0 LĂ€s mer >>


TyvÀrr blev de enbart en bild, för jag hade inte tagit sÄ mÄnga bra bilder. TyvÀrr, vÀdigt trÄkigt!

/ Elly - J

DRESSYR MED KLASS

0 LĂ€s mer >>










































Alla bilder fottade ut av mig Elly-J.webblogg.se - bilderna gĂ„r att köpa men enbart av hĂ€stĂ€garna eller skötar. Kontakte dĂ„ mig, [email protected] för mer imformation.

// Elly - J (Ellinor Johansson)

KÖRTÄVLING KRAPPERUP

0 LĂ€s mer >>


FörlÄt för att jag inte har skrivit pÄ ett tag, men serigöst! Jag har verkligen inte hunit denna gÄngen. Just nu sitter jag i Skurup och ska tÄget hem, som gÄr 10:40 och sedan ta bussen i Tomelilla till Anklam. Jag Äker inte till skolan pga av jag sovit sÄ himmla dÄligt i natt, vill inte förstöra för dem andra i skolan. SÄ hem Äker jag, och trÀffar Yja! Ska sÀkert ut och springa en runda idag, nÀr jag kommer hem ocksÄ. Milen kanske?

Vad ska ni göra idag?

/ Elly - J

FÖRLÅT

0 LĂ€s mer >>
Ligger i soffan och tittar pÄ Europavisen och hÄller koll pÄ en hÀst som förhoppningsvis ska föla ikvÀll/natt men inget hÀnder sÄ fÄr under hÄlla mig med att titta pÄ tve de Àr rÀtt bra sÀtt för blir inte trött. Men önskar att den dÀr hÀsten fölar nu sÄ vi kan kolla och hÄlla pÄ med den, sen hade de varit roligt för mig att se en hÀst föla. Har aldrig gjorr de, pinsamt I KNOW! Men ska kolla vidare pÄ tve nu! / Elly - J

FÖLVAKT

0 LĂ€s mer >>


Idag har jag Äkt bild vÀlidigt mycket obsaverar, vÀlidgt mycket. Resan började redan vid 13tiden att Äkta till Ystad, sedan Skurup, sedan Sjöbo, sedan Krisanstad, sedan Anklam... gissa hur trött man Àr pÄ att Äka bil idag? Som sagt hag inte gjort sÄ mycket mer Àn Äkt bil, handlat lite i olika afÀrer.

Sen var man hos dressyr trÀnaren och fixade med hennes unghÀstar. Och vi bestÀmmde att jag skulle med pÄ tÀvling pÄ Söndag, de ska bli jÀtte roligt. Som alltid!

Och imorgon ska man till Kaprup för kolla pÄ körtÀvlingar, sedan dÀr efter ska pappa sko nÄgons hÀst, sammt kör mig till dressyr trÀnaren för jag ska sova över dÀr till pÄ Söndag sÄ slipper man penla sÄ mycket. Smart va??

Men nu ska jag gĂ„ lĂ€gga mig, för som sagt ska till Kaprup och se pĂ„ körtĂ€vlingar, de tar sin lilla tid att köra upp dĂ€r, sĂ„ stiger vĂ€l upp runt 6 tiden pĂ„ morgonen, en LÖRDAG morgon... nĂ„got fel pĂ„ mig eller?

/ Elly - J

MYCKET KÖRANDE

0 LĂ€s mer >>



Dagens trÀning blev bakintervall vilket Àr pist jobbigt. BÄdetför benene och lÄren samt för hjÀrtat och lungerna. Tog med lilla Yja men hon förstod inte att hon inte obsaverar INTE skulle med upp för bakarna men hon gjorde de i alla fal.

TrÀnade cirka 20min sen fick jag astma (fick de tidigare men jobbade i alla fall ) sen trampade jag snett och trÀninge fick avbrytas med nÄgra armhÀvningar och sittuppts.

SÄ nu ska jag Àta och sen kolla pÄ melodifestivalen sÄ klart, ska du de?

/ Elly - J

DAGENS TRÄNING

0 LĂ€s mer >>


Ja nu fÄr man dra till skolan klockan Àr ju inte precis 8 pÄ morgonen utan 12 pÄ förmidag!! Jag skulle tydligen ha en historie redovisning som jag trodde dem andara hade gjort förra veckan men nej dÄ, sÄ vi ska göra de idag. Fan vad trÄkigt men jag ska vÀl fö det gjort, jag Àr i alla fal ledig pÄ Fredag det Àr gött!!

Fast jag Àr i skolan lite ur jag vill nu dem sista veckerna för börjar bli trött pÄ skolan, det Àr alltid lika dant varje Är nÀr det börja nÀmra sig sommar lovet. Men ja, nu fÄr jag snart gÄ till bussen.

/ Elly - J

ON WAY

0 LĂ€s mer >>


Jag har varit jÀtte trött de senaste tiden varför vet jag inte riktigt, men trött Àr jag. Direkt nÀr jag kom hem frÄn skolan sommnade jag i min sÀng och sov lÀnge!! Nu ska jag snart gÄ lÀgga mig igen och jag kÀnner mig jÀttetrött. Imorgon börjar jag inte förren 13:30, naj tidigare men jag orkar inte Äka till skolan tidiager. Vill slappna av lite och ladda in försommaren tuffa trÀngar.

SÄ nu ska jag gÄ lÀgga mig, var ute med Yja och Power walk idag 3km pÄ 35min, grymt jobbad. SÄ nu ska jag sova nÄgra timmar till.

TyvÀrr Ät jag en Àcklig pizza idag, var inte alls gÄtt, Ängerst har jag... kanske springa en runda imorgon? Vi fÄr se.

/ Elly - J

JÄTTE TRÖTT

0 LĂ€s mer >>


Idag har jag verkligen inte gjort mycket, jag Ă„kte till tandlĂ€karen pĂ„ morgonen sen hoppade jag över skolan för orkade verkligen inte med skolan idag. Åkte hem och var med Yja istĂ€llet, sen har jag mĂ€st legat och Ă„terhĂ€mtat mig frĂ„n helgens lĂ„nga övninge. La Ă€ven och smĂ„ sov för behövede de.

PÄ kvÀllen gick jag ute en runda med Yja samt fotade lite, bilderna kommer upp senare. Om jag hinner och har lust att fixa dem. Men i alla fal, nu ska jag gÄ lÀgga mig för i moronge Àr de nationella i mattematik och hoppas verkligen pÄ det bÀst.

// Elly - J

DAGENS HÄNDELSER

0 LĂ€s mer >>


Som ni mÀrker har jag inte skrivt pÄ lÀnge, men det Àr för att jag har varit ivÀg nu 5-dagar pÄ en jÀttestor övninge och inte haft tillgÄnge till mobilen sÄ inte kunnat bloggat. Men i alla fa, allting Àr bra med mig hoppas det Àr med er!!!

Just nu Àr jag rÀtt trött, och imorgon Àr de en lÄng trÄkig dag. Det kommer bli jobbigt pga av att jag skadat min fot sÄ jag har svÄrt att gÄ, det gör furktansvÀrt ont att gÄ pÄ den.

Imorgon ska jag till tandlÀkanren och jag har redan insÀtt att jag har hÄl i mina tÀnder, vilket inte Àr jÀtte roligt, för det betyder dÄ att jag mÄste lagga dem och det Àr fruktansvÀrt att ta spruter... jag vet... jag Àr en messs..haha!

Vad har du gjort?

/ Elly - J

HEJ MINNA VÄNNER

0 LĂ€s mer >>


KvÀllen Àr kommen och imorgon Àr det ingen skola för min det, dÄ jag Àr "ledig". Jag har inte gjort mycket idag. Skolan ni vet sen inte sÄ mycket mer, kom hem lagade mat sen sÄ har jag legat i sÀngen hela dagen.

