0 LĂ€s mer >>

Musik vido

0 LĂ€s mer >>



Idag har inte
sÄ mycket hÀnt, skola sÄdan trÄkit. Har kollat pÄ AVATAR igen. Som alltid lika bra, jag grÄter eller inte grÄter men tÄrögs pÄ samma stÀller fortfarande. Den Àr jÀtte bra. Som sagt har jag skadat foten. Hur? det Àr en gÄta. För jag vet inte, jag kan gÄ men inte springa. Det Àr jobbigt. Kunnde knappt gÄ i skolan idag. Fick hoppa fram som en groda. VÀldigt jobbig.

HÀromdagen pratade jag med Janne malmöpolisen om synen, polisen mÄste ha en grundsyn för att kunna bli polis. DÄ frÄgade jag honom. Han sa att grundsynen var 0.1 och med linser eller glasöngon skulle man ha 0.8. Jag vet inte vad jag har sÄ mÄste kolla. Hellre vill jag veta det nu Àn sen. För dÄ kommer det inte som en schok.

Jag ska tÀvla
den 1/5 med min hÀst Baarock ska bli jÀtteroligt, ska tÀvla distans. Sista jag tÀvlade distans var vÀl 4 eller 5 Är en. Det ska bli vÀldigt roligt. Hoppas det gÄr bra fast min fot. Ni fÄr önska mig lykatil.

Ne, nu finns det inget mer att berÀtta, veckan som varit har varit vÀldigt bra. Innga stora problem med vÀnner eller sÄ. Just det.

I mÄndasgs sÄ fick vi reda pÄ vÄra nationella i svenskan. Tack och lÄv blev jag godkÀnd. VÀldigt glad. Jag har blevit godkÀnd i matte med. Nu Àr det engelskan ocksÄ. Klara jag den blir jag sjukt glad. Men tror tyvÀrr inte det. Men annars har hella denna och förra veckan varit riktigt bra. Hoppas du eller ni ocksÄ haft en bra vecka. Men ska sova nu. Skola i morgon, och prov pÄ mÄrgonen. Inte roligt allts.

/ Natti Elly-J

Skadad

0 LĂ€s mer >>



Idag har jag
varit i Lund, var det igÄr ocksÄ med idag var det roligt iaf. IgÄr var jag med en kompis och trÀffade par andra vÀnner till henne. Dom var sjukt trevliga! Men idag sÄ Äkte jag till lund igen som sakt, och Rosa hÀngde med. Hon var skyldig mig pengar efter hon fÀrgad min mysiga tjocktröja. SÄ fick pengar för den.

Jag köpte ett par gjymparsko nicke som var vÀldig sköna faktist, jag köpte ett ljus och en bok. Den boken Àr vÀldig bra, den basera pÄ en sann historia ocksÄ sÄdan böker gillar jag att lÀsa.

PÄ kvÀllen sÄ hÀnde inte mycket, tittade till min hÀst, Barrock och gick en promenad med han och Yja. VÀldigt mysigt. Sen sÄ blev det Ànnu senare nu kÀnner jag mig vÀldigt trött ska jag sÀga. NÀstan sÄ jag skulle kunna sommna framför dattan, men jag Ärka nog gÄ ner i sÀnge sova. Somnar nog vÀldigt snabbt.

Just det, nÀr vi var i lund sÄg vi polisen, jag lykades inte fotta en Ànda, det stör mig sjukt mycket. Jag hade ÀndÄn mobilen som har en sjukt bra kamera. Men fÄr inte en Ànda polis pÄ bilden. Stör mig som fan pÄ det, rent ut sakt.

Min samsug mobil Àr bort ocksÄ, nÀr pappa och jag skulle Äka hem den 15/4 efter utvecklingssamtalet sÄ rÄkade jag lÀgga mobilen pÄ taket pÄ bilen. Sen glömde jag den dÀr. DÄ körde vi ivÀg. Sjukt irriterad pÄ det. Men igÄr fick jag post dÀr det stod att polisn har hitta mobilen, förhopningsvis ska jag hemta ut den pÄ mÄndag. Men verkligen inte sÀker. Det stod tyvÀr att den var trasig. Vi tror inte det kommer gÄ pÄ försÀkringen. Men spara till en ny.

Jag har skaffat linser ocksĂ„, gjorde det i torstas, fick slippa den sista lektionen ocksĂ„. Hellt under bar. Sen fick man Ă„ka bil hem. Ännu bĂ€ttre. Pappa vill att jag ska ha fĂ€rgade lisner, jag bara "visst, bettalar du sĂ„" dĂ„ Ă„ngrade han sig lika fort som han sa det. Litte roligt, skulle vilja ha blĂ„a i sĂ„ fall.

Ne, nu mÄste jag gÄ lÀgga mig Àr trött som sakt, har en dag i mÄrgon sak rida om jag Ärkar. Har varit slö hella hÀlgen.

/ Natti Elly

 

Trött

1 LĂ€s mer >>
I dag var det som alla andra dagar, bar att vi hade nationella i matte och engelska. Jag hade i egelska muntligt. Matten gick sjut bra, bev nöjd med det jag gjorde hoppas, att jag klara av mitt mÄl som var G iaf. Sen under dagen var det lungt och skönt tills vi kom fram til  engelskan muntlig,  var taggad. Men sÄ klart fick man blackout! jag blev sÄ besviken pÄ mig sjÀlv att jag skulle kunna döda mig alltsÄ. Jag har ett bra egelsk förstÄlse men vet verklgen inte vad som hÀnde med mig. Jag blev sjukt lÀsen, arg och irriterad pÄ kvÀllen nÀr jag mÀrte vad fellet var. Jag kom dock inte pÄ det innan. Fyfan vad jag önskar att jag kunnde fÄ andra chas, sjukt besvinekn pÄ mig sjÀlv. FY FAN!!

Nu ska jag gÄ lÀsa Anna frankŽs dagbok

/ Natti Elly

Blackout

0 LĂ€s mer >>



Idag var det en vÀldigt tÄkig dag, jag hade utveklingsammtal med lÀraren. Gick vÀldigt bra, bÀttre en förvÀnnat. Sen nÀr vi skulle hem sÄ rÄkade jag lÀgga mobilen pÄ taket pÄ pappas bil. Sen körde vi ivÀg och jag glömde den dÀr. sÄ det fanns precis ingen mobil kvar nÀr vi ÄtevÀnde för att se om den fanns kvar. SÄ jag mÄste köpa ny, jag Àr fatigare Àn vad en uteliggare Àr. TÀnkt att köpa denna mobilen, fast i blÄ.

/ Natti Elly

Torsta

0 LĂ€s mer >>




Jag har alltid
drömt om att bli polis. Kannse inte alltid men nÀr jag blev sÄ dÀr 13-14Är sÄ sa jag att jag skulle vilja bli polis. Det hÀnger i fortfarande, om nÄgon undrar varför jag skriver blogg Àr det för att kunna ha det som minne om jag blir polis om cirka 10Är eller mer.

Dessa frÄgerna har jag stÀllt till mig sjÀlv, litte kul för andra att lÀsa.

Varför polis?
För att det Àr ett vÀligt heftigt yrke och man stötter pÄ problem varje dag.

Varför passar just du som polis?
Jag har tÄlamod, man mÄste ha det om man ska kunna bli en riktigt bra polis, man mÄste ha vÀl kunnande syke. Och man ska bÄde vara sykisk frisk och fysiskt.

Ridande polis?
Nej, absolut inte. NÀr jag blir polis tror jag faktist att hÀstar kommer vara ett gÄtt minne för mig. Tror inte jag kommer ha tid med det dÄ. TyvÀr.

Varför inte ridanden polis?
I vissa sitationer kan jag tycka synd om hÀstarna, men jag vet att hÀstarna Àr vÀl utbilade.

Vilken sÄrts polis vill du hÀlst bli?
Mord utredande polis.

Varför?
För det Àr "coolt" om vi ska sÀga sÄ, men man mÄste tÀnka alltid eller oftast steget förre jÀrnings mÀnnen. Det Àr litte kul, för sÄdan kunskapp har jag. Men sen vill jag patrollera ocksÄ.

Vad var det som insÄg dig att passa som polis?
Jag vet inte riktigt, men brukade titta pÄ filmer tÀnka "gud vad coolt jobb som polis" men jag vet att verklig heten Àr mycket svÄrare. Det Àr vÀl det hÀr ocksÄ att jag Àr trött pÄ mÀniskor som alltid kommer unand och försöker ljuga sig bort vad dom har gjort. Jobbigt!

Vad Àr fördel med att vara polis tror du?
Jag tror förddlaran Àr att man trÀffar nya ansikten varje dag, om man Àr utte och patrollera sÄ ser man nya ansikten varje dag. Jag vill ju ocksÄ bli polis för att hjÀlpa mÀniskor, och har lÀtta att utryka mig.

Vad tror du nackdelarna Àr?
Det Àr oregelbunda tids pass, men det Àr inte sÄ mycket skilnad för mig.

Litte kul sitta göra detta hemma, detta kanse jag har nytta av frammtiden. Vem vet? Ne men sov sÄ gÄtt alla som lÀst bloggen denna kvÀll.

/ Natti Elly-J

Polis - Ja - Nej - ?

0 LĂ€s mer >>

Det var mÄndag idag, det mÀrktes för jag var extrem tröt och slö i början iaf. Sen vacknade jag till liv. PÄ So-n idag sÄ vette katten vad som hÀnde med mig. Fick vÀrsta skratt anfalet och kunnde inte sluta skratta. Sjukt jobbigt. Bara jag tittade pÄ en klasskamrat sÄ började jag skratta. Och tittade jag pÄ nÄgon som skrattade sÄ skrattade jag Ànnu mer. Kunde verkligen inte sluta skratta, det var sÄ pinsamt sÄ det Àr inte sant. Haha.., undra hur sur Laila blev pÄ mig? Hon brukar alltid bli sur pÄ mig. Men det var sjukt roligt. Sen rÀsten av skol dagen sÄ var jag pigg som fan kunde skratta för lixom inget ting. Sjukt.

Efter skola sÄ Äker man sÄ klart hem, iaf jag gjorde det. Det var rÀtt och, rÄkade sÀga fel tid till pappa nÀr han skulle hÀmta mig frÄn bussen, men annars  okej. Lyckades fÄ ut min syster pÄ en underbar kvÀlls promenad efter kvÀllsa maten. Det var mysigt, jag gick i ballerina skor i skogen. ömm, okej. Men det kan man ocksÄ göra.

/ Natti Elly-J

MĂ„ndagen

0 LĂ€s mer >>
Denna helgen har det varit anmÀlt lungt. Inget speciellt har hÀnt, och ingen har försökt ta kontakt med mig. Det betyder att ingen sökt efter mig. Det var sökt att vet att man fÄr slappna av och inte var efterlyst, haha.

I lördags
SÄ var det extremt lungt. Jag gjorde verkligen inte sÄ mycket. Satt nog fördetmÀsta pÄ datorn tittade runt.. Men mot kvÀllen kÀnde jag att jag behövde rida ut en svÀng med Baarock. Det gjorde jag ocksÄ. Det blev en skritt och galopp runda. Men framför allt blev det back trÀning sÄ magmusklerna fÄ jobba lite.

Idag 
SĂ„ red Rosa och jag ut en svĂ€ng i skogen med vĂ„ra hĂ€star. Löparen ( rosa hĂ€st ) var halt sĂ„ hon fick ta en annan hĂ€st som inte hade lika bra konditon som min eller löparen. SĂ„ jag fick glatt rida ivĂ€g med henne och Ängelen som den hĂ€sten hetter en svĂ€ng. Men jag fick back trĂ€na med min hĂ€st Ă€ndĂ„n fast den andra hĂ€sten inte hade lika bra konditon.

Nu sitter jag hÀr skriver detta inlÀgga, du fÄr jÀtte gjÀrna kommentera min nya blogg desing.

/ Natti Elly-J

Helgen hÀndelse<...