1 LĂ€s mer >>

Google bild..

Idag var det mÄndag, skola! Började dock inte förenst vid halv tio. Skönt, dÄ hade jag stöd engelska med Johannes och Angi & andra mÀnniskor. Trevlig. Vi bestÀmmde att jag skulle försöka mig pÄ Nationellas prov som var 2006. Klara jag det Àr jag godkÀnd frÄn grunskolan, dÄ jag Àr PRIV elev.  DÄ jag nu vet att min engelska hÀnger pÄ min framtid. Vilket inte Àr roligt! Kort och jobbig dag, mycket brÄk i skolan...

Efter skolan Äkte jag & Elinor till Malmö för hon skulle köpa lite klÀder men det blev inte sÄ mycket. Faktist jÀtte, jÀtte trevlig! Förutom nÀr vi Äkte hem, blev hennes mamma  sur i telefon för jag trodde vi kunde stanna lÀngre i Malmö men hennes mamma blev sjur för det. SÄ  vi fick lÀgga hambörgarna i min vÀsakn, nÀr vi tog upp det hade den enna lÀkt i min vÀsta. SÄ nu luktar det dresign - mums!

Men en trevligt slut i alla fal!

/ Elly - J

MALMÖ MED ELINOR

0 LĂ€s mer >>



Ja, dÄ var det dagt igen.
Freda eftermidag vi 16/17 tiden Äkte jag upp till Krisanstad för att Äka pÄ Ànnu ett ny och rolig lÀgger pÄ F17. Hoppas pÄ bussen tillsammans med Nathali och höra pÄ hanbollen pÄ vÀgen upp till lÀgret.
Information med annat pÄ kvÀllen sen sova, vi 01:00-02:00 inte sÀker alls! Plus brandövning.

GÄr upp en supper jobbig tid 06:00 fast vi gick upp en kvart tidigare, stÀda rumen Àta frukust. Visitera rummen ( kolla sÄ det Àr rent och flÀckfrit ) sen var det dags att försöka fÄ upp ett tÀlt med kamin i mitten. LÄter lÀtt men svÄrare Àn vad vi trodde. Gjorde fel par gÄnger och fick börja om. Men sen blev det OK. Men andra halvan av gruppen var bÀttre. Sedan skulle vi lÀmna ut maten, vilket jag kommer aldrig att glöma. För sen nÀr vi skulle diska sÄ var det en stor swiming pol i köket, menar det ocksÄ! KAOUS! Men vi fick..
FörolÀsning pÄ AK 4 -vapnet, prov direkt efter. Klara av det!  Film en nazitfilm = Elly somnade!
Sov vid 01:00...

GÄr upp 05:00 ( sjukt ) stÀda som innan, fukust, viciatation, och annat. Plus vi och fick diska om vÄra iskÀll look för det var inte godkÀnnda! Elly = FÀrbannad.. stÀda över allt vid 13:00 lunch sen sÄ var det dags att sÀga hejdÄ för denna roliga helg och lÀrduma. Vecka 12 Àr det dags igen!

LÄter lite kanske pÄ söndag & kanske pÄ lördag men det Àr mycket mer Àn vad ni tro!

/ Ellinor Johansson GK 2 ( Elly - J )

F17 - LÄGGER VECKA 4 ...

0 LĂ€s mer >>



Nu Àr jag hemma frÄn F17,
hoppas ni inte saknat mig för mycket. För jag har tyvÀrr haft sÄ roligt att bloggandet inte ens kom in i mitt Schema! Allt som hÀnda pÄ F17 kommer att komma upp. Men inga bilder, för det Àr förbjudet att fotta - pÄ den plats vi befann oss pÄ! Men jag kommer berÀtta hur det bar.

BÖRTA BRA - MEN HEMMA BÄST!

/ Elly - J

HEMMA!

2 LĂ€s mer >>

Tiden har kommit dÄ jag mÄste
sova, sova Ă€r sjukt vigit för alla varelser pĂ„ jorden. Även för... ett lejon... ja. Du/ni fattar! Men ska sova nu, sova som en STEN. Men först mĂ„sta jag sĂ€tta mobilen pĂ„ laddning. SĂ„ den Ă€r full-ladda till i morgon. För dĂ„ Ă„ker man till F17!

/ Elly - J

GÄSP!

0 LĂ€s mer >>

 
TrÀnade firhetsdressyr idag med
, samma som sitt, skritt & trav. Det börja gÄ mycket bÀttre, han tycker det Àr lite trÄkigt. Men det var extra roligt idag. För mamma hade gjort en gubbe av hö i ridhuset sÄ han hade mycket att titta pÄ. Tills han insÄg att det var hö, och börja Àta ut av den.

Det funkade rĂ€tt huvsat idag, tror om nĂ„gon vecka kan han nog börja gĂ„ sjĂ€lv i en cirkel. Dock mĂ„ste jag trĂ€na mer pĂ„ högervarvet Ă€n vĂ€sntervarvet. Men det fixar vi. TÅLAMOD!

/ Elly - J & Baarock! - VIDO KOMMER!

TÅLAMOD!

0 LĂ€s mer >>


Sjukt kallt idag,
om jag inte redan nÀmnt det. Var och orientering idag, typ "prova pÄ" utsom hus! ( -12 minus grador ) JÀvligt kallt! Lite problemn fick vi allt, men nÄgon hade tagit vÄr kontrol sÄ skitt - samma! Det var bara prova pÄ. Men nÀr vÄren kommer börja det pÄ allvar. DÄ Àr det tÀvling instinkter, dÄ gÄr allt bÀttre för mig!

/ Elly - J

TABBE?!

0 LĂ€s mer >>
Det Àr kallt som fan, men jag mÄste trÀna Frihetsdressyr pÄ Baarockdet mÄste jag göra varje dag. Annars kommer vi ingen vart. Ska förska pÄ samma sak igen, tllsa han förstÄr.

/ Elly - J

KALLT

0 LĂ€s mer >>


Idag ska vi ha  orientering
i skolan, sjukt kallt utom hus. Men vi sak ha det utom hus det Àr knappt sant. Det Àr ungefÀr 10minus? sÀgs det i alla fal. Men det komemr sÀker att gÄ bra, ska försöka springa hela tiden. Behöver friska upp min konditon innan F17.

/ Elly -J

ORIENTERING

0 LĂ€s mer >>



Satt och tittade precis pÄ konstÄkning, dom Àr sÄ duktiga. Jag kan inte ens Äka skridskor sÄ jag tittar hellre pÄ. Man favorti par Àr sÄ klart, Klara KADLECOVA / Petr BIDAR. TÀnk att hon Àr bara 15Är Äker sÄ himmla bra! Dom var jÀtteduktiga idag, tyckte dom kunnde fÄtt dock bÀttre poÀng Àn 48 - pÄ en 8platts.

Grymt duktiga!

/ Elly - J

KONSTÅKNING

0 LĂ€s mer >>
Var ute med Baarock idag, pÄ en tre timmas runda innan jag började frysa. Jag hade hoppats pÄ att vi skulle fÄ medvind hem men sÄ vÀnde vinden sig! ( Elly ARG ) men vi galopperade rÀtt mycket i slutet sÄ vi var varam och mÀrkte inte av det, hÄrt underlag pÄ mÄnga stÀllet. Men man har skor som klara av allt.

JÀttebra trÀning idag! Det var finnt vÀrder nÀr vi red ut, men nÀr vi kom hem var det kallt och solnedgÄng pÄ köpet.

/ Ellinor & Baarock

RID TUR

0 LĂ€s mer >>



Sen nÀr vi hade varit dÀr Äkte jag med syran till Lund för att kolla in en affÀr, köpte ett par skor av Reedbok. Fotto kommer sen! Men köpte Àven ett par löpayxor, det Àr mycket könare att gyma i det. Och det suger upp allt svet, vilket inte mjukis gör.

/ Elly - J

VI RAR TILL LUNDDDD

0 LĂ€s mer >>

Roliga klasskompisar


Han som drev Sydsvenskan ( vd?! )


Jag var i lag fem, med Jenny & Johanna!


VĂ„rt resultat


VÄrt omslag, tro det eller ej men det hjÀlper att skrika! För vi vann ocksÄ!

Vi van en posi bok för ungdumar, men jag tyckte det var extremt roligt!

/ Elly - J

BILDER - SYDSVENSKAN ...

0 LĂ€s mer >>
Ska snart ut och rida, det Àr extremt finnt vÀlder. Jag har studiedag idag. Men tÀnker precis inte studera. TÀnker sjÀlvklart rida i den finna solen & snön. Bilorna frÄn igÄr kommer upp idag. Hoppas ni ocksÄ Äker dit och besöker. Det Àr det vÀrt!

/ Elly - J

IDAG

0 LĂ€s mer >>
Bild 1

Sitter skriver ett sen inlÀgg som skulle kommit innan. Men har fÄtt hinder och inte kunnat göra det. Men vi var pÄ Sydsvenskan idag det var faktist jÀtteroligt! Mycket roligare Àn jag trodde ska jag sÀge, roligaste var vÀl filmen & spelet. Bilder kommer att komma, men det Àr strlu nÄgon stanns.

Frihetsdressyr blev det inget idag, dÄ jag kom hem vid 9 och nu Àr jag jÀtte trött. Jag Àr ledig i morgon sÄ ska rida, men mamma sa att han var halt. Det hoppas jag inte.

God natt!

/ Elly -J

GOD KVÄLL

1 LĂ€s mer >>



Idag ska jag och min kÀrra klass
till Sydsvenskan för att se hur dom gör en tining. Sen ska vi fÄ prova att göra en engen tining. Tar med kamerna i fall man fÄr fotta, vilket vorde roligt för dom som aldrig varit dÀr. FÄr vÀl se.

Frihetsdressyren igÄr gick bÀttre Àn förvÀnnat, jag ska spela in en vido till er som vill lÀra sig grunderna. Kommer snart!

/ Elly - J

SYDSVENSKAN

1 LĂ€s mer >>


Nu har jag inget att göra
, mÄste bara kolla min upptsts som ska lÀmmnas in. Sen ska jag försöka trÀna Baarock och se om han kan förstÄ mitt teken pÄ stregrin. Om han gör det blir jag sjukt lycklig annars fÄr jag trÀna pÄ det.

FÄr vÀl se!

/ Elly - J

18:08 - ?!