tingvalla / misshandel / orningsvakt / polisanmäla

Rediskering av Ellinor Johansson








Min kompis övertalade mig att hänga med till tingvalla den 6/2. För två år tidigare hade jag sagt till mig själv att jag aldrig mer skulle sätta min fot på det där ställer. Men vad gjorde jag? jo jag satt min fot där klockan 21:32 jag ångrade mig verkligen nu! Men iaf så tänkte jag att någon gång  måste man ha lite roligt, så jag hängde på Chrise min kompis som ville dit.

När vi kom fram så var allt som vanligt, vi hade bestämt oss för detta här "Först in, sist ut" vi skulle hålla det hela fyra timmar. Inga problem sa jag iaf, vet inte vad Chris tänkte. Då vid 22:00 tiden började "festen", vi hade sjukt kul!Vi dansade och villa de, sen gick vi runt och hälsade på andra roliga mäniskor. Just då var klockan kanske.... 22:45 minns inte riktigt. Då hade jag sätt många från västervångskolan, alla dom där som man ogillande, för dom är så bitchia, men just den kvällen var speciellt på någon sätt.

När vi ställde oss fär att ta luft efter att vi dansat en stund så såg jag Malin från vår skola, hon som mig tydligen. Men så tänkte jag inte mer på det, då kom Malin och rövade mig helt utan någon anledning. Första gånge ingronerad jag henne, andra gånge putade jag i väg henne. Då blev hon arg kom fram till mig och sa:

Malin: Vafan putar du mig för?!
Jag: Du rövar mig hella tiden!

Samtidigt kom Liset  fram började prata om att jag kallat Malin blatte/neger, då sa jag

Jag: Vem har sakt det?
Liset: Haha, dit  jälva äkel!!
Jag: När då?
Liset: Du kan fan gå hem knulla din pappa!
Jag: Vad fan vill ni?! vad fan är problemet? ( samtigit fick jag ett sms  som jag ville kolla men fick inte av dom )
Malin: Du är så jälva äklig skabbig din fitta!

Då tog jag fram mobilen försökte ingronera dom, men då slog Malin till mobilen så att den gled ner då sa jag

Jag: Ursäkta, men jag har inte tid med er!

Jag gick förbi Malins stigit tog hon ett stadigt grepp i mitt hår drog i det i cirkel, samtidigt som Liset eller Malin sparka ett hårt slag. Enda jag tänkte var gör inget, gör jag något så jag jag inte anmäla som, men Chrise min kompis sa till mig

Chrise: Skit i dom, kom så gå vi säger till Ordningsvakterna! 
Jag: Vänta, måste tänka...

Vi gick till en ordningsvak sa vad som hade hänt och vad dom gjort. Så sa han till mig

Ornings vackte: Ta det lungt, jag ska ha koll på henne!
Jag: Visst, okej tack!

Så gick Chris och jag dansade igen med några andra vänner som jag kännde, då kom Malin IGEN och rövade, samtidig slog hon med händern. Okej, blev träffad men min ena kompis sa

Min kompis: Vad fan håller du på med?!!

Malin sa inte bara fortsatte, då knuffade Johanna min kompis till henne sa lägg ner, då slutade hon. Vi gick till samma ordningsvakt igen och vissade vem det var. Iaf försökte. Han bara sa

Orningsvakte: Jaha det är hon. Hon har varit när på att åka ut hella kvälle.

Det sa han till Chrise först tror jag, sen så berättade han för mig.

Då sa Chrise något om att polisanmäla detta, för så här får man inte göra, vi gick till det där stället man hänger jackan, där stog hella hennes klass, hörde Malisn röst sa "äkel" men ingronerad det.

Jag: Vad gör vi här Chrise?
Chrise: Vi skulle tydligen gå hit för att anmäla henne.
Jag: Okej?

Men vi förstår inte, så vi gick ut och satt oss på trappan, då sa jag

Jag: "först in, sist ut!"
Chrise: Ja, förfan!

Sen efter den gånga röde hon inte mig, alltså på festen, nu får jag se på måndag vad som kommer att hända. Rör hon mig igen ska jag gör hela hennes liv till ett hälvete! Ska polisanmälla henne då!

Jag tänker nu: Det är ingen idé att hålla på med mig, man kommer inte längre för det. Visst kan jag ingoner men men man vet aldrig vad jag tänker. Jag går inte att läsa som en öppen bok!

Kommentarer:

1 Emma <3:

skriven

ja tycker du ska anmäla dem NU.. dem drog dej o håret o sparka dej

Det kan räknas

som misshandel :o

2 Anonym:

skriven

hahahaa skojig berättelse :D då blir det fight på västran imorgon :D

3 Sandra:

skriven

hon har blivit polisanmäld miljontals gånger..

Kommentera här: