Jag nu & framtid

Jag

Mitt namn är Ellinor Johansson, jag bor på en stor går vid Anklam cirka 5km utan från Sjöbo. Jag tränar dressyr, med min söta Arabiskt fullblod. Men han tycker inte om det därför gör jag inte det så mycket. Men älskar dressyr.

Jag tävlar och tränar distansridning, då jag älskar att rida i naturen och se andra områden. Tycker det är jätte mysigt och skönt. Men det som är tråkigt med distansridning är att man får träna 2-4 månader eller mer för att åka tävla. Man kan inte träna 2-5 veckor sedan åka ut tävla. Tråkigt också är att det är så få tävlingar. Men distansridning är inte stort i Sverige.
Ska du testa? GÖR DET, du ångrar dig inte!

Idag år jag omvårdnad programmet i Ystad, på östeportsskolan. Rätt okej skola, allting kan bli bättre men hur mycket vet jag inte. Tiden går jätte fort, så innan jag hinner blinka så står jag där och har tagit studenten. Blir jätte roligt. Om TRE år.

Efter jag läst klart omvårdnad programmet ska jag söka in inte till lumpen så klart, det ska bli en stor upplevelse. Längtar redan dit!

Efter jag gjort lumpen ska jag söka till polishögskolan i växsjö. Kommer jag in, forsätter jag på utbildningen så klart. Kommer jag inte in så ska jag söka till väktare utbildningen i Malmö. Kommer jag in där ska jag läsa det.

Det är cirka ett år. Polishögskolan är cirka tre år. Innan var det fem. Kommer jag inte in på något av det ska jag söka till förberedning för polishögskolan, som ligger i Malmö, gå där ett år. Om det inte funkar vet jag inte. Så långt har jag inte kommit. Jag tror jag ska jobba inom försvarsmakten då.

Jag vill självklart ha en häst och en hund, men jag vet inte vilken häst ras och vilken tävlings gren jag ska tävla in. Men tror jag ska försöka med skolan först och min framtid. Men vill som STOR önskan rida Grann prix, verkligen! Och göra mitt eget program som jag redan sitter rita. Sjukt men sant.

Jag ska få min ”stora” häst när jag är 20år gammal det längtar jag jätte mycket till. Det är inte jätte långt kvar. Men endån. Kul ska det bli och få en egen häst och kunna träna dressyr och bli duktigare och duktigare. Vi får se...

Så här ser det ut nu, många mål som ska avklara men det kommer så sjukt fort om veckorna ska gå så här fort varje gång, så är jag snart sista dagen i trejan. Det längtar jag redan till! ” 

Vi får se, vad önskar du?
Berätta jätte gärna din framtid för mig, glöm inte länka till din blogg så jag kan läsa din blogg också!

Gör detta bara för det ska vara lite roligt, och kunna gå tillbaka om något år se vad som gick i min önskan vad som inte gick i min önskan. Berättar även min relation till hästen och andra saker.

/ Elly - J

Kommentera här: