0 LĂ€s mer >>

En hÀst kan inte prata, men den kan vissa med kropps sprÄket...

Idag hÀnde inget specigelt, jag tror jag övdelevde Ànnu en skol dag, kÀnns bra. TrÀffat nÄgra nya lÀrare och gamla lÀrar, ja.. gammla kan man inte sÀga. Dom man trÀffat innan, rÀtt okej faktist.'

Eftermidag hÀnde inte mycket, kom hem, försöker fixa kodlÄste som kronglat till. Skulle trÀna idag med men han inte, annat kom i vÀgen.

Tror Àven jag Àr pÄ vÀg att bli sjuk, jÀtte ont i halsen. Inte alls kul.
Imorgon börjar man 8.00 - inte kul.
Men eftermidag ska jag ivÀg trÀna, cykel trÀna, och hinna skritta en runda.
DEN 11 SEPTEMBER SMÄLLER DET - DÅ STIKER MAN TILL BROMÖLLA TÄVLAR

/ Elly - J

*HOST*

0 LĂ€s mer >>

:)

0 LĂ€s mer >>
a
Jag vet att jag rÄkade lutta mig fram...

a
Underbar bild...

a
Karo och Ängeln, Ă€lskar bilden...
a
Solsken...
a
Solsken
a
Ängelen
a
Karos & Ängeln hoppar :)
l
Jag...
a
Ängeln.

NÄgra bilder frÄn denna dagen, fler kommer ^^

/ Elly - J

Karro dagen

0 LĂ€s mer >>


Denna boken har vi fÄtt idag - 2010 - 08 - 27

Nu har första veckan gÄtt, nu Àr det helg. Det kÀnns vÀldigt skönt. Det har precisi inte varit jobbigt men jag har haft lite svÄrt med vÀnner. Men jag kÀnner kanske att jag inte behöver stort behov av dom. DÄ kanske jag kan konsentera mig nÀmre pÄ skolan.

Det kan sÄ klart var en fördel, nakdet Àr att det Àr trÄkigt pÄ rastera och lunchen. Men jag har vÀner iaf som jag kan gÄ till, jag vÄgar alltid vara mig sjÀlv och inte en annan person.

Jag har ocksÄ gjort röstkompassen, jag fick sÄ klart dom jag mest hatar, SD ( sverigdemokraterna ) dom har ingen rÀtt till att finnas, tycker JAG. Men alla har olika Äsikter. Dom kommer att komma in i rikstans men inte till makten, det hade blevi kaus.

ImÄrgon ska jag till mina tvÄ trÀnare, Maria i Sturop, och Inger i Kristianstad, trÀffa mitt söta föl.

Idag har syran kommit hem frÄn Skurop, hon bor pÄ folkhögskolan dÀr. VÀldigt skönt, blir lungt nÀr man kommer hem. Men kan ocksÄ vara dryg. Har inte tillgÄn till en sÄ bra dator. Men fÄr leva med det. Kanske jobba till en egen.

Om ni/du inte visste sÄ har jag byta pogram frÄn BF ( Barn och Fridtid ) till OP ( OmvÄrdnaspogramet ), jag gÄr som en PRIV elev, det betyder att jag har IG i ett Àmne men fÄr gÄr gymnasiet som vanligt, bara lite extra hjÀlp. Slippa gÄ IV var jag jÀtte, jÀtte glad för!

/ Elly - J

Helg

0 LĂ€s mer >>



Äntligen sĂ„ har jag anmĂ€lt mig :) skens skönt fĂ„r det gjort :P

/ Elly - J

Avklarst

0 LĂ€s mer >>

Sitter i skolan just nu, har vÀldigt trÄkigt. Minna vÀnner Àr precisi inte suciala, det Àr trÄkigt. Men kanske inte kan kalla dom precis vÀnner. Det börja sjunka och börja tyvÀr kÀnna mig utan för.

Det Àr inte precis det jag vill. Men det fÄr vÀl var sÄ denna dagen ockÄ, kanske imÄrgon med. Sen börjar ju skola ordenklig dÄ kanse hjag inte har tid med att vara med dom. Men dom verkar sÄ snÀlla :)

/ Elly - J

VĂ€ner / inte VĂ€ner?

0 LĂ€s mer >>

Foto av mig, Ellinor Johansson - hos min mammas syster 2010

Nu har det gÄtt tre skol dagar, det Àr onstag kvÀll nÀr jag skriver detta. Dom tre dagarna har inte varit sÄ lÄnga, jag har inte fÄtt kÀnna dom jag velat, nÄgot han hindrat mig.

Men det kÀnns vÀldigt bra iaf. I mÄrgon ska vi ha vanliga lektioner, det ska bli skönt. Men tror inte förenst pÄ mÄndag som det blir som aldes vanligt. Det blir min födelsedag dÄ ocksÄ.

/ Elly - J

Skönt

2 LĂ€s mer >>



Idag var det den första dagen pÄ skolan, och mitt pogram. Var nervös, men kÀnde mig snabbt hemma och det slÀppte vÀldigt snabbt ocksÄ. Jag börjar nu Op 1 A = OmvÄrdnas pogramet 1A, alltsÄ första ring. ( Vissa kanske inte förstÄr ). Jag tycket som sagt att det var vÀldigt roligt. Fick vÀldigt mÄnga nya vÀnner direkt, jÀtte kul.

VÀner kan man precis inte sÀga, men lixom dom man tror kommer bli bra, och komma bra översÀns med. Alla var sÄ "Happy" typ. VÀldigt roligt. Jag gjorde ifrÄn mig supper, vissade vÀldigt bra intryck.

Jag trifs jÀtte bra, Ängrar inte att jag valde om frÄn BF ( Barn och Fridtid ) till OP ( OmvÄrdnasd pogramet ), jag Ängrar mig iaf inte Ànnu. Hoppas inte att det blir sÄ att jag Ängrar mig heller.

/ Elly - J

Första dagen

0 LĂ€s mer >>


Anette har jobbat hos inger endasen 2000 - jag trÀffade sjÀlv inger 2008 den 16 agustig.
Annette Àr sjut snÀll attlid llika pussetiv, rider jÀtte bra. Jag hoppas jag kommer rida sÄ bra som henne efter jag varit hos inger sÄ lÀnge. MÄl iaf.

Anette rider vÀldigt rutinera och utbildar sig till vetirinÀr. Mycket trevlig.

( Denna bilden tror jag att jag fotta, kÀnns som det, iaf Àr det dÄ jag var med sjÀlv pÄ första tÀvlingen. Jag har blevit "fotografen" i stallet. Kan man sÀga )

TACK!

Anette

0 LĂ€s mer >>



Inger Blom Àr en mycket glad och treblig mÀniska, som jag verkligen Àr inspererad av. Hon lÀr ut sÄ mycket pÄ en gÄng sÄ det Àr inte sant. Hon har verkligen kontrol över allt. Stallet & HÀstarna Àr helt underbar. HÀstarna Àr speciela, mycket speciela mycket snÀlla. Jag Àr mycket glad över att jag trÀffade dig, du har utveklat min ridning, hÀsthÄlning mycket bÀttre. Hade jag inte fÄt trÀffat dig hade jag inte kommit sÄ lÄngt som jag Àr idag.


Jag har sjÀlv fÄtt rida Edouard - mycket stor mycket snÀll!


Sedan har jag ridit och blev min favorit hÀst - Min Jiang - trevlig lite busig...


TACK!

Inger Blom

0 LĂ€s mer >>
HÀr kommer bilderna nÀr jag var hos trÀnaren TRE mycket underbara dagar.


Baksidan pÄ gÄrden

Edouard


Min sötta föl unge, Luz De Luna(mÄnens sken).


Stallet, höl pÄ mocka sÀkert...


Stall konst...


Sadelkammaren sÄ klart...


Transsporten ( dÄlig bild )


Kul att man fick pröva den, dyr kostar 58.000 KR! - inger "lÄnade"

'
Inger & Anett trÀnar - Chantelle tror jag den hetter.


Min bebis trött....


Ville verkligen inte med


Föl visningen...


MIN FAVORIT BILD, NEJ!!!!!!!! DEN ÄR INTE REDISKERAD!! :) vet inte hur jag gjorde :P


Uppvisningen, slutade 45 poÀng. Klass 1 föl :)


Föl visning


VÄrt söta par


Mamma vill gÄ...


Luzens mamma, Weltara.

Kommentar!
Jag hade jÀtte roligt dom tre dagaran, alla var sÄ trevlig snÀlla. Jag lÀr mig sÄ himla mycket nytt. Tack sÄ mycket Inger - Sunne - Anett - Peter - för jag fick komma, lÀnktar redan till nÀsta gÄng!

