0 LĂ€s mer >>
Datum 25/11 - 11: Vi fÄr trÀffa vÄran nya "chef" som var vÀligt trevlig. Vi fick Àven trÀffa andra frÄn Hamstad och andra trevlig mÀnniskor. Vi fick "invigelse" till vÄr övning och veta vad som kommer hÀnda under helgen, trÀffa alla vÀnner sjÀlvklar! 

Datum 26/11 - 11: Vi gĂ„r upp tidigt som vi brukar göra, stĂ€da och försöker inte fĂ„ sĂ„ mycket omvisseterat fast man fick det. NĂ€r allt blev godkĂ€nt fick vi frukost som varade i 10minuter, sen delades gruppen upp till tvĂ„ smĂ„ grupper dĂ„ jag blev en dagelev för en grupp. Det var roligt, vi fick ha sjukvĂ„rd innan lunchen och se brankĂ„ren pĂ„ F17. Det var trevligt. Efter lunchen fick vi se pĂ„ rĂ€ddningstjĂ€nsten pĂ„ F17 och vet hur de arbetar. Efter det blev det ett stor sjukvĂ„rd moment det Ă€r alltid lika roligt, som vanligt blir man lite chockad! men det blir bĂ€ttre med övningarna, fick jĂ€ttebra kretik! Efter allt de sĂ„ var de julfest, det var rĂ€tt trevligt blev takost och fint var de. Även lite spex och annat roligt. TyvĂ€rr fick vi sĂ€da om pĂ„ kvĂ€llen för det var jĂ€ttedĂ„ligt. Men efter de gick vi och sov!

Datum 27/11 - 11: Upp tidigt och försöker stÀda och fixa sÄ vi slipper mycket omvissiationer, efter allt de och frukosten fick vi imformation om hur och vad man kan söka/jobba innom försvaret, lite trÄkigt men fick gÄ. Efter de var de löpning, spran 3km pÄ 18 nÄgot, rÀtt KASST! men hade fel skor + sprang lite fel. Efter alla hade sprungt och duchan blev de lunch, och sen avslutning efter en trevlig helg.

Sammanfattning:
Trevlig helg, bÀttre Àn förra helgen. Trevligt att Hamsta kom till oss önskar dem vÀlkomna igen. TrÀningen inom detta Àr som jag hÄller pÄ nu, fyss & styrka mer fyss!

Övning 25/11 - 27/11

0 LĂ€s mer >>
Jag har varit rÀtt kast nu pÄ att upptatera, men har ju varit pÄ lÀger som ni kanske lÀste pÄ Facebook! SÄ dÀrför blev de snÄlt, det Àr jobbigt att upptatera nÀr tiden Àr knappt men behöver tid för att sova eller plugga.

Just nu har jag lÀst engelska i tvÄ timmar boken HOLES! VÀrlden kassaste men ÀndÄn - tanken som rÀknas! Ska verkligen kÀmpa med engelskan nu, tiden Àr knapp! Jag mÄste lÀst tre böker innan jul mitt krav! HOLES innerhÄller 233 = 50 kapitel Àr pÄ 20 kappitlet - jobbigt va!

/ Elly - J

Uppdatering!

0 LĂ€s mer >>
Idag har skolan varit rÀtt bra, har dock mÄtt illa hela dagen gör det fortfaranden. TyvÀrr blev det ingen trÀning pÄ kvÀlln pga av att glömde byxorna. RÀtt lack! Men imorgon efter midag ska jag försöka springa en runda.

Just nu ska jag gÄ och bÀda sÀngen sen sova, ska kanske lÀsa nÄgon blogg.
 
/ Elly - J

Natti!

1 LĂ€s mer >>


MÄr rÀtt illa sÄ ska snart gÄ lÀgga mig, ska typ bara kolla in andra bloggar en sova. Imorgon Àr det en jobbig dag men det blir nog bra. Har inte hÀnt jÀtte mycket idag, vi hade en yrkes dag fick trÀffa och  fÄ info om olika yrken. RÀtt trevligt.

/ Elly - J

ILLA MÅENDEN!

0 LĂ€s mer >>


Idag har det varit en trÄkig skoldag! Men ÀndÄn rÀtt roligt. En killkompis till mig och nÄgra andra tjejkompisar snackade om vad han ville ha för tjej, dÄ berÀttade han att det inte ska vara för random tjej och inte för mycket tjejigt typ. Men han sa Àven en vÀldigt rolig mening, Do you remember when i was friends? But now iŽm fucking you now! Man kan ju ta de som man vill!

Mamma och jag hade pist off pÄ varandra, nu Ärkar man inte bry sig lÀngre! JÀvla subba kan fan gÄ dö!

/ Elly - J

Skoldagen!

0 LĂ€s mer >>


Ännu en kvĂ€ll, undrar var tiden tra vĂ€gen. Jag ska gĂ„ lĂ€gga mig aldes snart, rĂ€tt trött behöver sova kĂ€nner jag. Var arg pĂ„ mig sjĂ€lv idag pga av en sak. Verklingen en stor frustration men med hjĂ€lp av en power walk blev de lite bĂ€ttre. Men ska kolla lite blogga nu sen sova!

/ Elly - J

GO ® KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>


Idag köpte jag ett nytt gymkort, köpte ett allkort för en mÄnad pÄ Friskis & Svettis i Ystad. TrÀna fram till jul ungefÀr, idag blev det styrketrÀning och Àven lite konditons trÀning. KÀnde att kroppen hade villat för var och har almÀnt ont i kroppen frotfaranden. Tror jag gick ut för tuff det kÀnns i kroppen, syket kan mer en kroppen.

Eftermidags tog jag Àven en vÀlidgt SABB och intensiv POWE WALK, sÄ gick en 3km runda pÄ 20minter kÀnde lite jobbigt men fick litte mindre stress i kroppen och frustranfron gick ur.

/ Elly - J

TrÀning!

0 LĂ€s mer >>


Hej alla blogg lÀsare, som ni mÀrke har det gÄt vÀldigt bra med upptateringen. Just nu har jag titta pÄ " Du Àr vad du Àter " Anna Skipper - men nu ska jag kolla mejlen sen sova. För Àr trött efter dagen utflykt!
Just nu har jag en vÀldigt orolig mage som sÀger mer en vanligt, ska försöka sova nu!

/ Elly - J

Sova!

0 LĂ€s mer >>






Ylles Uno

Trebökens Zarro

Trebökens Kompis

Trebökens Sanni

SajkeÂŽs Uzi

SajkeÂŽs Lincoln

Svart Inges Daisy

Ebafarmens Imprezia

Lorenzo von Isidora

Drago von Pallas Athene

Dorina von Isidora

Ebafarmens Vizzla

Rambo av Thorarinn

Ebafarmens Pizca



Min favorit valp, Karamell! - http://www.viltunglastud.dinstudio.se/empty_33.html

/ Elly - J

Avkommer!

0 LĂ€s mer >>
Idag har jag vart med pĂ„ en hundtĂ€vling nĂ„gra mil utanför Ängelholm. Det var vĂ€ldigt trevligt, nĂ„got kallt men Ă€ndĂ„n roligt att se och trĂ€ffa sĂ„ mycket hundmĂ€nniskor. Vi skulle göra en extriör (stavning?!) pĂ„ vĂ„r ena hund. Det gick mycket bra.

Jag var bara med för att springa och för att se hur de gÄr till. TrÀffade Àven vÄr grane, det hade gÄtt jÀttebra för henne. Men tyvÀrr blev hon inte platsad pÄ Champon, fast jag hade plaserat henne istÀllet för en FETT FUL ROTWAILLER!

Tog Àven nÄgra fÄ bilder ( med tanke pÄ de var ridhus sÄ blir de ej mycket bilder! )

/ Elly - J

EXTRIÖR

0 LĂ€s mer >>


Jag mÄr verkligen skitt, det kÀnns som om jag ska spy precis nÀr som hÀlst. Vill bara sÀtt fingrana i halsen sÄ det kommer upp. Verkligen en obehaglig kÀnnsla. Verkligen, det sitter i strupen och Àr verkligen Àkligt!

Hör att hÀstarna CP-sig i hagen hÄller de pÄ en stund till fÄr man gÄ ut och kolla och se vad som hÀnder...!?
/ Elly - J

FYFAN!

0 LĂ€s mer >>
Var ute och spraing idag, för att kÀnna pÄ hur konditonen var. Den satt rÀtt OK, jag trodde faktist att den var sÀmre efter fyra veckor bekymmer med hosta. Till jul ska jag kunna springa en mil under 60minter tror det Àr ett lagom mÄl.

Det kÀndes jÀttebra var inte specgellt trött, bÄde fysiskt & psykist. Blev dock trött efter duchen höll pÄ somna i sofan. Men annars supper skönt att komma ut att springa igen!

/ Elly - J

5km!

0 LĂ€s mer >>


Idag gick jag rundan som var 4km det Àr rÀtt okey, gör de pÄ 50min det Àr fint. Ska snart börja springa igen. För ungefÀr en timme sen hade jag styrketrÀning i rumet, sittaps och armhÀvningar kÀnner mig starkare för varje dag. Imorgon blir de inget för vi ska till Eslöv precis nÀr jag slutar - SAD FACE!

/ Elly - J

4km!

0 LĂ€s mer >>


Tottalt deppig, jag Àr vÀldigt trött pÄ allt just nu ska gÄ lÀgga mig nu. Varför berÀttar jag ej, men kan sÀga att det inte blir som jag vill. Det Àr fruktansvÀrt! Sov gÄtt!

/ Elly - J

Deppig!

0 LĂ€s mer >>


Idag tog jag en hÀrlig promenad med Yja! Jag spran en pyte bit och kÀnde att jag verkligen sakna att vara ute och springa. SÄ ska försöka ut och springa mer nu, varför jag slutade vet jag inte. Men min astma Àr vÀldigt jobbig just nu, varför vet jag ej.

/ Elly - J

Promenad!

0 LĂ€s mer >>
FörlÄt att man upptaterar sÄ dÄligt, men det finns ingen tid för de. Denna veckan ska jag försöka vara duktigt och göra de, men inget jag kommer lova! 

Skola som vanligt vi har vÀldigt mycket att göra! SÄ det kommer bli vÀldigt jobbigt ska försöka jobba mycket med det. Men ikvÀll ska jag skicka bilderna till min kompis frÄn Greveritten.

/ Elly - J

Hejsan alla blogglÀsa...