0 LĂ€s mer >>
Jag har inte i mot MÄndag i vanliga fall, men mÄndag innebÀr mÄnga lektioner och trötta ungdomar.. MÄndag innebÀr ocksÄ att man verkligen mÄste trÀna, för annars blir det lite jobbigare rÀsten av veckan att komma ivÀg.

NĂ„got som  Ă¶verraskade mig var att mitt  schema Ă€r Ă€ndrat, och jag börjar 11.45 pĂ„ Onsdag ocksĂ„.. Nja det var ju inte lika kul.. Föredrar att börja tvĂ„..

Men tur nog sluttar vi skolan snart (18) dagar kvar! Sen beger jag mig till Sverige igen! - nog om de! 

Som sagt Ă€r smĂ„ förkyld.. Skyller pĂ„ min romie som öppnar fönstret varje morgon och kyller  ner rummet, sĂ„ nĂ€r jag gĂ„r upp Ă€r det kallt och pang! - en förkylning bestĂ€lld!?

Vi har Ă€ven fĂ„tt reda pĂ„ ett vi ska jobba igenom hela nivĂ„ B1.3 pĂ„ 3 veckor, vilket innebĂ€r 2 kapitel varje vecka! Wow! SĂ„ nĂ€r jag lĂ€mnar England kommer jag vara i B2.1, sĂ„ dĂ„ har jag Ă€ndrat 3 nivĂ„er! - bra jobbat sĂ€ger jag bara! 

Men sen vet jag att man gör ett "slut" test som bevisar ens kvalifikationer, den kan vara högre Ă€n sin egen kurs men Ă€ven lĂ€gre, sen fĂ„r man ocksĂ„ ett intyg pĂ„ vilken nivĂ„ man har blivit undervisad. Vilket i detta fall blir B1.3 eller B2.1 vet inte Ă€nnu.. 





Imorgon Tisdag.. TrĂ€ningen pĂ„ morgonen och pĂ„ kvĂ€llen, skola och plugga.. Typ sĂ„ ser det vĂ€l ut.. PĂ„ onsdag ska jag spela bingo! 

Bara för avslappningens skull! 

Samtliga stÄr jag med ett vÀldigt svÄrt val i Sverige som ska lösas.., som jag fick reda pÄ idag.. hmm..


// Elly 🌾

MĂ„ndag

0 LĂ€s mer >>


Idag skulle jag ju löptrÀna, men alla löpbandet var upptagna sÄ fick göra ett intervallpass pÄ crosstrainern istÀllet!

Har blivit smĂ„t sjukt, tĂ€ppt i nosen och halsont.. Ingen feber dock, inte vad jag kan kĂ€nna.. 

// Elly 🌾

TrÀning

1 LĂ€s mer >>












SĂ„ himla gĂ„tt! Med detta hade jag kite sylt, fĂ€rska jordgubbar och Ă€pplen som hade varit i ugnen! 

BĂ€sta av allt! - inte onyttigt heller! 
2 Ă€pple, 200g jordgubbar, kanel, olja, svartabĂ€rs sylt, 2bananer, 3Ă€gg, 2msk socker! 

Allt som jag anvÀnde! Mumsigt!!
Detta kommer jag göra fler gĂ„nger, kanske till och med till skolan nĂ„ngon dag! Mumsigt som sagt! 

// Elly 

pancakes

0 LĂ€s mer >>
Idag blev det en timme pĂ„ crosstrainern, bara för att jag skulle röra pĂ„ mig! 

KĂ€ndes bra, var inte sĂ„ sliten som jag kĂ€nde mig igĂ„r! 

Imorgon Ă€r det MĂ„ndag och trĂ€ningen ska rulla pĂ„! 

// Elly 

LÀtt trÀning!

1 LĂ€s mer >>
Efter gĂ„rdagen blev det lite vĂ€l mycket plus pĂ„ vĂ„gen! Men det Ă€r bara fukosera och Ă„tergĂ„ till det "normala" och njuta av gĂ„rdagen! 

Det fick ju givet vis bli en "snĂ„l" dag pĂ„ mat för "rĂ€nsa" kroppen 







SĂ„ gĂ„tt och sĂ„ lĂ€tt! Äpple, kanel, socker,smör, kokkos! Smakar som Ă€ppelpaj! 


"SnÄl Mats dag"

0 LĂ€s mer >>





Det var jĂ€vligt tungt att komma ivĂ€g idag, men ivĂ€g kom jag och det blev löpning pĂ„ högsta nivĂ„! Konditionen Ă€r in topp men motivationen i backen! 

NĂ€r passet var klart, sĂ„ öppnar himmelensig och jag blir genomblöt! 

Hade tĂ€nkt att göra bannanpankaker men vi hade inga Ă€gg eller bananer! 







// Elly 🌾

TrÀning

1 LĂ€s mer >>





















// Elly 🌾

London

0 LĂ€s mer >>




Ett konditions pass med lite mixade övningar, mage,rumpa, rygg!
Min trĂ€ningsplan Ă€r enbart att fukosera pĂ„ viktminskning just nu. Även fast det nĂ€rmar sig med tĂ€vling, sĂ„ vet jag inte hur tĂ€vlings-Ă„ret kommer se ut. 

// Elly 🌾

TrÀning

0 LĂ€s mer >>



// Elly 🌾

Lunch

0 LĂ€s mer >>

IkvĂ€ll var jag inte alls sugen pĂ„ trĂ€ning, motivationen lĂ€ngst ner! Även fast jag drog till gymmet imorse sĂ„ spelade det ingen roll! 
Solen sken och jag tĂ€nkt ta en "liten" promenad istĂ€llet, lilla promenaden slutade med 2.5 H som ni kan se! 

Spelar ingen roll, för efter promenaden kÀnde jag sÄ ÄterhÀmtad och fylld med energi! Och sÄ gick jag för mig sjÀlv, jag insÄg rÀtt snabbt hur mycket jag saknar naturen hemma i Sverige, mina vÀnner och min pojkvÀn.. okey, saknar familjen lite.. ypperst lite..











// Elly 🌾

KvÀlls promenix!

0 LĂ€s mer >>





MÄ berÀtta för er att det var tungt att komma upp idag! Först tÀnkte jag, Ne jag ta en promenad istÀllet...

Men nĂ€r jag vĂ€l var pĂ„ G ut genom dörren sĂ„ Ă„ngrade jag mig och gick till gymet istĂ€llet! 

Det blev verkligen, verkligen inget tungt pass! - med tanke pĂ„ igĂ„r blev det tvĂ„ "tunga" pass! 

Lite kondition, och lite mixade övningar! Precis lagom för mig denna morgonenen!

Nu blev det lunch, och jag missade ihoppa en "sopa" med lite kyckling och pasta och nĂ„gon vĂ€ldigt stark sĂ„s! Mumsigt, minus för sĂ„sen, dĂ„ den gav en mysko eftersmak, men stark var den! 

Nu.. Eller snart ivÀg till skolan! En lektion , sen ska jag trÀna med min kompis.. Men vill helst trÀna vid 18 men hon vill trÀna vid 17..

// Elly 🌾

Morgon trÀning!

0 LĂ€s mer >>





En mycket konstig frukt, kallad papaya! 
God... 

// Elly 🌾

papaya

0 LĂ€s mer >>



50min löpning inleder vi veckan med! Och Ă€nnu en gĂ„ng sĂ„ biter jag mig sjĂ€lv i svansen med att Ă€ta för tĂ€tt inpĂ„ trĂ€ningen, Ă€ven fast det var 2H efter! 

Efter trĂ€ningen, varmt te! Ja, jag har börjat dricka te, bara för det Ă€r sĂ„ kallt! Sen! Det Ă€r ett bra sĂ€tt att fĂ„ i min vĂ€tska dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldens sĂ€msta pĂ„ att drick vatte och dyligt! 

SĂ„ nu följer TE med till skolan varje dag, dĂ„ man fĂ„r gratis varmt vatten! Ljuvligt! 

BĂ€ttre att dricka det Ă€n varm choklad hela tiden. Skulle ju slutat som ek köttbulle om jag bara dricker varm choklad hela tiden! 


// Elly 🌾

MÄndags trÀning!

0 LĂ€s mer >>






















// Elly 🌾

LONDON

0 LĂ€s mer >>
Okey, lat.se vill jag först sĂ€ga! 

Inte trÀnar
Inte ens tagit en promenad
Inte handlat julklapp som jag skulle

Inget.. IstÀllet sett massa film, skypat och druckit massa te!

Bra jobbat latmask! - imorgon ska jag iallafall till London!

Sen var detta den sista veckan vi lata oss.. Okey, jag har faktist pluggat lite inför examen pÄ mÄndag.. Men still, latmask!!




Bilden min pojkvĂ€n skickade frĂ„n Sverige, vi har tydligen lite snö i Södra SkĂ„ne! 



// Elly 🌾

Idag..

0 LĂ€s mer >>




Det Ă€r typ gratĂ€ng med aubergine, ost om tomat sĂ„s! Fyfan vad gĂ„tt mĂ„ jag sĂ€ga er!!! 

Efter det krÀngde jag mina favorit chinp med sallsasÄs, mums!

PÄ kvÀllen blev det en liten promenix, men shit vad kallt det var! Samt igÄr blev det ingen trÀning för jag pallade inte, istÀllet kollade jag typ alla avsnit av Svenska Hollywood fruarna (O.m.g) det beskriver vad jag tycker om dem...

// Elly 🌾

KvÀllsmat!