Polis - Ja - Nej - ?




Jag har alltid
drömt om att bli polis. Kannse inte alltid men när jag blev så där 13-14år så sa jag att jag skulle vilja bli polis. Det hänger i fortfarande, om någon undrar varför jag skriver blogg är det för att kunna ha det som minne om jag blir polis om cirka 10år eller mer.

Dessa frågerna har jag ställt till mig själv, litte kul för andra att läsa.

Varför polis?
För att det är ett väligt heftigt yrke och man stötter på problem varje dag.

Varför passar just du som polis?
Jag har tålamod, man måste ha det om man ska kunna bli en riktigt bra polis, man måste ha väl kunnande syke. Och man ska både vara sykisk frisk och fysiskt.

Ridande polis?
Nej, absolut inte. När jag blir polis tror jag faktist att hästar kommer vara ett gått minne för mig. Tror inte jag kommer ha tid med det då. Tyvär.

Varför inte ridanden polis?
I vissa sitationer kan jag tycka synd om hästarna, men jag vet att hästarna är väl utbilade.

Vilken sårts polis vill du hälst bli?
Mord utredande polis.

Varför?
För det är "coolt" om vi ska säga så, men man måste tänka alltid eller oftast steget förre järnings männen. Det är litte kul, för sådan kunskapp har jag. Men sen vill jag patrollera också.

Vad var det som insåg dig att passa som polis?
Jag vet inte riktigt, men brukade titta på filmer tänka "gud vad coolt jobb som polis" men jag vet att verklig heten är mycket svårare. Det är väl det här också att jag är trött på mäniskor som alltid kommer unand och försöker ljuga sig bort vad dom har gjort. Jobbigt!

Vad är fördel med att vara polis tror du?
Jag tror förddlaran är att man träffar nya ansikten varje dag, om man är utte och patrollera så ser man nya ansikten varje dag. Jag vill ju också bli polis för att hjälpa mäniskor, och har lätta att utryka mig.

Vad tror du nackdelarna är?
Det är oregelbunda tids pass, men det är inte så mycket skilnad för mig.

Litte kul sitta göra detta hemma, detta kanse jag har nytta av frammtiden. Vem vet? Ne men sov så gått alla som läst bloggen denna kväll.

/ Natti Elly-J

Kommentera här: