Helgen 8 till 10 / 2010



Den 8 oktober
Åkte jag och min kompis Oliver till Krisanstad, tåg station för att blu upphämtad av flygvapen frivilliga. Man åkte till Blekingen, till kunsholms ö. Dock åkte man när det var natt. Då såg man inte så mycket. Men ungefär 4/5 timmas redanen. I slutändan vad det vält det verkligen!

Den 9 oktober
Man gick upp klockan 6 på mårgonen, och skulle ha uppställninge i "koredårerna" via en linje, det läskigaste var att vissa svimmade. Pga av att vi inte fick någon fika på kvällen. Men kan bero på många andra saker också.

Efter det skulle man städa hella logumentet ( rumen ) väldigt nogan.
Efter vi gjort det blev det frukost, väldigt gott. För en gång skull.

Efter vi ättit frukost vad det daks att lära sig grunder, machera, olika kommando m.m. Vi hade även sjukvård, fortvård, kylskador, mycket annat som var lärorikt, tyckt jag.

Dock hade vi genomvisning på Kungholm, om kunghol då... dock sommnade jag. Precisi när jag somnade så sa dom "..... GK gruppen upp!... hoppa tre gånger... varågoda sitt..." minns inte rikigt. Kul var det iaf.

Mycket lärorikt.

Den 10 oktober
Vaknade jag väldigt tidigt kunnde inte sommna om igen, jag väkte alla 10 i 6 för att vi skulle ha lite tid till godo när dom kom väkte oss. Det gillade jag, men andra inte.

Dom första timmanra var lika dan, städda, städda, uppstälining, sädda, lite anna. Frukost.

Efter frukost var det film igen, om jag inte minns fel. Dock skulle vi vicka filtar, det var inte jätte kul, men fort gick det, det var bra iaf.

Sedan var det luch, och daks att åka hem, tyckte tiden gick jätte fort. Hade jätte roligt, men lärde sig jätte mycket. Det var verkligen en upplevese! Ska dit nästa övning också.

Man fick många nya vänner, vänner som man gillade andra som man minder gillade. Tyvärr fick man upptäcka att man aldrig slipper kaxiga perssoner, eller skrytande perssoner. Men jag överlever iaf. Huvudsaken kanske?

Tyvärr får man inte ta bilder på Kungholm, så därför blev det den finna bilden. Kanske nästa gång blir det bilider. Vi får se.

Frågor om flygvapen frivilliga?
Googla det så du kommer till dera hemmsida, eller kolla i länkarna hos mig.
Du som gillar äventyr mycket spännande saker, då är det något verkligen för dig!

/ Elly - J

Kommentera här: