0 LĂ€s mer >>
TrÀningen idag blev ett gympass tillsammans med ena vÀn! De blev arma, rygg, bröst, mage! Efter de blev de kick boxning med an annan vÀn, det kÀnde vÀldigt bra kÀnde mig dock lite trög och trött, med var som sagt dÄligt i söndags/mÄndagS!
 
pÄ kvÀllen blev de mötte, tro de eller ej men har gÄt ner 0.9kg! Nu hoppas vi pÄ fortsÀtter pÄ detta hÄllet! Hoppas jag gÄr ner mins 10kg innan studenten!
 
// Elly-J

T I S T D A G

0 LĂ€s mer >>
Idag trÀffad jag mina tvÄ vÀnner pÄ trÀningen, jag var verkligen inte pÄ hugget för att trÀna det kan ju bero pÄ att jag trÀnade 3timmar & 30min igÄr! 
 
Jag trÀnade enbart magen och bröst, nytt rekord i plankan! 1min med 4kg extra vikt! Sjukt nöjd! 
 
efter trÀningen gick min ena vÀn och jag till ett trÀningmötte, vi insÄg att de kommer att bli as dyrt att ha en extra trÀnare! SÄ vi kommer att diskutera detta, hela mitt studie bedrag kommer att gÄ! Det kan vara vÀrt de men som sakt sÄ ska vi fundera pÄ detta! 
 
har Àven fÄtt min remis till dietisten den 12/3 Àntligen!
 
/ Elly-J

F R E D A G S T R Ä N...

0 LĂ€s mer >>
Dagens kvÀllsmat blev kyckliggryta som innehÄller kycklingfilé, paprika, brokely, matlagnings grÀdde, rosepeppar, kycklingbiljong Och vatten! 
 
VÀldigt gÄtt och ge en god mÀttande kÀnsla!!
 

K Y C K L I N G G R Y...

0 LĂ€s mer >>
 
Idag blev det ett styrkepass förs, kunde inte trÀna för mycket dÄ jag fÄtt trÀningvÀrk av boxningen i Tistdags vilket jag gillar. SÄ lite gÄtt och blandat blev de, ex ben, brös, buteps, och andra arm muskler.
 
Sen blev de utihÄlning och konditon som bestod av Cros trener i 2timmar - en extra timme för jag skulle vÀnta pÄ syrran.
 
Nu Àr jag alldes mat, och vÀldigt hungrig!! Ska se vad man kan tillagga nÀr man kommer hem!
 
Även imorgon Ă€r det trĂ€ning med min kompis innan vi ska gĂ„ pĂ„ et trĂ€ningsmötte, spĂ€nnande!!
 
// Elly - J

T O R S D A G S P A S...

0 LĂ€s mer >>
Dagen trÀning blev ett konditions pass som kallas spinning 55 och sedan kickboxning 75min  som innerhÄller Àven konditionstrÀning!
 
Jag Àr vÀldigt nöjd och det kÀndes vÀldigt bra! 
 
Möte blev det ocksÄ, jag har ju hittills baragÄtt upp, gÄtt upp hittills 1.5kg men nu PANG! 1.4kg ner! Nu hoppas jag att de enbart gÄr Ät de hÄller hela tiden fram till 65-70kg!!
 
// Elly-J

T I S T D A G

0 LĂ€s mer >>
Idag blev det ett styrkepass det blev magge och lite rygg det kÀnns gött, efter det blev det ett simmpass i 60min tillsammans med minna vÀnner. Det kÀnde verkligen skönt, det blev lite konditons trÀning samtidigt.
 
Imorgon Àr det mötte igen, Àr inte förvÄnad om jag gÄtt upp i vikt (sad face)
 
// Elly-J

M Å N D A G

0 LĂ€s mer >>
Jag blir fruktansvÀrt irriterad pÄ den dÀr personen som kallas storasyster som sÀger att man Àr trÀningsmissbrulkare!
 
TrÀning för mig Àr som att röka för andra, om jag inte fÄr trÀna blir jag irriterd och arg! Precis som dem blir om man inte fÄr röka! - alla har vi olika behov och mitt behov Àr att fÄ trÀna!
 
Jag har ett mĂ„l med min trĂ€ning de Ă€r vĂ€ga 65-70kg till sommaren vilket just nu kĂ€nns OMÖJLIGT! DĂ„ jag Ă€nnu engĂ„n gĂ„tt upp i vikt! Hattar livet pga de, fullt normalt!
 
/ Elly-J
 

T R Ä N I N G S M I S...

0 LĂ€s mer >>
Idag fick de bli 3timmara trÀning för jag misade passen i Torsdag, styrketrÀnade armarna, rygg, skulderbadsmusklaturerna! 
 
KÀndes vÀldigt skönt att trÀna sÄ lÀnge och gÄ i sin egenvÀrd! Sen motionerade jag lÀnge stod pÄ Crosen i cirka 50min dÀr belastarman inte smalbenen heller sÄ de gjorde verkligen inte ont! 
 
Idag har jag inte ont i benen mycket men nu har jag fÄtt en lÄsning pÄ högerfot pga feltramp nÀr jag spran pÄ löpandet idag!
 
Kan de bli roligare?
 
/ Elly-J

L Ö R D A G

0 LĂ€s mer >>
Jag klarar bara av en dag att inte trÀna, jag fÄr skuldkÀnslor om jag inte trÀnar eller motionera!
 
Men idag blev det ett morgonpass i ren styrka och det fick bli armarna, ja jag hade fortfarande vÀldigt ont i benen men jag unvek att springa och gÄ pÄ löpandet!
 
Efter skolan blev det ett pass till, tillsammans med mina vÀnner dÀr blev det lite armar till samt mage Ä lÄren, rumpa!
 
fortfarande sjukt ont i benen men igÄr var det vÀrst!
 
/ Elly-J
 

F R E D A G

0 LĂ€s mer >>
Minna kompisar förbjöd mig att trÀna idag dÄ vi kom fram till att jag fÄtt benhinneinflamation och inflammation i underarmana förmodligen efter boxningen i Tistdag!
 
Pga smÀrtorna fick jag en extrem huvudvÀrk pÄ köpet! Som sedan öede till irritationer pÄ all omgivning!!
 
vÀl hemma fick jag Àta 4-8 vÀrktabletter för att bli av med smÀrtan! Fyfan sÀger jag bara!
 
/ Elly-J

T O R S D A G

0 LĂ€s mer >>
Idag blev det ett snabbt styrkepass dÄ jag skulle ivÀg pÄ kvÀllen hade Àven en irriterad syrra som hade PMS! 
 
verkligen inte nöjd med dagenspass dÄ jag inte riktigt fick ta ut mig som jag brukar - frustrerad!
 
har Àven sjukt ont i benen och i underarmna!!
 
/Elly-J

O N S T D A G

0 LĂ€s mer >>
Idag blev det ett spinning 55 medel, det kÀndes trögt i början men sen gick det vÀl! Jag hade ont fortfarande i lÄret i vissta stÀllningar men sen efter en stund gick det mycket bÀttre.
 
Efter det sÄ blev det faktist kickboxning i 75min - det var AWSOME! Jag var sjukt svetig men sjukt nöjd! Energin spred sig sjukt snabbt man skulle vilja hÄlla pÄ hur lÀnga som helst! Dem dÀr 75min gick som ett kick! SÄ det kommer bli fler pass, mÄnga fler!
 
Imorgon blir det förmodligen ett pass pÄ gymmet dÄ jag sen ska Àta ute med nÄgra vÀnner och spela bowling.
 
/ Elly - J

T I S T D A G S T R Ä...

0 LĂ€s mer >>
 
SĂ„dant hĂ€r gjorde vi under skoltiden idag! Älskar nĂ€r hĂ„ret Ă€r sĂ„hĂ€r!
 
// Elly-  J

F I X A H Å R

0 LĂ€s mer >>
Det som sagt Ànnu ett pass! Spran pÄ löpbandet Cirka 18min och kom 3.5km genomsnittS tempot var 11.5,- sen trÀnade jag lite mer arm muskler!
 
dock!dock! Har jag fÄtt en kÀnning i höger lÄrben pÄ utsidan, det stramar Ät nÀr jag gÄr, sÀtter mig, eller gÄr i trappor! Àven nÀr jag springer! SÄ hur kommer spinningen gÄ imorgon?
 
imorgon Àr de spinning och BOXNING!!
// Elly-J

E F T E R M I D A G S...

0 LĂ€s mer >>

1. Hur hög fettförbrÀnningen blir under ett trÀningspass beror pÄ hur lÀnge och hur hÄrt du tar i. LÀngre pass med hög intensitet krÀver mer energi och dÀrmed Àven mer fett.

2. TrÀnade personer har generellt lÀttare att utnyttja fett som energikÀlla. Dricker du en kolhydratrik dryck (typ sportdryck) försÀmras fettförbrÀnningen.

3. FettförbrÀnningen Àr högre pÄ morgonen före frukost. Men för att dra nytta av förhöjningen mÄste du orka trÀna lika intensivt och lÀnge som du s

kulle ha gjort efter frukost. Att inte Àta nÄgot mellan lunch och kvÀllstrÀning ger inte samma ökade fettförbrÀnning som efter en natts fasta eftersom du inte hinner inte tömma leverns förrÄd lika mycket.

4. NĂ„gra nackdelar med att trĂ€na före frukost: FörsĂ€mrad förmĂ„ga till högintensivt arbete. Risk för nerbrytning av musklerna. Kolhydratbristen kan göra att det blir jobbigare och dĂ€rmed trĂ„kigare att trĂ€na. Är du ofokuserad kan tekniken bli sĂ€mre, vilket leder till ökad skaderisk och att trĂ€ningseffekten blir lĂ€gre.

5. Att alltid trÀna pÄ
fastande mage, det vill
sÀga med kolhydratbrist, försvÄrar förmÄgan att
trÀna högintensivt och bygga muskler. Du kan bli uthÄllighetstrÀnad, men det Àr svÄrt att bli snabb och stark.

 

// Elly-J

5 S A K E R O M FE ...

0 LĂ€s mer >>
 
Det blev ett morgonpass för mig istÀllet för skolan! Lite löpning och sen styrke trÀning för armarna, med uthÄlighet. Det var tröggt i ibörjan, men sen gick det framÄt! Jag Àr nöjd i alla fal!
 
I eftermidag blir det Ànnu ett pass med minna vÀnner! - Ska du trÀna nÄgot idag?
 
// Elly - J

M O R G O N P A S S ...