Malmös ridskola

Polis hästar, och polis bild i Malmö

Idag har det varit en
väldans lång dag, tyckte jag iaf. Var med pappa skode hästar. Och på det första stället skulle jag rida. Det var faktist kul, men jag var tvungen att använda säkerhetsväst, det var verklige inte popporält hos mig.

Men det säkerhetsväst var väldigt skön. Så det var väl och för den gången, men ska jag forsätta att träna där måste jag hade det. Det är inte kul, men för mitt och hennes eget bästa.

Sen under dagen åkte vi till Malmös ridskola, bredvid Malmös polis hästar. Det var faktist kul, men det var några unga tjejer vi min ålder som snackade med den andra hovslagaren. Så tog den unga tjejen ut en Arab, som började stirra.

Så säger hon
- Vad ska jag gör för att den ska stå still? hon var typ panik slagen, då tänker jag,
" omgad det är en arab, har ni aldrig ridigt fullblod eller? - tydligen inte " Så sa jag bar,
- Men hallå, det är en Arab, dom är så. Låte den va den lungnar ner sig.
- okej. sa den tjejn så.

Den andra tjej som satt på pallen bara
- Jag gillar inte araber! Jag bara
- Tack, sådan hästar rider jag varje dag, fullblod är det mycket fullt i, skrattade jag.

Sen gick pappa jag. Då tänkte jag

- Jag rider hellre ett fullblod en slö häst.
- Jag rider hellre ett fullblod en sitter pryllar upp ett halvblod för att den ska få fortare.
- Hälder fullblod.

Sedan kom vi hem, jag stannade hemma pappa åkte iväg för att gippas en häst, som hade åkt om kul på stenar, och skaddat hoven så det behövde gippsas. Då lagade jag mat.

Det blev självklart en kvälls prommenad också, var ute till halv 12 på natten. Men skönt var det. Nepp nu går jag lägger mig.

/ Natty Elly - J


Kommentera här: