0 LĂ€s mer >>

RÄDDA

Rosa bandet!

1 LĂ€s mer >>
a
<
aa
a
a

Hade trÄkigt sÄ
satt och rediskerad nÄgra bilder, tÀnkte kunde lÀgga upp dom pÄ bloggen.

Bilder!

1 LĂ€s mer >>

a

Idag har det
varit ett underbart vÀder! Inget regn, bara lite moln pÄ himmelen sen var det sÄ klart och sÄ fint att man kunde njuta av det varje sikund.

Var ute och red Baarock pÄ en lÄng skön runda idag, tror han Àr jÀttenöjd. Dock skrittade vi bara, men mycket mysigt iaf. Med det finna vÀder sÄ var det skönt. Sen nÀr man red i löven hörde med det praslade lite, det var Ànnu mysigare.

Under bar dag!

/ Elly - J

Fint vÀder!

3 LĂ€s mer >>
a
a
a
Du Àr sÄ saknad av mig vÀnnen, fast du kastade av mig 1000tals gÄnger,
saknar dig sjukt mycket. En tÄr faller nÀr jag tÀnker pÄ dig <3


Idag har inte sÄ mycket hÀnt, varit i skolan sÄdan. Sedan var jag hus Gunvor och skulle fÄ hjÀlp med svenskan, men sÄ funkade det inte att ta upp det. Irriterande, sÄ det blev inte mycket gjort.
SÄ skulle Äka till henne pÄ torsdag ocksÄ och fixa det.

Vi har trÀnat pÄ forspelet idag, jag tycker verkligen om detta, jÀtte roligt. Hoppas hon kommer tillbaka sÄ vi kan göra detta flera gÄnger.

Har Àven gjort prov idag, det gick jÀtte bra. Hoppas verkligen pÄ ett G iaf,  fick höra av Johannes ( mentor ) att jag fick beröm av Kerstin ( medicinsk grundkurs lÀraren ) att jag gjorde jÀtte bra ifrÄn mig pÄ vÄr gamla uppsats, det var VG nivÄ. SÄ blev helt, JeEee!

Det har regnat jÀtte mycket idag, det var inte alls roligt. Men det blir sÀker finare vÀder i morgon sÄ jag kan skritta ut Baarock lite. Det skulle han uppskatta verkligen.

Ska gÄ lÀgga mig nu, ha det bra!

/ Elly - J

SÄ blöt!

1 LĂ€s mer >>

a

~ HÀstarna  ~
Första hÀsten du red var: Pippi,
Hur gammal var du nÀr du red för första gÄngen: 2-3 Är
Hur mÄnga ÀlsklingshÀstar har du haft: JÀtte mÄnga!

~ Utrustning ~

Hur mÄnga
ridbyxor har du: 1 - rÀker lÄngt!
hjÀlmar har du: 2
spön har du: Rider inte med SPÖ .__.''
ridvÀstar har du: 1
ridskor har du: 1 par
ridstövlar har du: AnvÀnder inte det
grimmor har du: För mÄnga
tÀcken har du? 3-4
Vilken fÀrg var dina första ridbyxor:  Minns inte...
Vilka fÀrger har dina nuvarande ridbyxor: MörkblÄt, som passar till min utrostning :3


~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
SkÀnkelvikning/sidvÀrts [x]
Galopperat [ ]
Piaff []
Passage [ ]
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med hÀst [x]
Ridit pÄ egen hand [x]
Testat voltige [/]
Suttit pÄ en hÀst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hÀsten helt [] - ammatörer!
Ramlat av [x]
BakdelsvÀndning [x]
FramdelsvÀnding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
TĂ€vlat i hoppning [x]
TĂ€vlat i dressyr [/]
TÀvlat i fÀlttÀvlan [/]
TĂ€vlat i nĂ„gon annan kategori [X] - DISTANSRIDNING SÅ KLART :3

HĂ€sttestet

1 LĂ€s mer >>

Idag den 19-okt-2010
Idag har inte mycket hÀnt, inte dom senast dagarna heler. Det Àr skola, plugga mycket annat trÄkigt. Vi hade prov idag. Det gick vÀl "okej" vet faktist inte men det kÀnns bra. KÀnns det bra sÄ Àr det förhoppningsvis bra ocksÄ. FÄr hoppas pÄ det bÀsta iaf.

Vi ska börja skriva loggböker i skolan och berÀttat vad vad vi lÀrt oss. DÀrför kommer det att komma sÄdan hÀr. Men det Àr inget viktigt ni/du behöver lÀsa. Man kan lÀsa det iaf om man inte har nÄgot liv xO

Ridningen - Baarock
Jag har forfarande paus frÄn hÀsten, kÀnner mig inte redo Ànnu att börja rida igen. Vill vila frÄn hÀste Ànnu ett tag. Försöka fokusera pÄ skolan, men Àr ute och klappar & pussar om honom varje dag. Men lÀngre Àn sÄ vill jag inte just nu. Det kommer, det lÄvar jag!

Loggbok - 19-okt-2010
I skolan idag har vi jobbat med diskriminering planen, pÄ Tinas lektion. Dock var hon inte hÀr. Men vi fick det som uppgift. Jag blev klar med det. KÀnner mig nöjd. Sedan har vi haft Mate och började om frÄn början pÄ boken, för att jag inte förstÄd. Kan bara inte gÄ vidare. Sen började allt falla pÄ plas gick mycket lÀttare.

Regn * burrr*

0 LĂ€s mer >>



Den 8 oktober
Åkte jag och min kompis Oliver till Krisanstad, tĂ„g station för att blu upphĂ€mtad av flygvapen frivilliga. Man Ă„kte till Blekingen, till kunsholms ö. Dock Ă„kte man nĂ€r det var natt. DĂ„ sĂ„g man inte sĂ„ mycket. Men ungefĂ€r 4/5 timmas redanen. I slutĂ€ndan vad det vĂ€lt det verkligen!

Den 9 oktober
Man gick upp klockan 6 pÄ mÄrgonen, och skulle ha uppstÀllninge i "koredÄrerna" via en linje, det lÀskigaste var att vissa svimmade. Pga av att vi inte fick nÄgon fika pÄ kvÀllen. Men kan bero pÄ mÄnga andra saker ocksÄ.

Efter det skulle man stÀda hella logumentet ( rumen ) vÀldigt nogan.
Efter vi gjort det blev det frukost, vÀldigt gott. För en gÄng skull.

Efter vi Àttit frukost vad det daks att lÀra sig grunder, machera, olika kommando m.m. Vi hade Àven sjukvÄrd, fortvÄrd, kylskador, mycket annat som var lÀrorikt, tyckt jag.

Dock hade vi genomvisning pÄ Kungholm, om kunghol dÄ... dock sommnade jag. Precisi nÀr jag somnade sÄ sa dom "..... GK gruppen upp!... hoppa tre gÄnger... varÄgoda sitt..." minns inte rikigt. Kul var det iaf.

Mycket lÀrorikt.

Den 10 oktober
Vaknade jag vÀldigt tidigt kunnde inte sommna om igen, jag vÀkte alla 10 i 6 för att vi skulle ha lite tid till godo nÀr dom kom vÀkte oss. Det gillade jag, men andra inte.

Dom första timmanra var lika dan, stÀdda, stÀdda, uppstÀlining, sÀdda, lite anna. Frukost.

Efter frukost var det film igen, om jag inte minns fel. Dock skulle vi vicka filtar, det var inte jÀtte kul, men fort gick det, det var bra iaf.

Sedan var det luch, och daks att Äka hem, tyckte tiden gick jÀtte fort. Hade jÀtte roligt, men lÀrde sig jÀtte mycket. Det var verkligen en upplevese! Ska dit nÀsta övning ocksÄ.

Man fick mÄnga nya vÀnner, vÀnner som man gillade andra som man minder gillade. TyvÀrr fick man upptÀcka att man aldrig slipper kaxiga perssoner, eller skrytande perssoner. Men jag överlever iaf. Huvudsaken kanske?

TyvÀrr fÄr man inte ta bilder pÄ Kungholm, sÄ dÀrför blev det den finna bilden. Kanske nÀsta gÄng blir det bilider. Vi fÄr se.

FrÄgor om flygvapen frivilliga?
Googla det sÄ du kommer till dera hemmsida, eller kolla i lÀnkarna hos mig.
Du som gillar Àventyr mycket spÀnnande saker, dÄ Àr det nÄgot verkligen för dig!

/ Elly - J

Helgen 8 till 10 / 20...

1 LĂ€s mer >>

Fin vidjo