0 LĂ€s mer >>






Försöker fixa klart min lĂ€xa sen plugga ytterledigen lite till för sen förhoppningsvis Ă„ka ivĂ€g till gymmet senare ikvĂ€ll! 

// Elly 🌾

Plugg

0 LĂ€s mer >>


Skulle inte köpa nÄgot idag, men ikke! Hittade detta, smakar rÀtt gÄtt och inte super onyttigt!

// Elly 🌾

Melis

0 LĂ€s mer >>
Va, berÀttar du för mig att jag inte pluggar som Akademisk student? - sÄ lÀtt det nÀr jag fick halvt panik hos schema lÀggaren igÄr.

Det började bara med att jag tÀnkte frÄga ang möjligheterna att plugga till "Cambridge English examinationer" som kostar sÄhÀr 2000kr. Under diskussionen framkom det att jag inte var i den akademiska kursen, vilket jag hade betalat för, men hör och hÀpnand sÄ var det bara fel i systemet och allt var som det skulle. Dock tyckte dem inte jag skulle satsa Cambridge English examinationer fören till vÄren, för man mÄste Àndra i schemat och innebÀr att man fÄr 8ggr trÀning till examination.

Och en annan bra nyhet Àr att om man har 100% nÀrvaro (vilket jag har) sÄ fÄr man lov att ta en veckas "frihet", detta frÄgade jag för om min pojkvÀnnen inte kan komma hit sÄ kommer jag Äka hen till Sverige v.44 istÀllet!

// Elly 🌾


Goda nyheter!

0 LĂ€s mer >>
Löpning Àr enkelt och bekvÀm trÀning men det Àr sÄ lÀtt att hamna i bekvÀmlighets sonen!!

Jag försöker springa varje dag innan skolan eller powerwalka innan skolan, jag blir pÄ bÀttre humör och jag kan ju göra min runda lÀngst havet, men

Idag sprang en annan löpare förbi mig, vilket gjorde att jag försökte hĂ„lla honoms tempo! - hallĂ„? Denna mĂ€nniska sprang rövfort sen tar han en annan vĂ€g som inte jag kan vilket slutar med att han försvinner... mhen! 
Vilket resonerade till att jag pÄvÀgen tbx sprang i mitt eget tempo med Àcklig motvind! TrÄkigt, för hade han sprungit samma runda hade jag försökt hÄlla hans tempo iallafall för att komma utanför bekvÀmlighetszonen

// Elly 🌾

Löpning

0 LĂ€s mer >>





Tisdag, vilket innebĂ€r fest pĂ„ kvĂ€llen! Jag lyckade till det med en jordgubbsmilkec eller hur det stavas.. Och nĂ„got annat mumsigt! 

TrÀffade tvÄ/fyra nya studenter som började hÀromdagen, trevliga! Roligt nog var den Enna frÄn Sverige dock skulle dem bara stanna typ 4 veckor, mindre roligt.

// Elly 🌾

Fest!

0 LĂ€s mer >>


Frukost pĂ„ mitt sĂ€tt, dĂ€r skulle varit lite flingor men dem var slut, sĂ„ rĂ€ddade allt med att göra en mumsig Ă€ggmacka och la i lite russin samt mandlar i "frukost flingorna" - tĂ€nk sĂ„ gĂ„tt det blev Ă€ndĂ„! 

2Ă€gg och hemmagjord mĂŒsli, fast ingen mĂŒsli, mer fruktsallad med mjölk och russin samt mandlar.. Det funkar lika bra!

IkvÀll Àr det trÀning kl 18 med skolan, vi ska spela lite basket! Kul ju!
Imorgon hoppas jag pÄ att vi kan Äka till gymmet!

TrĂ„kigaste av allt Ă€r, att jag fick höra att min Ă€lskade, min andra hĂ€lft Yja börjar bli sĂ€mre och gĂ„ pĂ„ smĂ€rtlindrande, förmodligen kommer jag Ă„ka hem för att sĂ€ga adjö och ta bort henne, anser inte det Ă€r rĂ€tt att hon ska gĂ„ pĂ„ smĂ€rtlindrande utan hon ska fĂ„ springa vidare nĂ€r hon Ă€ndĂ„ mĂ„r bra! Hon Ă€r ju Ă€ndĂ„ 13Ă„r! 

// Elly 🌾

Frukost

0 LĂ€s mer >>
Ännu en gĂ„ng med fĂ€rdig mat, men nu kom vi pĂ„ att vi ska beĂ€tta för dem om det inte hinner laga mat kan vi sjĂ€lv göra det, vi Ă€r kapabla till göra det, istĂ€llet för dem ska stressa och servera oss fĂ€rdig mat..

tyvĂ€rr funkar inte min mobil igen.. irriterad... dennhar hĂ€ngt sig och hoppad pĂ„ batteriet dör snart!  

Imorgon börjart jag 11,45 men ska gÄ en morgon promenix innan skolan och imorgn Àr det trÀning med skolan, vi ska spels basket, wiiiee! Förhoppningsvis till gymmet imorgon med, men tror det Àr bÀttre att gyma pÄ Onsdsg istÀllet dÄ jag enbart har en lektion dÄ.

Lite mysig trÀningsvÀrk frÄn gÄrdagens pass, juvligt!

// Elly

kvÀllsmat

1 LĂ€s mer >>





Fruktsallad med "kvarg" liknades samt lite blÄbÀrs sylt, jummmmyyyyy!!

// Elly 🌾

Jummy

0 LĂ€s mer >>




Jag blir lite ledsen, jag önskar mer grönsaker! Men jag fĂ„r vara nöjd med det jag fĂ„r! 

Vet inte vad detta Ă€r men.. Skulle kunna tror att de Ă€r nĂ„gon form av fĂ€rdigmat đŸ‘ŽđŸŒ 

Jag ska ev göra ev fruktsallad till filmen.. 

// Elly 🌾

Konstig kvÀllsmat

0 LĂ€s mer >>




Äntligen fick jag komma ivĂ€g till gymmet! Hoppas jag kan vistas dĂ€r 4ggr i vecka iallafall!  

// Elly 🌾

Gymmet!

0 LĂ€s mer >>













Dagen promenix blev 2H i solsken med vind! 

Nu lite frukost kanske, sen plugga! Hoppas pÄ att gÄ till gymmet idag! Med tjejen jag bor med, i vÀrdfamiljen!

// Elly 🌾


Morgon promenix

0 LĂ€s mer >>



Förhoppningsvis kommer jag upp i C nivÄ nÀr jag slutar hÀr!

Och kommer vÀl göra nÄgon examen unde tiden.

// Elly 🌾

B-nivÄ

0 LĂ€s mer >>


Det bar roligare denna gĂ„ngen, men inte lika roligt som jag har haft! Hoppas pĂ„ bĂ€ttre party nĂ€sta helg 

// Elly 🌾

Lördags festande

0 LĂ€s mer >>


Dessa mina vĂ€nner Ă€r de bĂ€sta som finns! As gĂ„tt men as dyrt! ÂŁ3 för 80g.. RĂ€kna ut det sjĂ€lv om du vill veta vad det Ă€r đŸ‘đŸŒ

// Elly 🌾

Dyrt godis!

0 LĂ€s mer >>



Blir nĂ„got av desamma som lunchen! Fast 2st riskakor med jordnötssmör samt blĂ„bĂ€rsmamolad pĂ„ det! 

Underbart!! 

IkvÀll Àr det festande runt 21.30

// Elly 🌾

KvÀllsmat

0 LĂ€s mer >>






// Elly 🌾

Bakelse