Måndag

Jag har inte i mot Måndag i vanliga fall, men måndag innebär många lektioner och trötta ungdomar.. Måndag innebär också att man verkligen måste träna, för annars blir det lite jobbigare rästen av veckan att komma iväg.

Något som  överraskade mig var att mitt  schema är ändrat, och jag börjar 11.45 på Onsdag också.. Nja det var ju inte lika kul.. Föredrar att börja två..

Men tur nog sluttar vi skolan snart (18) dagar kvar! Sen beger jag mig till Sverige igen! - nog om de! 

Som sagt är små förkyld.. Skyller på min romie som öppnar fönstret varje morgon och kyller  ner rummet, så när jag går upp är det kallt och pang! - en förkylning beställd!?

Vi har även fått reda på ett vi ska jobba igenom hela nivå B1.3 på 3 veckor, vilket innebär 2 kapitel varje vecka! Wow! Så när jag lämnar England kommer jag vara i B2.1, så då har jag ändrat 3 nivåer! - bra jobbat säger jag bara! 

Men sen vet jag att man gör ett "slut" test som bevisar ens kvalifikationer, den kan vara högre än sin egen kurs men även lägre, sen får man också ett intyg på vilken nivå man har blivit undervisad. Vilket i detta fall blir B1.3 eller B2.1 vet inte ännu.. 





Imorgon Tisdag.. Träningen på morgonen och på kvällen, skola och plugga.. Typ så ser det väl ut.. På onsdag ska jag spela bingo! 

Bara för avslappningens skull! 

Samtliga står jag med ett väldigt svårt val i Sverige som ska lösas.., som jag fick reda på idag.. hmm..


// Elly 🌸

Kommentera här: