2 LĂ€s mer >>
Ibland undrar jag verkligen vad tiden tar ivĂ€gen, nu Ă€r det fantame kvĂ€ll igen! Fast mycket senaren en vanlig pga av att dem kom och lĂ€mnade halm nu vi 22.00 tiden, ingen ridning i dag utan fixa gĂ„rden, klippa grĂ€set, vi blev inte ens klara för det Ă€r mycket som ska klippas. Även smort nĂ„gra sadlar plus tömkörnings delen & tömmarna. Imorgon kommer pappa ska fixa hĂ€starna verkar dem med mera.
/ Elly - J

TIDEN..?!

0 LĂ€s mer >>


Ja, det Àr sant jag ska Àta lunch n
u, visoligen sent men det fÄr gÄ. Jag behöver nÀring för vi ska vara ute i solen hela dagen och klippa grÀste över allt pÄ hela henne gÄrd. Den Àr stor! Ska Àta tvÄ Àgg det har jag bestÀmmt redan... melon skulle ocksÄ vara gÄtt!
/ Elly - J

LUNCH?!

0 LĂ€s mer >>
GÄSP - precis Ă€ttit frukost, har Ă€ven varit ute med hunden en svĂ€ng. Idag blir det ingen ridning utan klippa grĂ€s med mera. Imorgon ska vi förmodligen rida, innan papap kommer och skor. Nu ska jag gĂ„ pĂ„ toa,.. sen ut och lĂ€gg betfoder i blöt medans jag ( vi ) vĂ€ntar pĂ„ de ska jag börja smöra alla grĂ€erna.. ( Sadlar, trĂ€ns, tömmarna, selen m.m fĂ„r se hur mycket vi hinner.
/ Elly - J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>
JAg Ă€r sĂ„ trött att jag kan stĂ„ och sova, jag fĂ„tt probllem med astman men har ingen medelcin med mig det fĂ„r va sĂ„ till imorgon och hoppas de gĂ„r över. Ridit Edward idag med det gick jĂ€ttebra men kunde gĂ„tt bĂ€ttre. Även ridit Fabien ( inga bilder pĂ„ Fabien nĂ€r jag rider ) Det gick supper mycket lĂ€ttare att rida henne en Edward! Men i morgon ska jag rida Min Yjang eller ( sĂ„rken som han ocksĂ„ heter ) Sen fĂ„r vi se vad dagen bjuder pĂ„...
/ Elly - J

SOVA?

0 LĂ€s mer >>
Godmorgon för det första! Nu Àr jag pÄvÀg ut för att longsera unghÀstarna det lÀr vÀl ta 1time  30min sammalaggt. Sen frukost, ska Àven försöka titta pÄ Malin ( TrÀnarens granne typ.. ) nÀr hon rider, kanske fota ocksÄ om jag hinner.. FÄr se!
/ Elly - J

Nu ska jag...

0 LĂ€s mer >>
Jag behöver verkligen gÄ pÄ toa!!! Men ska snart sova sÄ fÄr göra de snart. Sitter lÀser andras bloggar just nu. Idag har jag tömkört bÄda unghÀstarna det var fantastigtkt roligt det gick supper bra. Red Edwar ocksÄ det gick supper bra de med. Imorgon skulle de bli hÄrdtrÀning, min trÀnare tog bilder men det kommer inte upp idag. För mÄste kolla dem först den kommer dem. Hade!
/ Elly - J

GO ® KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>
Kommer ett vÀldigt tidigt inlÀgg, just nu vÀntar vi pÄ att kvÀllsmatten ska bli klar. Sen sÄ Àter vi den sjÀlvklart. Efter det ska hÀstarna fÄ matt. Sen vet jag inte vad som hÀnder. Jag Àr jÀttehungrig fören gÄng skull. Men snart Àr det klart...
Ridit Edward idag, gick vÀl sÄ dÀr men vi kommer sjÀlvkart att bli bÀttre tillsammans nÀr vi fÄr trÀna mer...
/ Elly - J

GO ® KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>
Nu Àr jag vaken och pÄ klÀd. Ska ut och ge hÀstarna matt och tömköra unghÀsten nu pÄ morgonen innan jag Àter frukost. Sen fÄr vi se vad dagen bjuder pÄ.
/ Elly - J

GOD MORGON!

0 LĂ€s mer >>


Jag sitter hos Inger nu igen, jag ska var
a hÀr tills pÄ Torsdag. Idag har inte hÀnt mycket. Pappa skode en hÀst och sen fixat lite smÄ saker. Vi pratar mycket, det Àr trevligt. Imorgon ska jag upp tidigt klockan 06.00 för att longsera unghÀsten. Vi fÄr vÀl se om jag kommer upp sÄ tidigt. Ska göra min kvÀllsgympa nu... sen sova.
/ Elly - J

GO ® KVÄLL!

0 LĂ€s mer >>




‱ Bilderna pĂ„ detta föl Ă€r ett föl hos min trĂ€nare jag fick schansen att fota till deras hemsida. Hon blev vĂ€ldigt nöjd men inte jag. Inte jĂ€tte. Hemsidan: http://www.skogsakra.se/

/ Elly - J

FÖL VISNING

2 LĂ€s mer >>










‱ Bilderna fotat ut av mig, Ellinor Johansson. Kopigernin FÖRBJUDET - vid hĂ€ndelse polisanmĂ€ls det för bildstöld.

SÖTT SMÅ VALPAR

1 LĂ€s mer >>
























‱ Alla bilder Ă€r fotad ut av mig, Ellinor Johansson. Inga bilder fĂ„r kopigeras UTAN tillstĂ„nd. HĂ€ndelsen kommer att anmĂ€la för bildstöld.

/ Elly - J

SKÅNSKA DISTANS PROVA...

0 LĂ€s mer >>












































‱ Alla bilderna Ă€r fotade ut av mig, Ellinor Johansson. Bilderna fĂ„r inte kopigerast UTAN tillstĂ„nd, vid hĂ€ndelse kommer det att anmĂ€ls för bildstöld.

/ Elly - J

HOPPTÄVLING I TOMELIL...

0 LĂ€s mer >>


Hej alla som lÀser bloggen,
som ni mĂ€rker kommer inte inlĂ€gg sĂ„ ofta. Men har fortfaranden inget internet hemma. Men bilder Ă€r pĂ„ vĂ€g, vi har frĂ„n tvĂ„ hĂ€st tĂ€vlingar, en frĂ„n Österlens ryttarförening, och SkĂ„nska Distans PP, Ă€ven bilder pĂ„ vĂ„ra valpar. Dem kommer upp idag, för ska fixa alla bilderna idag. Även försöka hitta nĂ„got fint till bloggen.

Jag hÄller Àven pÄ att fixa em hemsida till bilderna, men vet Ànnu inte om det kommer bli av, för det Àr roligare med en blogg och kunna varijera. Vi fÄr se!

/ Elly - J

HELLOY!

0 LĂ€s mer >>


Ingredienser;
2 - papprikor
5dl frysta grönsaker
2 extra stora lökar
2 tommater
650g lax
Salt
Piri Piri - kryda
Kokos fett
Foliepapper
IngefÀra

Gör sÄ hÀr;
Tina upp fisken, sÀtt ungen pÄ 250-gradeer. Ta folipapper och forma det till en fyrkant med kanter. LÀg i en klik kokosfett och smörj ut det pÄ boten pÄ foliet. Sen strimllar du ingefÀra pÄ samma sÀtt som kokosfettet, pÄ med lite piri piri kryda. LÀg sedan pÄ fisken och tillsÀtt salt och piri piri kryda. Ta sen foliekanterna och lÀgg det som ett luftigt tÀcke över fisken in i ungnen cirka 15-25min.

Under tiden fisken tillsÀtter sig, sÄ skÀr papprika och löken i dina fromer, lÀgg det i stekgernet med glöm inte kokosfettet. LÄtt grönsakerna stÄ och bli varma, glöm inte kryda ocksÄ. Sen tar du en sill och lÀgger frysta Àrtor & majs dÀr. Ta sedan en krastrull med vatten och sÀtt sillen ovanför, Ängan kommer att tina och tillaga de frysta Àrtorna och majesen. Glöm inte kolla fisken.

Sen nÀr fisken Àr klar sÄ Àr det bara att lÀgga upp och severa!

/ Elly - J

LAX MED ÅNGANDE GRÖNS...

0 LĂ€s mer >>






BLOM BILDER