2 LĂ€s mer >>
 
 
Mumsigt! Gröt, bÀr, grapefrukt, honungsmelon 
 
Idag hÀnder det mycket! Ska faktist till mitt nya jobb och skriva kontrakt vid 13 tiden. Men innan det, redan nu klockan 10 ska jag fixa mitt hÄr! Klappade ev lÀgga in ljusa slingor!  
 
Vi fÄr se hur det blir! 
 
// Elly 

🌾 FRUKOST

2 LĂ€s mer >>
 
 
Denna förelĂ€sning var faktist inspirerande, dock hade jag redan tĂ€nkt mycket pĂ„ det han berĂ€ttade men aldrig riktigt förstĂ„t hur jag ska gĂ„ till vĂ€ga. Inte för att jag riktigt fick svar pĂ„ det denna kvĂ€llen heller men fĂ„r jag möjlifhet kommer jag gĂ„ pĂ„ Ă€nnu en förelĂ€sning. Även om det Ă€r samma, för man lĂ€r sig nĂ„got nytt varje gĂ„ng, dessutom Ă€r förelĂ€sningen gratis!

Jag fick dessom ut insikt över hur "min ekonomi" ser verkligen ut, den Ă€r fruktansvĂ€rd! Även fast man har pengar pĂ„ kontot efter man betalat alla utgifter, sĂ„ innser man (jag) snabbt fan det blev inte sĂ„ mycket denna mĂ„naden heller.
 
Även hur man kan skappa en passivinkonst vill sĂ€ga, pengar rullar in men du imprensip sitter hemma framför datorn och bloggar istĂ€llet för gĂ„ till jobbet, som rĂ€knas som en aktivinkomst. Hur man fĂ„r tillgĂ„ng till flera passivainkomster Ă€r min kvarstĂ„ende frĂ„ga.
 
TÀnker er sjÀlva ha "nÀstan" enbart passivia inkomster, det innebÀr ex att du kan resa utomlands 6mÄnader och ev jobba "lagom" 6mÄnader men ÀndÄn ha en inkomst som 100% som jobbar 5:2. Denna gÄtan mina vÀnner jobbar jag rÀtt mycket pÄ.
 
Just nu lyckades jag hitta samma förelÀsning redan nÀsta vecka den 13 Oktober i Lund (vi kanske ses dÀr)? För jag tÀnker gÄ pÄ den iallfal! 
 
Ett riktare liv varijerar frÄn mÀnniska till mÀnniska, mitt rikre liv Àr faktist mycket pengar, en nice lÀgenhet med fett utsikt och ett jobb jag drömmer om. Och nÀr jag fÄtt barn att fÄ ha all tid i vÀlden med dem, inte behöva jobba extramt mycket för att kunna "försörja" dem med min inkomst. Utan Àven kunna ge dem den uppvÀxt/barndom som jag sjÀlv aldrig fick.
 
För andra lÄter detta sjÀlvklart, men för mÄnga andra handlar ett rikare liv om att ev bli frisk frÄn ex canser eller nÄgon annan tragisksjukdom. 
 
Vad Àr ett rikt liv för dig?
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite hur en "normal svenssons" ekonomi ser ut, skrÀmmande - I KNOW!
 
 
// Elly
 

🌾 BALANS EKONOMI

0 LĂ€s mer >>
 
 
TrÀningen mina vÀner blev som jag skrev, rumpa/ben och bröst! KÀnde riktigt skönt och hoppas pÄ en mysig trÀningsvÀrk imorgon! 
 
Nu mÄste jag fixa mig inför en förelÀsning i Malmö om Ekonomi (alla som kÀnner mig vet att jag Àlskat pengar, men pengar har en tidens att  inte vilja stanna hos mig). 
 
Hoppas det kommer bli inspirerande! 
 
 
// Elly
 

🌾 LUNCH

0 LĂ€s mer >>
TÀnker att det Àr Oktober men hos mig skinner solen inte med sin frÄvaro! Helt underbart!
 
Har krÀngt min Àlskade fukost, konstigt nog var inte denna lika god som vanligt! Tror förmoldigen gröten var för varm innan jag hÀldener protinpulvret, sÄ den klumpade sig, dock Ät jag den ÀndÄ! Nu dÄ,
 
ska jag ivÀg till gymmet för trÀna och fokus ligger pÄ benen/rumpa samt bröstmusklaturen, vi fÄr dessutom se! Ibland Àndrar jag nÀr jag vÀl Àr pÄ gymmet pga av förmycket folk och kan inte göra de jag vill mem de ska nog fixa sig.
 
// Elly

🌾 BLÅ HIMMEL

0 LĂ€s mer >>
TrÀning för mig Àr tarapi, men Àven ett sÀtt för mig att ha rutiner pÄ dagen nÀr man inte jobba eller gÄr i skolan. Rutin skapar en tryghet i mitt liv, vet att jag gör detta för ett syfte, och att jag har ett mÄl med det. Dem som lÀst min blogg vet att jag trÀnar mest för att gÄ ner i vikt (iallfal dem kg jag fÄtt efter jag kommit hem frÄn england, vill sÀga 6kg) men ocksÄ bygga en stark kropp!

Just nu Àr min kropp vÀldigt stark  och frisk, Àven om man har "nÄgra" eller mycket (i min ögon) kg över "normal" vikt, vad nu man anneser Àr normal vikt! Jag annser sjÀlv att jag Àr lÀtt överviktig Àven fast mÄnga inte hÄller med sÄ Àr det mitt beslut! Dessutom Àr det faktist min kropp och innebÀr jag gör vad fan jag vill och tycker vad fan jag vill.
 
 
Bildresultat för dream body
 
 
Bildresultat för dream body
 
// Elly

🌾 MIN KROPP MITT VAL

0 LĂ€s mer >>
Dagens trÀning blev vÀldigt konstig! Jag var smart nog och gick till gymet vid 16 tiden, den tiden nÀr Àr mÀst mÀnniskor som ska kriga om alla redskappen. Killar som försöker imponera pÄ en nÀr man sedan dessutom lyfter mer Àn dem och har bÀttre teknik, PLASE. 
 
Men tillbaka till min trÀning, det blev ett intensivt pass, axlar,biceps,triceps och lite ben/mage sen 35min intrevall pÄ löpbandet, allt för att boosta min ÀmnesomsÀttning och för energiförbrukningens skull! Svettig men skönt, dock det konstiga var att allt detta gjorde jag mindre pÄ 1H.. jag brukar faktist spendera 1-2H pÄ gymmet i vanligafall.

Kan vara för dÀr var mycket mÀnniskor och kunde inte gÄ omkring i min egen vÀld och kolla pÄ min "snygga" spegelbild, för nu kryllade det var massa 15-20 pojka över allt... som irriterade smÄ insekter! - men förlÄt gymmet Àr faktist för alla, haha, sÄ sant!
 
Imorgon sÄ mÄste vi trÀna "tidigare" för dÄ ska vi ivÀg pÄ kvÀllen pÄ förelÀsning om ekonomi (mer info kommer efter morgondagen) Men fokus ligger nog mycket pÄ ben imorgon för "fuksar" rÀtt mycket med dem, min överkropp Àr som sagt nÄgot störe Àn mina vÀlformade ben/rumpa! - Haha!
 
 
 
 
 
 
 
 
// Elly

🌾 TRÄNING

0 LĂ€s mer >>
TÀnke er att det redan Àr Oktober, det mÄnaden som lövÀn verkligen Àndrar fÀrg, och det vÀrsta men ÀndÄn mysigt, det blir kallere, och snön ligger inte lÄngt borta! 

Idag Àr det som sagt Lördag och klockan 10.30 börjar min trÀning, idag Àr det boxning som stÄr pÄ schemat, men innan dess ska jag kötta magmuskelerna och benen lite till.
 
KÀra benen har fÄtt mycket trÀning denna veckan, hela tre pass efter varandra! Lite för att jag mÄste fokusera mer pÄ dem, dÄ min överkroppe, vill sÀga armarna Àr rÀtt mycket "större" Àn benmusklaturen. (om vi bortser frÄn allt extra fett jag har pÄ benen vill sÀga).

Rolig inseden hÀnde igÄr, nÀr jag skulle ta pÄ min en t-shirt. Det spÀnnde till runt armana, dvs dÀr armarna gÄr ut i t-shirt, fyfan vad jag fick ett gÄtt skratt!
 
 
 
// Elly

🌾 EN LÖRDAG I OKTOBER