Imorgon ska pappa jag fixa lite pÄ gÄrden och sÄ lite frön för att grÀset ska vÀxa lite m.m, förmodligen ska jag dra av skorna pÄ en hÀst samt vÀrka den. Men vi fÄr se vad dagen bjuder pÄ, rÀtt trött sÄ ska gÄ och lÀgga mig snart.

Vad har du gjort idag?

// Elly - J

HEJSAN

0 LĂ€s mer >>


Antal portioner: 12
FÀrdigt pÄ: 30 min
Ingredienser

3 Àgg
1 dl farinsocker/rÄsocker
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
2,5 dl fullkornsmjöl av dinkel
2,5 dl dinkelsikt
1,25 dl gammaldags ekologisk mjölk eller havremjölk
1 dl rapsolja
3-5 dl tinade frysta bÀr eller fÀrska

Tips

Se fler recept frÄn Du Àr vad du Àter

Gör sÄ hÀr

1. SÀtt ugnen pÄ 200 grader.

2. Smörj en muffinsplÄt för 12 st muffins.

3. Vispa Àgg och socker pösigt.

4. Vispa ner vaniljsocker, bakpulver och salt.

5. Blanda sedan ner dinkelmjölet, mjölk och olja till en jÀmn smet.

6. Rör dÀrefter försiktigt ned bÀren.

7. Fördela smeten i muffinsformarna, fyll dem till ungefÀr 3/4 med smet.

8. GrÀdda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.

// Elly - J

NYTTIGA BLÅBÄRSMUFFIN...

0 LĂ€s mer >>


Idag har jag fÄtt mycket gjort, redan klockan 9 var jag uppe och klockan 10 sÄ började jag att dra av skorna pÄ min hÀst och vÀrka till honom. Det tog en hel timme, ni kan inte gissa hur jobbigt det var. Mitt linnen var helt fuktigt och blött efter jag var klar.

Efter de Äkte vi lÀmmna honom och en annan hÀst pÄ sommarbettet, kÀnns skönt att inte behöve tÀnka pÄ honom och att han kan gÄ dÀr och blo rund och god till hösten. Han kommer gÄ dÀr sÄ lÀnge som möjligt, men vi fÄr se hur hösten bli. Bli den som förra Äret dÄ stannar han dÀr lÀnge.

Efter de, fottat valparna (bilder kommer), sen bara tagit det lung, det har varit full rulle pĂ„ gĂ„rden idag. Tog cirka 3 och Âœ timme att köra ner tvĂ„ hĂ€star dit. Nöjd och glad blev alla.

SÄ nu ska jag drike grönt varmt te, sen gÄ lÀgga mig, imorgon Àr det gymmet i 2 timmer.

// Elly - J

MYCKET GJORT

0 LĂ€s mer >>






Fotade av Nikon D3000 och 70 -210 zom

/ Elly - J


PIRUTETT

0 LĂ€s mer >>



















AnvÀnde mig av Nikon D3000 + 70-210zom.

/ Elly - J

DRESSYR TÄVLING I ÅSB...

0 LĂ€s mer >>
Om nÄgra minuter Äker jag upp till Kristinastad för att trÀffa min trÀnare och för att pappa ska kolla en hÀst som kanske fÄtt en hovböld. Men vi hoppas inte, sen ska den vi dÄ kollar pÄ, provridas för han Àr tillsalu.

Sitter titta pÄ lite klÀder som jag vill ha pÄ Nelly.com men inga pengar just nu, och jag ska trÀna mycket i sommar sÄ kommer sÀker att rasa Ànnu mer i vikt, sÄ inte lönt att köpa nya saker fören efter sommar, eller var tror ni?

// Elly - J

KRISTIANSTAD