SkogsÄkra GÄrd

0 LĂ€s mer >>



Inger och Fabienne - 64.78 procent gav en tredjeplats.

Nu sticker jag till min trÀnar, Àr dÀr tills pÄ söndag. AlltsÄ fredag till söndag. Ska hjÀla henne lite med stallet och vi ska pÄ föl uppvisnings. Det ska bli jÀtte roligt. Billder kommer att komma. Hoppas jag :)

/  Elly - J

Goodbye!

2 LĂ€s mer >>



Dagen
hÀndelse!

Idag har det varit en trÄkig dag, mycket trÄkig. För det har regnat, igen. Men jag kunde sitta pÄ min borrs data, sÄ det blev FILM tittande. Satt pÄ facebook, ocksÄ lekte. Men det var inte sÄ jÀtte kul.

Det blev HUND KOLL i stÀllet att titta pÄ. PÄ förmidag vid 10 tiden Äkte Siham, kommer aldrig tillbaks. Vi sÄlde honom. Glad blev jag. En hÀst mindre.

Fram pÄ eftermiddag sÄ fick jag en ide. Jag skulle börja trÀna FRIHETS DRESSYR, det var vÀl en bra ide. SÄ vi började med kontakt, att han ska gÄ efter mig och stanna nÀr jag stanna.

GÄ fram nÀr jag gÄr fram. Det gick framÄt. Men ska göra det imorgon igen sÄ han lÀr sig RIKTIG.

Ne, nu ska jag ut och ge min hĂ€st mer HÖ, sĂ„ han har nĂ„got att Ă€ta under natten.

/ Elly - J

Frihetsdressyr

0 LĂ€s mer >>



Baarock

Det bara

regnar och regnar, Àr det höst redan? Jag som trodde jag fyllede Är pÄ sommaren. Jag som skulle ut och trÀna idag, men vet inte om jag vill nu nÀr det regnar. Det Àr inte roligt nÀr det regnar.

Men fÄr se om jag ska ut och rida. Kan vara bra att trÀna in för tÀvlingen om tre vecker. Att kÀnna " Han Àr ifrom " Men fÄr se.

IgÄr fyllde syrran Är, grattis.

/ Elly - J

Regn

3 LĂ€s mer >>

hÀstnörd eller inte?

[x] ridit pÄ mer Àn 10 olika hÀstar
[x] Àr i stallet mer Àn 3 gÄnger i veckan
[X] har en sköthÀst (egen)
[x] har ridit barbacka
[x] har galopperat barbacka
[x] har travat
[x] har skrittat
[x] har galopperat
[x] har hoppat
[x] har hoppat barbacka
[x] har ramlat av
[x] har suttit pÄ en skenande hÀst
[x] har suttit pÄ en bockande hÀst
[x] har ridit islandshÀst
[x] har töltat
[x] har ridit utan hjÀlm
[x] har ridit baklÀnges
[x] har ridit i damsadel
[x] Àr medryttare, har egen hÀst
[x] har en egen hÀst
[x] har ridit pÄ en kompis hÀst
[x] en i slÀkten har egen hÀst
[x] en hÀst du gillade har dött
[x] du har duschat en hÀst
[x] du har testat gymkhana
[  ] skulle kunna dö för en hÀst
[x] har egen ridutrustning
[x] har tÀvlat inom hÀstsporten
[x] har tÀvlat pÄ ditt stall
[x] du kommer aldrig att lÀmna ditt stall
[x] hÀstar för dig Àr livet
[x] du Àr stolt över att du rider
[x] du har ridit en snabb hÀst
[x] du har ridit en seg hÀst
[x] en hÀst har vÀgrat framför ett hinder med dig
[x] du har anvÀndt ett dressyr spö
[x] du har anvÀndt ett hoppspö
[x] du har ridit med dressyrsadel
[x] du har ridit med westernsadel
[x] du har ridit med hoppsadel
[x] du har ridit ut
[x] du har fÄtt privatlektion
 
Totalt: 41poÀng


0-5 inte hÀstnörd nÄn stans !
5-10 lite hÀst i dig.
10-15 detta kanske Àr ditt intresse.
15-20 ganska hÀstkunnig
20-30 det luktar hÀst :D

30-42 du Àr en duktig ryttare, det dröjer inte lÀnge tills du blir proffs

Bara för det roliga

0 LĂ€s mer >>

Älsar denna lĂ„ten verkligen  (:

Jee