1 LĂ€s mer >>
 
 
 
 
Hej eller vad skall man börja med?

MÄnga vet att jag inte bloggar likte mycket (typ aldrig) lÀngre efter jag kom hem frÄn England, men mÄnga undrar (efter typ 40 frÄgor pÄ bloggen, konstigt nog) var jag tog vÀgen efter resan! För att göra a long story short.,,

Jag och min Àlskade sambo bode i Lund fram till mitten av Feb efter ett krigande med vÄr "hyres vÀrd" (som dessutom var en vÀn till oss) flyttade vi tillsammans Eslöv eller som vi tvÄ ocksÄ sÀger Asslove. Och hÀr bor vi sen av mitten pÄ Feb.

Dock hyr vi vÄr lÀgenhet i 2:a hand men detta Àr en tillfÀlig lösning som jag inte önskar blir lÀnge, typ 1 max 3Är!
- jag sjÀlv trivs inte i vÄr lÀgenhet för den kÀn verkligen inte hemtrevlig men har en innre kÀnnsla som sÀger att det inte Àr lönt att fixa det "hem trevlig" dÄ min kÀra sambo inte tycker (uppfattar jag det som) Àr lönsamt att lÀgga pengar pÄ sÄdant som kallas heminredning!

Förutom att vi flyttat till Asslove har jag fÄtt ett sommarvik hÀr pÄ ett kortis/fritis för kidz innom LSS (lagen om stöd och sörvis, för er som Àr lite efter i utbildningen) som jag tivs med ofatnligt bra med. TÀnk om nÄgon kunde berÀtta för mig hur kul det Àr att jobba med barn/ungdomar. Samtidigt sÄ hoppas jag pÄ att fÄ en fast tjÀnst till höst dÄ en av mina nuvarande kollegor skall sluta.

Jag fortsÀtter starkt med min trÀning kÀmpar pÄ med mina mÄl, nÀr jag bode i England var jag sÄ nÀra av att klara det men nÀr jag ÄtevÀnde till Sverige försummade jag allting och nu försöker jag hitta tbx, men det Àr svÄrt dÄ jag bo tillsammans med en kille som kan Àta vad fan han vill utan en förÀndrning. Men just nu fukoserar jag mycket pÄ styrka, ren styrke trÀning och lite löpning, löpningen Àr min nyckel till friheten!

Famlijen bor ju kvar i Sjöbo trakten och förmodligen Àr det som de skall var dÀr, Àr inte hemma sÄ ofta dÄ jag kÀnner att jag inte har nÄgot att komma hem till. DÄ bÄde Yja har gÄtt bort och Baaroch bor nÄgon annan stans. Samtidigt sÄ Àr det inte lika kul att var i Sjöbo lÀngre som det var förr, har försökt att fixa mig ett eget lite liv och att bygga upp de tar tid dÀr av hinner/vill jag inte Äka hem sÄ ofta lÀngre (sen tar det 3H att Äka frÄn Eslöv till Anklam, det Àr jag inte sugen pÄ att alltid göra)

Till höst hoppas jag min kille kommer in p lÀkapogramet i Lund, vad jag ska fira med honom, typ bjuta ut honom pÄ 3 rÀtters middag men samtidigt kommer det bli jobbit för honom och det kommer förmodligen bli en belastning pÄ vÄrant förhÄllande. MÄ det hÄlla ihoppa ÀndÄ! 
- SjÀlv har jag funderingar pÄ att plugga (hör och hÀppnan), jag fick mer smak efter jag varit i England och nu funerar jag pÄ fixa Engelska B samt Matematik B pÄ konvux (konvux som fortfarande Àr för dem misslyckade), Jag vet men samtidigt behöver jag egnelska b och samt matematik b, sÄ förmodligen skall jag plugga pÄ 50% och jobba 50%. En framtids plan bara!

Ok, sÄ Àr vi hÀr idag! Jag Àr helt ensam hemma dÄ min kille fick lÄna mitt busskor för att Äka till sinna kompisar sÄ blev jag hemma för att bara slappa och "ta hand om mig sjÀlv", tÀnka lite, andas lite!

Denna veckan börjar mitt schema och jag jobbar unefÀr 100% och lite till dÄ jag taigit extra, rÀtt mycket extra men sÄ mycket extra sÄ jag hinner trÀna sÄklart! Men hinner inte vara mycket med mitt omgÀng för denna helgen som kommer Àr det den sista helgen som jag Àr ledig, sen jobbar jag alla helger framöver till Agustug!

Bara det blir finna pengar sÄ Àr det fett vÀrt det, sen Àr inte pengar allt jag vet. Men utan pengar, tyvÀrr sÄ överlver du inte utan dem!
 
Nu skall jag fixa min kvÀllsmatt och sen se fler avsit av Buffy!

- Jag lovar inget men skal försöka blogg lite framöver!
 
// Elly 🌾

🌾 U P P D A T E R I N...