0 LĂ€s mer >>

a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Dom stod tre timmar och fixade denna hÀsten, bara fram benen tog tre timmar, ÀndÄn blev dom inte nöjda.

HÀr kommer bilder frÄn söndagen den 26/09
Bilderna Àr fottat ut av mig, Ellinor Johansson ©

SkogsÄkra GÄrd 26/09

1 LĂ€s mer >>

a

Hejsan alla blogglÀsare
jag Àr lÀssen att jag inte uppdaterat sÄ jÀtte bra, men inte fÄtt tummen ur röven. SÄ kan det bli ibland. men IAF

Idag har det inte hĂ€nt nĂ„got JÄTTE kul, blev ovĂ€nen med en kompis jag gillade jĂ€tte mycket. Hon kastade mina saker i toaletten, det blev ett jĂ€tte liv. Jag blev SJUKT BESVIKEN, trodde jag var vĂ€n med henne.

Vet inte hur det kommer bli nu fram över. Men lÀrarna Àr jÀtte lÀssna för att detta hÀnde. Jag vill verkligen att man kunde spola bak tiden, önskar jÀtte mycket, vi fÄr se..

SjĂ€lv mĂ„r jag jĂ€tte dĂ„ligt, önskar aldrig detta hade hĂ€nt. Önskar att aldrig treorna hadde hittat mina saker. Men nĂ„gon hade vĂ€l gjort det för eller senare.

Jag Àr sjukt lÀssen mÄr jÀtte dÄligt av detta

/ Elly - J

 

Skola...?

0 LĂ€s mer >>

a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a

HÀr kommer lite bilder frÄn idag, nÀr vi var nera vi SSK. Vi skulle kolla pÄ SM i rottwailer men vi var visst sena. SÄ fÄr gÄ dit imorgon tidigare dÄ. Se om jag kan fÄ nÄgra bilder.

Agilityn

0 LĂ€s mer >>

a
a
a
a
a

a

Idag har det inte
hÀnt mycket. Jag varit i skolan som vanligt och trÀffat vÀnnerna och pratat. Sedan haft lektion, inget mer specigelt. Jag har Àven varit pÄ bruksklubben idag och fotat. Det var vÀldigt roligt. TrÀffade gamla trÀnare jag hade.

Dom undrade hur jag hade det ocksÄ, det var vÀldigt revligt. Sedan fotatde jag lite. Sen tyckte jag det var dagks att gÄ hem. Det började bli kallt, och Yja hade inget tÀcke pÄ sig. DÀrför ville jag hem. Och jag hade inga reflexer för att gÄ pÄ vÀgen heller.

HÀr kommer lite bilder frÄn idag.

/ Elly - J

Bruksklubben

0 LĂ€s mer >>

Jag

Mitt namn Àr Ellinor Johansson, jag bor pÄ en stor gÄr vid Anklam cirka 5km utan frÄn Sjöbo. Jag trÀnar dressyr, med min söta Arabiskt fullblod. Men han tycker inte om det dÀrför gör jag inte det sÄ mycket. Men Àlskar dressyr.

Jag tÀvlar och trÀnar distansridning, dÄ jag Àlskar att rida i naturen och se andra omrÄden. Tycker det Àr jÀtte mysigt och skönt. Men det som Àr trÄkigt med distansridning Àr att man fÄr trÀna 2-4 mÄnader eller mer för att Äka tÀvla. Man kan inte trÀna 2-5 veckor sedan Äka ut tÀvla. TrÄkigt ocksÄ Àr att det Àr sÄ fÄ tÀvlingar. Men distansridning Àr inte stort i Sverige.
Ska du testa? GÖR DET, du Ă„ngrar dig inte!

Idag Är jag omvÄrdnad programmet i Ystad, pÄ östeportsskolan. RÀtt okej skola, allting kan bli bÀttre men hur mycket vet jag inte. Tiden gÄr jÀtte fort, sÄ innan jag hinner blinka sÄ stÄr jag dÀr och har tagit studenten. Blir jÀtte roligt. Om TRE Är.

Efter jag lÀst klart omvÄrdnad programmet ska jag söka in inte till lumpen sÄ klart, det ska bli en stor upplevelse. LÀngtar redan dit!

Efter jag gjort lumpen ska jag söka till polishögskolan i vÀxsjö. Kommer jag in, forsÀtter jag pÄ utbildningen sÄ klart. Kommer jag inte in sÄ ska jag söka till vÀktare utbildningen i Malmö. Kommer jag in dÀr ska jag lÀsa det.

Det Àr cirka ett Är. Polishögskolan Àr cirka tre Är. Innan var det fem. Kommer jag inte in pÄ nÄgot av det ska jag söka till förberedning för polishögskolan, som ligger i Malmö, gÄ dÀr ett Är. Om det inte funkar vet jag inte. SÄ lÄngt har jag inte kommit. Jag tror jag ska jobba inom försvarsmakten dÄ.

Jag vill sjÀlvklart ha en hÀst och en hund, men jag vet inte vilken hÀst ras och vilken tÀvlings gren jag ska tÀvla in. Men tror jag ska försöka med skolan först och min framtid. Men vill som STOR önskan rida Grann prix, verkligen! Och göra mitt eget program som jag redan sitter rita. Sjukt men sant.

Jag ska fĂ„ min ”stora” hĂ€st nĂ€r jag Ă€r 20Ă„r gammal det lĂ€ngtar jag jĂ€tte mycket till. Det Ă€r inte jĂ€tte lĂ„ngt kvar. Men endĂ„n. Kul ska det bli och fĂ„ en egen hĂ€st och kunna trĂ€na dressyr och bli duktigare och duktigare. Vi fĂ„r se...

” SĂ„ hĂ€r ser det ut nu, mĂ„nga mĂ„l som ska avklara men det kommer sĂ„ sjukt fort om veckorna ska gĂ„ sĂ„ hĂ€r fort varje gĂ„ng, sĂ„ Ă€r jag snart sista dagen i trejan. Det lĂ€ngtar jag redan till! ” 

Vi fÄr se, vad önskar du?
BerÀtta jÀtte gÀrna din framtid för mig, glöm inte lÀnka till din blogg sÄ jag kan lÀsa din blogg ocksÄ!

Gör detta bara för det ska vara lite roligt, och kunna gÄ tillbaka om nÄgot Är se vad som gick i min önskan vad som inte gick i min önskan. BerÀttar Àven min relation till hÀsten och andra saker.

/ Elly - J

Jag nu & framtid

0 LĂ€s mer >>
a
a
a
a
PERFEKTA HÄSTEN FÖR MIG!


Uttrycksfull multitalang!
Very Easy f 05 e Quite Easy - Swift. Ca 169.
Detta Àr en hÀst med mkt goda grundkvalitéer. Tre vÀldigt taktmÀssiga och vÀlbalanserade gÄngarter. Skritten Àr vÀgvinnande, en luftig och spÀnstig trav samt en kraftfull galopp.

Very Easy fick som treÄring dressyrdiplom och genomförde semifinalen pÄ Flyinge med goda omdömen.
Rekommenderades som fyraÄring till Bruksprovet.
TÀvlades som fyraÄring i hoppning och genomförde hela semifinalen i fyraÄrschampionatet.
Har i Är startat tom 1,20 i hoppning med godkÀnda resultat.
Startade sin första dressyrtÀvling ( Lb1) med över 69% dÀr han vann klassen.

Very Easy Àr en vÀldigt trevlig hÀst med god ridbarhet.
Okomplicerad i all hantering.
Hingst röntgad U.A.
SÀljes Ät uppfödaren enbart pga nedlÀggning av avelsverksamhet.

PERFEKT!

0 LĂ€s mer >>

Yja

Idag har det
verkligen varit en jobbig dag, idag har jag Àven varit hos syran till ivÀll sen skulle jag göra skoluppgifter men dom blev jag klar med halv tolv, det kÀnns verkigen för jÀlvigt. FÄr se om det blir sÄ mycket i morgon.

Har Àven varit en bra skol dag som alla dom andra dagaren, som sagt ser ni hur tiden gÄr? jag hinner kanppt skriva inlÀgg förÀnst det Àr kvÀll jag ska sova, tur sÄ har jag sov morgon till nio i morgon, sÄ det Àr lung.

Ska försöka lÀmna in minna uppgifter nu sÄ det Àr gjort, sedan har vi ju denna "uppstatesn" typ vet inte vad jag ska kalla det. Men fatta gör jag iaf inte, Ska frÄga ut varaje lÀrar imorgon. MÄste för fan snart börjar ocksÄ.

Ska Àven skicka ivÀg mitt paket, har redan fÄtt mina pengar sÄ packet med sadeln ska ocksÄ skickas nu blir jag rikare. Sen ska jag spendera pengaran till ett trÀnings kort.

Har man ingen hÀst fÄr man göra annat ocksÄ.

/ Elly - J

Skurup

0 LĂ€s mer >>

YjaYja

Kan ni förstÄ
hur snabbt tiden gÄr, innan jag hinner blinka sÄ Àr det fredag. I morgon Àr det redan tisdag, det Àr sjukt liksom Snart Àr fredag ocksÄ, snart helg igen. Men vad tar tiden i vÀgen?

Hinner knappt andas innan tiden sprungit i vÀg för mig. Blir trött pÄ att det ska alltid gÄ sÄ snabbt, men gÄr det snabbt sÄ slutar vi skolan snart, alltsÄ snar jul lov, eller tillomed sommar lov, men dÄ ska man sommar jobba iaf jag ska.

Idag har iaf inte sÄ mycket hÀnt, det blev fint vÀder i slutet av dagen dÄ jag kunde gÄ ut och fota lite, det var trevlig. Och trÀna min sÄng röst.

TrÀnade mycket pÄ höga toner idag. Det gick framÄt, tappade nÄgra gÄnger Men det blir bÀttre desto mer jag trÀnade.

TrÀnade Àven min fotografering ocksÄ idag, det blev bÀttre Àn förvÀntat ska jag sÀga er.

Ha det bra

/ Elly - J

MĂ„ndag igen!

2 LĂ€s mer >>

Jag

Hejsan alla lÀsare
hÀr kommer ett kort inlÀgg...

Förra veckan hÀnde inte sÄ mycket. Jag var hemme, och hus syrran ocksÄ i bland. Fick tyvÀrr sova över dÀr frÄn Torstag, till Fredag. Jag typ missade trÄget hem. Men jag dog inte.

Men sÀngarna var sjukt hÄrda ska ni veta!
Men det gick att sova dÀr, hade dock bara ont i höften dom var sÄ hÄrda.

Sen Äkte Willy igÄr, och kommer aldrig mer tillbax, han bor frÄnomed nu i Lövestad. NÀra sÄ man kan besöka honom.

Ne, nu ska man dra till skolan, trÄkigt

/ Elly - J

TJA!

0 LĂ€s mer >>


Idag var det vÀldigt bra dag, fick nÄgra nya vÀnner dÄ blir man alltid glad.
Det kÀnns bÀttre att gÄ till skolan nu Àn innan. DÄ det var trÄkigt. Johanna, Johanna som jag Àr vÀnner med Àr jÀtte trevliga.

Vet dock ej om jag Àr vÀn med Jacky men vi fÄr vÀl se under tidens gÄng.

Som ni vet sÄ Àr Baarock skaddad dÄ jag inte kan skriva nÄgot om riningen.

Har Àven varit hos syran idag, vÀldigt kul. Fotat mycket men bilderna kommer inte förens nÄgon annan dag, typ i helgen eler nÄgot sÄdant.

/ Elly - J

Nice day

1 LĂ€s mer >>


TrÀnar Morra att gÄ i koppel, gick jÀtte bra!

Blogg meddelanden!
Hejsan alla glada blogg lĂ€sare, vill bara sĂ€ga tack till alla unika besökare som kommentera och lĂ€ser bloggen ofta. Även tack till dig som kanske precisi hittat min blogg. Hoppas du/ni kommer försĂ€tta att lĂ€sa den.

Dagens hÀndelse!
Det har inte hÀnt sÄ mycket idag. LÄnade syrrasn kamera och gick runt gÄrden fottade litte, kul. Och försöker lÀra mig dom olika insÀllningarna pÄ kameran, det gÄr iaf frammÄt. Skönt,

Fick dock  höra en dÄlig nyhett, att Baarock verkar tyvÀrr skaddad igen. DÄ det inte blir nÄgon tÀvlingar eller trÀning. Han mÄste gÄ i en mÄnad utan att ridas eller nÄgot. Ska bara pysla om han och ta hand om honom.
Verkligen trÄkigt, vi som kommit igÄn sÄ bra.

SÄ nu kan jag sattsa mer pÄ min egan trÀning en mÄnad, alltsÄ föröska gÄ ner i vikt kan vara skönt...?

Har du nÄgot roligt att berÀtta, kommentera gjÀra ett inlÀgg dÄ!

/ Elly - J

Ojsa

0 LĂ€s mer >>
m

Jag fick reda pÄ att det inte blir nÄgon Göingeritten, eller tÀvling huvudtaget. Baarock Àr skaddad igen - Det Àr verkligen inte kul. Han ska vila en mÄnad fram över nu. Jag ska iaf sicka pÄ min trÀning. Riktigt dÄ.
Det kan vara en fördel.

/ Elly - J

Suck