pÄ nÄgon bild!

Nu ska vi försöka Àta lunch - förhoppningsvis!

// Elly -J

G O D F Ö R M I D A G...

0 LĂ€s mer >>


Nu Àr det kvÀll igen och vet verkligen inte var tiden tar vÀgen! Stallet Àr tvÀttat och frÀcht de tog cirka 9-10TIMMAR! Ja, ni kan gissa hur trÄkigt de var! as trÄkigt. Men nu Àr de gjort fint e de.

De blev INGEN ridning pga vi tvÀttade stallet som tog sÄ lÄngt tid, mer tid Àn vad vi hade rÀknat med. Imorgon bitti ska jag försöka rida eller pÄ kvÀllen vi fÄr se vad dagen bjuder pÄ men just nu ska jag byta om och gÄ lÀgga mig, Yja Àr vÀldigt trött Àven fast hon typ sovit hela dagen i skuggan ute. Men ja, hon Àr sÄ söt i alla fal.

Kram pÄ er!

// Elly - J

H E J, H E J ! !

0 LĂ€s mer >>
Hej pÄ alla er som Àr vakna, har Àtit frukiost och ska snart ut i stallet och jobba. IgÄr mockade vi ut hela uppestallet dÀr boxarna har cirka 300-500kg gösel vars (de e med andra ord tjocka bÀddar). De var jobbigt men ocksÄ jÀvligt skönt nÀr de var klart!!

Dock blev de ingen ridning igÄr men de ska jag göra idag pÄ kvÀllen hoppas pÄ nÄgra bilder kanske. Vi fÄr se, snart ska vi som sagt gÄ ut och börja tvÀtta stallet de ser inte jag framimot, trÄkigt men de ska göras.

Nej, hoppas ni har de bra idag, hÀr uppe  e de redan 23grader varmt!

// Elly - J

G O D M O R G O N

0 LĂ€s mer >>
Precis Àtit lunch hinner precis skriva ett kort inlÀgg, de blev ingen ridning pÄ förmidag pga fluggorna stÀller till de för oss. HÀstarna blir helt tokiga om de e 25grader + irriterande insekter. UpptÀckte de förgÄr dÄ min hÀst hoppade som en kussa och sparkade som en höna efter dem irriterade insekterna, verkligen ingen bra ide att rida dÄ. SÄ ska rida ikvÀll, hoppas kanske pÄ nÄgra kort? De hoppas jag. Men snart ska vi Äka till affÀren för köpa lite mat och annat.

Hoppas ni har de bra i den hÀrliga vÀrmen för hÀr Àr de cirka 24-26 grader (HAPPT FACE)

/ Elly - J

I R R I T E R A D N E...

0 LĂ€s mer >>


FörlÄt för att man inte skrev ett inlÀgg igÄr men tröttheten den vissade sin makt. SÄ gick och sov istÀllet. Precis Àtit frukost och ska nu ut för att fixa hÀstarna sÄ dem kommer ut, sen e de förmodligen rida nÄgon hÀst.

Vi ska se om vi ska mocka ut stallet idag eller imorgon de e 6-boxar vissa Àr tjockare Àn andra men jobbigt kommer de bli men fint i slutet.

Hoppas ni har en trevlig dag i detta finna vÀdret som vi har hÀr uppe!

// Elly - J

G O D M O R G O N

0 LĂ€s mer >>



TvÄ vÀnner som vi kÀnner var och plockade körsbÀr tillsammans innan lunch, vi plockade cirka 6-7 liter, vi fick 1-2 liter med oss hem som vi gÄr och smÄ Àter ut av. VÀldigt goda kan jag berÀtta.
Yja fick dÄ trÀffa vÄra vÀnner som hon tyckte vÀldigt mycket om, haha!

Vi hÄller pÄ att plocka ogrÀss men vi gör ett tillfÀllet avbrot pga de började regna, men nu har de slutat vi ska förmodligen ut snart om vÀdret tillÄter de.

// Elly - J

K Ö R S B Ä R

0 LĂ€s mer >>

Dagens ridpass gick rÀtt bra, eller inte! Ibörjarn gick de inte men sen gick de, dÄ vi fick avsluta pga av min lilla hÀst blev anfallen av massa flugor, bormasr osv! Men imorgon ska vi förhoppningsvis rida igen,

Vi har lite problem med stövlaran (min dÄ) pga av att man typ "svÀller" upp nÀr vi gÄr sÄ mycket sÄ var dem svÄra att fÄ pÄ sig, ja ialllafal den vÀnstar men inte den högra. SÄ ridning pÄ morgonen fÄr de bli för min del.

// Elly - J

R I D N I N G

0 LĂ€s mer >>
Som ni mÀrker skriver jag inte sÄ mycket nu förtiden, just nu fram till den 29 sÄ jobbar jag i Krisianstad och lite tidsbrist med skriviningen. Jag har Àntligen fÄt Yja med mig upphit och vi har lite problem med katterna, Yja Àr vÀldigt nyfikna pÄ dem men de kommer sÀkert lösasig innom tiden.

Hon har fĂ„tt egen sĂ€ng, men ligger under min sĂ€ng i alla fal, nytt halsband, koppel, matskolar, leksak och massor av krĂ€lek fĂ„r hon hĂ€r uppe. De e sĂ„ underbart att ha med henne. Älskar henne verkligen mĂ€st av hela mitt hjĂ€rta.

Nu ska vi gÄ utt fixa lite i stallet, idag har vi stÀdat sadelkammaren, foderkammaren och tvÀttsugan de blev jÀttefint. Dock inte kunnat rida pga av regn dÄ ridbanan blir lite förstörd. Men hoppas de trokar upp sÄ kan vi rida imorgon. Bilder kommer sjÀlvklart!

// Elly - J

H E J B L O G G E N

0 LĂ€s mer >>
 

Kommit precis ut frÄn duschen och Àr ren och frÀch! Jag ska snart gÄ lÀgga mig lite ont i magen kÀnner mig illamÄnden pga av kvÀllsmaten var sÄ sen, sÄ ska ta en youggort snart som kanske gÀr min mage lite gladare.

Imorgon ska man till kiviks marknad för köpa lite saker till Yja, Yja ska nÀmligen med mig till Krisinastad nu nÀr jag ska jobba dÀr. De ska bli sÄ skönt att ha henne med sig, dÄ vi Àr sÄ tajta.

Men ska se pÄ "film" nu sen försöka sova. Har varit med pappa kollat hÀsten idag vi hittade enbart nÄgra muskelbriser som kan ha kommit av sig sjÀlv dÄ han kanske ha rullat sig eller nÄgot liknande men de var inget störe vilket var skönt!

Sov gott pÄ er!!

/ Elly - J

D U S C H

0 LĂ€s mer >>


Hej pĂ„ er alla lĂ€sare! Har precis Ă€tit lite frusut (gröst med mjölk och kanel) GÅTT! Idag ska jag med pappa och vi ska rönka en av mina favorit hĂ€star i ett stall. Förhoppningsviss e de inge fel pĂ„ honom, de sĂ€gs att det Ă€r nĂ„got med ryggen. Men vi Ă€r inte sĂ€kra, vi fĂ„r se.

Kanske pÄ kvÀllen Äker jag in till Ystad för att gymma nÄgon timme, men de Àr inte sÀkert. För just nu har jag ont i magen och Àr vÀldigt illamÄnden. Jobbigt!

G O D M O R G O N

0 LĂ€s mer >>


Sitter i rumet och bloggar som alltid, har vÀldigt mycket spring i benen kÀnner mig lite tröt. Min kompis vill trÀffa mig vill inte och jag har inte tid, vilket hon inte verkar inse, detta hÀnde Àven förra Äret. Men jobbet tar tid sÄ e de bara.

Snart ska jag gÄ lÀgga mig, för imorgon ska jag med pappa och vi ska rökna en hÀst som jag gillar och vi hoppas inte de e nÄgot söter fel pÄ honom, förhoppningsvis ska jag gyma imorgon ocksÄ.

Vi ses!

/ Elly - J

G O D K V Ä L L

0 LĂ€s mer >>


Hej minna finna lÀsar, som ni mÀrker har jag inte bloggat under helgen och nÄgon annadra dager. men har inte haft tillgÄng till min kÀra dator. SÄ dÄ Àr de vÀldigt svÄrt att blogga. Men nu Àr jag hemma igen. Har nÀmligen trÀnat in för HVSS-tÀvlingen i Stockholm, de kommer bliv vÀldigt roligt.

Just nu sitter jag funder pÄ hur jag ska anmÀla mig till nÀsta HVSS-helgs trÀning och upptÀcker att en av minna vÀnner som inte har varit med innan har anmÀlt sig, skummt?! Ja! I alla fal, snart sÄ kanske jag ska ta en promenad eller sÄ. Dock irriterad över att jag inte fick utföra min origntering som jag ville, för kan mycket bÀttre och fick inte vissa de. Det suger!!

Men ska vÀl hitta pÄ med nÄgot annat nu!

// Elly - J

H E J, H E J ! !

0 LĂ€s mer >>


Natten Àr lÄng, men dagen Àr lÀngre. Sov till 10 imÄrse och de regnade sÄ mycket att man ville somna om inge. Satt vid datan vÀldigt lÀnge och hoppades pÄ att de skulle bli bÀttre men de blev de inte. Men fram mott efter midag blev de bÀttre sÄ de blev en promenad med hundar och syran, mott kvÀllen började jag paka för ska ivÀg över helgen pÄ militÀr övning och trÀffa en vÀn.

Just nu (kanske inte nÀr du lÀser detta) ska jag beda sÀnge och sova, har fÄtt mÄnga nya ider pÄ hur jag ska göra om min blogg. Med dock saknar jag bilder. DÄ jag inte tar bilder pÄ mig sjÀlv pga av att jag hatar mitt utsende och tycker jag Àr Àcklig och ful, men saknar Àven nÄgra bilder pÄ mig nÀr jag rider. Vi fÄr se!

// Elly - J

G O D K V Ä L L

0 LĂ€s mer >>


Jag har inget att göra, just nu sitter jag enbart och leker i Photoshop och har inget bÀttre för midg. Solen skiter lite igenom mÄlnen men inte mycket. Har inte gymmat idag var förtrött, men ska verkligen försöka att komma ivÀg imorgon.

Ne, jag ska leka mer i Photoshop samt har tÀnkt att fixa en ny blogghera, vad tror ni om de?

/ Elly-J

T R Å K I G T

0 LĂ€s mer >>


Ja, de kan man ju lungt sÀga. DÄ man vaknade av massa skrikande och arga röster. Var vad de? SjÀlvklart pappa som försökte prata vÀtt med mamma som Àr störd! Försöka fÄ henne att inse att hon inte kan ha TRE hÀstar nÀr hon aldrig hinner rida dem och pappa vill inte sko dem pga av de. De Àr rÀtt, jag stödjer de!

Verkligen en intressant vÀkning fick man, mamma börja nÀstan grÄtta, Haha!! JÀvla luser!!

FÄ se vad jag ska göra idag, tÀnker nog Äka till Gymet nu pÄ Förmidag.

/ Elly - J

V A K E N

0 LĂ€s mer >>


Idag befan ag mig pÄ Falstebo horse show och köpte nÄgra saker som jag behövde. TyvÀrr fick vi betalla dum intrÀde pÄ 320kr vilket stör mig AS mycket. För, av dem pengarna kunde jag köpt mer saker.

Bilderna pÄ sakerna kommer upp, men de var 2par blÄa benskyd, ett grimskafft med kedja, samt ett vanligt, och en vÀst. VÀsten var i min storlek altlsÄ L men antar att dem tryckt fel för de var som s/m. Men jag fÄr jobba bort fettet sÄ passar den snart! DÄ jag ska Àta enligt flygvardina bantningen, tuff men snabba efekter!!

/ Elly-J

F A L S T E B O HORSE...