0 LĂ€s mer >>

Hello my friend!

Today was the school and they were boring, tomorrow I®m going a long time. I don®t stop until 16:20 and this is sad. Today I talked whit my teachers about my English. We did not agree on the decision and I was very angry, I thinking she knows that. But she always say “It is for your best “, and I know but I hated.

But IŽm going to do something  else now, seya! I have train in the gym today.

/ Elly - J

 

B O R I N G

0 LĂ€s mer >>

Hello my friend! IŽm has just woken up. Today IŽm going whit my dad to P7 the have military day. And you donŽt know so IŽm working on it in my spare time and the really fun.  Just now I am waiting on my dad. On a moment I thinking call he.

Seya!

/ Elly - J

 

G O D M O R N I N G

0 LĂ€s mer >>



Today has not much happened! I have lain in bed and look at movie, the movie was terror. So a look at then when de was bright outside. I have clan up the house, washed and vacuumed, always boring. And I have washing clothes, my military clothing. Right now I written whit a boy IŽm thinking is  great! But I donŽt want to have a boyfriend. Anyways tomorrow is a new day, and me and dad we thinking walk on military thing in P7. IŽm not sure of the, we have to se.

But IÂŽm go to do something else now.

Seya!

/ Elly-J

T O D A Y

0 LĂ€s mer >>

Hello!

Yesterday I was in Malmöfestivalen whit my sister and the was nice! The was lot of people but the was nice!  I donŽt know what going to write about, but I was really tiered but now I alert and son I think IŽm going out whit my dog.  I almost forgot to tell you that I practiced yesterday at the gym, and the was great!  Now has I donŽt more to written about, but in tonight I written was has happen today. But I think the is not match.

Seya!

/ Elly-J

Y E S T E R D A Y

0 LĂ€s mer >>

Hello!

Today I was in Malmö whit my sisters and we shop some clothes and any things. In Malmö are the festival and the way many people! I bought a T-shirts, shoes and many camisoles and I buy a bag to have my workout stuff in. Tomorrows are the Friday and I have only two lessons and the school start ten a clock. So I think I have time to training at the morning. I you donŽt know so I love to training in the gym.

I hope you have a nice day, but I have to go to sleep now. I promise to write tomorrow.

Seya!

/ Elly-J

T O D A Y

0 LĂ€s mer >>
Now is the time to slep and tomorrow is a new day!

Godnaight!

/ Elly - J

T I M E T O S L E E P

0 LĂ€s mer >>

Hello my friend!

Today I’m was in the school and meet my school friend and they was nice! Today we got our school schedules  and I was content. And tomorrow I®m start the school eight a clock and me first lesson is healthcare. If I have right. I®m sorry for I don®t have written on English but the time running out and the is a big problem in me liv. I®m not god at English so, for me the take a time for written a blog poste.  

About an hour IÂŽm think I walk in to Sjöbo  to meet a friend. Because we have think training  together. Not me but he. IÂŽm will only look at, if the look fun I’m going to start training there.   But the is not cheap
 the take 1700kr for 3 pass I week. And I want train 4 pass in week. So I donÂŽt  really no.

/ Elly-J

I ÂŽM B A C K

0 LĂ€s mer >>

Nu ska jag försöka blogga igen men inget jag kan hÄlla, men ett försök Àr ju de vÀrt. Sommarlovet glider mott sitt slut och ikvÀll sitter man bara tÀnkte vad sommarlovet tog vÀgen. Sitt sista sommarlov Àr nu borta. De gick sÄ fort man han knappt blincka sÄ var de borta.

Imorgon Àr de skola, trevligt tÀffa sinna klasskompisar man knappt hunnit trÀffa nÄgon under sommarlovet jobbat mycket och annat roligt. Nu börjar man 3an, sÄ himmla roligt och skönt att vetta att man snart Àr klar med skolan och ska snart börja sitt riktiga liv. Men.. ja.

Nu ska jag snar gÄ lÀgga mig ska som sagt till skolan imorgon de e ju roligt Àr inte pigg precis men trevligt att se sinna vÀnner igen. Men saknar minna vÀnner pÄ milletÀren de e mer som en familj.

Hoppas ni haft ett bra sommarlov och haft de trevligt. Men ska försöka gÄ lÀgga mig sÄ man Àr pigg imorgon som sagt.

// Elly - J

H E J B L O G G E N

0 LĂ€s mer >>

Jag Àr sjukt dÄlig pÄ att komma pÄ rubiker, dÀrför blev den en enkel idag. Dagen har varit lÄng och intensiv men de har fungerat och har mockat, ridit och rÀnsat ogrÀss och annat trÄkigt men en dÄn roligt. Vi fick efterÀtt idag som vr en god paj med glass. Tjocks?! Kanske men gÄtt.

Ridningen gick vÀl bra idag, fick till skritten sÄ min trÀnare blev vÀldigt imponerad nÀr hon sÄg de. Han Àr vÀldigt svÄr riden (de sÀger jag inte för att vara duktig utan han Àr sjukt svÄr at rida!!!!). Men treven ska vi förhoppningsvis fÄ till. Just nu sitter jag lÀser alla dessa tygelltag som jag ska kunna till imorgon, suck! men för att bli PROFFS pÄ kostar de.

Nu fÄr jag lÀsa vidare sÄ vi ses kanske imorgon vad vet jag.

/ Elly - J

R U B R I K ?

0 LĂ€s mer >>




En bild pÄ min gammla hÀst, som gick bort 2009 - 24Är (pÄ bilden var han nog 20Är)

// Elly - J

Z A Z Z E

0 LĂ€s mer >>
Spran en runda vi 6 tiden pÄ morgonen, en 3km runda pÄ cirka 20min. Lite ont i kroppen men pulshöjdning fick jag. Vilket jag Àr uteefter.

/ Elly - J

J O G G I N G R U N D...

0 LĂ€s mer >>

Godmorgon pÄ er alla lÀsare! Har för en stundsen varit ute och sprungit samt duschat. Snart Àr de fukost som gÀller som sedan leder till dagens jobb. HÀstar ska ridas, stallet ska mockas och annnat jobb ska göras.

VÀdret Àr fint solen skinner och förmodligen inget moln pÄ himmelen hÀller. De blir sÀkert en bÀttre dag idag Àn vad de var igÄr om man tÀnker pÄ ridnigen... de sÀger allt.

// Elly - J

G O D M O R G O N

0 LĂ€s mer >>
KvÀllen Àr kommen idag ocksÄ! Tidig morgon sena kvÀllar, ridningen blev kas! Inget bra och massa tjat! Ibland har man mottgÄnga och ibland framgÄngar. SÄ e de sÄ förblir de, imorgon tidit upp förmodligen springa en runda innan frukosten.

Nej, fÄr gÄ och sova nu!

/ Elly-J

G O D K V Ä L L

0 LĂ€s mer >>

Idag Ät vi krÀfter till kvÀllsmat med annat gÄtt tillbehör. De var sjukt lÀnge sen jag Ät de, de mÀrktes för kommer inte ens ihÄg vad man Ät pÄ dem. Ridningen gick inte alls bra idag, han bara surade men fick rida en annan hÀst lite grann de var roligt. Den hÀsten Àr "awsome" om man fÄr utrycka de sÄ.

Fölstallet Àr tÀvttat och klart idag och nu ska vi enbat lÀgga in halm lite annat. Imorgon Àr de ridning pÄ morgonen, sÄ fÄr vi se hur de gÄr men min lilla hÀst. Samt sÄ ska han Äka in i duschen pÄ morgonen.

Nu ska jag gÄ lÀgga mig, hÄller dock pÄ skicka bilder till min tÀnare hon önskade att fÄ.

/ Elly-J

K R Ä F T E R

0 LĂ€s mer >>
Klockan gÄr vÀldigt fort, man hinner knappt blincka sÄ Àr de en ny dag. Ridningen idag gick bra! Men vi kom inte riktigt igÄng han gick lite orent men vi tror att vi vet vad de kan bero pÄ. Men förmlodligen Àr de inget farligt. Om en stund ska jag gÄ lÀgga mig, för vi har mockat ut fölstallet idag, inte roligt. Och dragit massa ogrÀss eller giftiga vÀxter med ett annat ord. SÄ rÀtt trött, imorgon Àr de en ny dag och nya Àventyrer. Förhoppningsvis ska jag kunna springa imorgon.

// Elly

N A T T I

0 LĂ€s mer >>
Ni tror sÀkert att jag Àr död, men saningen Àr att jag typ "glömt" bort att bloggat och inte Ärkat. Men nu kommer vi igÄng igen. Jag har inte gjort nÄgot  specigellt men nÄgot har man gjort. Varit i Göteborg pÄ Liseberg och lite annat roligt. Men inget som jag Ärkar att skriva om.

Just nu sÄ ser jag pÄ dressyr pÄ OS-kvalitét, men ska snart ta en fika och ringa min trÀnare som sökt mig, tydligen var de nÄgot akut men vet inte vad de var. Vi fÄr ringa och se.

/ Elly - J

H E J B L O G G E N