Frihetsdressyr i träningen 1


" Han är väldigt ädel häst " 2010
Igår tränade jag första gången frihetsdressyr, lite lydnad och förtydning mellan häst och människor kontakt. Gick väldigt bra, men kunde gått bättre. Jag tror jag har förstora mål med Baarock, men det lär väl jag mig under tiden.
Det verkar som det ska regna hela veckan, då kommer det inte bli någon dressyr på onsdag/torsdag. Gillar verkligen inte att rida när det regnar, och försöker alltid rida ute i paddocken.

Någon som har
bra tipps på hur man kan bygga bra rygg muskler (förutom bakträning ) och frambens muskler? Kommentera då...!

/ Elly & Baarock

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det enda sättet att ge hästen bra ryggmuskulatur är att den bär upp sig själv med sin rygg. Tänk då på att inte ha för mycket tyngd på hästen. När hästen väl lärt sig att bära upp sin rygg rätt, så kan man börja med olika övningar. Om man gör det för tidigt sliter man bara på hästen och förstör den. Tyvärr är det många distanshästar som har väldigt dålig rygg då man bara "rider" den utan att tänka på att de måste bära sig med sänkt huvud.

Kommentera här: