1 LĂ€s mer >>
 
 
God morgon pÄ er!!
Jag mĂ„ sĂ€ga att gĂ„ promenad pĂ„ morgonen Ă€r nog nĂ„got jag kommer fortsĂ€tta med, de var fruktansvĂ€rt skönt och behaglit. En PW pĂ„ morgon en Ă€r guld i mun, men kommer nog att springa min lilla runda nĂ€sta gĂ„ng, och insĂ„g att jag inte behöver gĂ„ upp klockan 5, utan snarare 5.30! Älskar att sova..

frukost klar, klÀder pÄ, nu Àr de promenix till stationen sen Äka till skolan, sen trÀna, sen hem Àta och ev springa en runda ikvÀll!

Vi fÄr se vad jag palla göra, nu Àr de snart bara en vecka kvar sen gÄr jag ut min folkhögskola utbildning, tuffare Àn jag trodde men blir nog ett OK omdöme för min del.

// Elly

MORGONQWIST

0 LĂ€s mer >>
 
 
För vara morgon Àr de vÀl rÀtt ok jobb? gick av kl 0700 i morse! 
 
Godmorgon! - nu blir de hem och sova en stund!
 
// elly

MORGON PIGG!

0 LĂ€s mer >>
 
 
 
Idag blir det en lÄng, lÄng dag, Försökte sova sÄ lÀnge som möjligt men min syrra vet verkligen inte var tyst Àr pÄ morgonen, sen skÀller hon pÄ mig nÀr jag inte Àr tyst, fucking dubbel moral den kvinnan!
 
Jag ska jobba natt dÀrför blir de lÄng dag, vaken natt dess utom, de gör mig jÀttenervös, men de skall nog förhoppningsviss gÄ bra!

Försökte som sagt sova lÀnga, var ute med Yja en svÀng sen tbx i sÀngen sov till 13, verkligen gött! KÀnner mig pigg men vi fÄr vÀl se. Förhoppningviss ska vi kolla pÄ mello!!
 
Var ute sprang en lite runda i dag pÄ 4km pÄ 26min, helt OK tid, men kÀnde av knÀet med andra ord Àr inte de helt lÀkt Ànnu, ska försöka ta de försiktigt men vill komma igÄng med löpningen och flÄset, ska se om jag klarar av att springa imorgon bittit efter jobbet innan jag gÄr lÀgger mig pÄ söndagmorgon.
 
// Elly
 

LÅNG DAG

0 LĂ€s mer >>

// Elly

BAAROCK 21ÅR

0 LĂ€s mer >>

 

Jag Àr inget provs och kommer aldrig bli de, inte ens Rolf Göran Bengtsson eller Tinne Vilhelmson Àr proffs i mina ögon. Men kan aldrig bli proffs men kan bara bli bÀttre och bÀttre, det jag vill komma med Àr att eviga tjatet om att ridsporten Àr komplicerad och dyr Àr för att ridsportförbundet vill ha ut dem bÀsta toppryttarna, men inga ungdom kommer att komma dit om dem inte har förÀldrar eller sponsorer som hjÀlper dem.

 

Jag sÀger inte emot att ridsporten Àr billig eller enkel, hur mÄnga gÄnger har man inte blivit sparkad, avkastad eller varför inte fÄtt hÀsten över sig? Men man mÄste upp igen, det Àr motgÄngarna som ger framgÄngarna, de Àr inte risprotsförbundet som sÀtter kÀppar i eran hjul utan enbart ni sjÀlva.

 

Idag förekommer de mÄnga unga ryttare pÄ alldes fel ponnys & hÀstar, de ser fruktansvÀrt ut! HÄrda hÀnder, skarpa beet, med spö och sporar... de Àr ingen bra bild i mina ögon.

FörstÄr inte kommutationen, om hÀsten Àr skarp ska man givetvis ha att beet som dem svara pÄ, men spö och spora pÄ de? - Kan nÄgon förklara detta för mig? Det Àr för mig att  bromsa samtidigt gassa.

 

Ridsport ska vara lika kul som fotboll och andra sporter, men i mina ögon gÄr djuren först och se dessa ponny stressade och sÄ mÄnga ungdomar som Àr hÄrda i munnen och oharmoniska bara för rosettens skull, eller varför inte för att kvala in pÄ Falsebo - Horses show? - Det fÄr mig att tvivla pÄ ridsportens utveckling att fÄ fram framfÄnsrika hopp och dressyrryttare men Àven andra ryttare, distansryttare.

 

KÀnner du dig trÀffad som en av dessar ryttare tycker jag fan de Àr bra! För de just er jag Àr emot, kÀnner du dig inte trÀffad sÄ va lycklig dÄ! Jag har inte sett verken Rolf eller Tinne hantera sina hÀstar pÄ detta sÀtt som jag sett mÄnga andra ungdomar gjort/gör.

 

Idag ska allting gÄr sÄ fort, men ska ha hunnit fÄ A+ i skolan (MVG) och ridit SM innan man Àr 9Är för anses vara en framgÄngsrik ryttare. Jag förstÄr att mÄnga av ungdomarna idag blir psykisk sjuka pga all press dem fÄr pÄ sig, frÄn lÀrare och andra i omgivningen. Inte konstigt att vi har sÄ dÄliga ryttare i Sverige.

Jag sÀger inte att jag Àr proffs utan jag Àr vÀldigt kritigs mot risportens tanke om hur dem ska fÄ fram nya ryttare nÀr dem inte ens lÄter dem ta kretik pÄ ridskolan, idag gÄr folket inte ens pÄ ridskolan, utan mÄnga förÀldrar köper hÀst direkt, de skrÀmmer mig Ànnu mer.

 

Ridsportförbundet... hur tÀnker ni fÄ fram ryttare i Sverige nÀr ni gör de dyrare och dyrare för ungdomar och Àldre att hÄlla pÄ med hÀstar..

 

// Elly

LÄR ER RIDA ISTÄLLET ...