F17 helg - 25 till 27 - vecka 12


Jag i mattafären innan jag åkte från Tomelilla

Fredagen den 25/4: Tog jag bussen upp till Krisandstad för att åka på en rolig utflykt på F17. Alla träffades på Finskan som de kallades, och blev kollade så alla fans där som skulle vara där. Och vi blev uppdellade för vissa skulle få skjuta andra inte. Jag blev en av de som skulle. Vi åkte till FRIVILIGA som det sod, och alla 40st personer som vi samma rum. Kan berätta att det var varmt, men skönt var det. Fick även kvälls fika.

Lördagen den 26/4: Så gick vi upp 07:30 fast jag var vaken innan, vi fick städa och packa våra ryggsäkar. Sen var de frukost. Efter de satt vi upp våra sovtällt där vi skulle sova. Efter det gick vi i 15minuter till skjutbanan, uppdelade i 2 olika grupper. Först gick vi igenom vapent funktion, seden lära oss ladda med mera. Sen skulle vi börja skjuta, först på 30meters avstånd vilket var väldigt svårt sittanden, men liggande var rätt OK. Efter det skulle vi skjuta 50meters avstånd, vilket var lättare för mig, klarade både, liggande med stöd, liggande utan stöd, sittande, men tiden räkte inte till att testa hur det var att stå att skjuta. Dom sa att jag var vädligt duktigt, fast jag aldrig hålt i ett vapen innan. På kvällen skulle vi tända vår kamin som skulle så i tälet, fast våran var inte så bra. Så jag fröss hela naten kunde kanppt sova en timme. Fast jag hade alla kläder på mig, gick det ändån inte. Andra sov som sten.

Söndag den 27/4: Så var det sommartid, men jag var vaken för var vaken hela naten pga. det var så kallt. Vi gick upp ungefär 06:30 Vi skulle paka ihoppa alla våra saker för att vi skulle lägga ner tältet igen. Efter vi fixat tältet sammt ätit lite frukust, och städat tält, kaminen, rören, lite runt om vårt tält. Så skulle området städas. Jag hittade inte mycket skitt precis men andra gjorde. Efter det, så pratade vi lite ned Fänrik ( grads betäkningen ) efter det skulle vi ha en utvardering, sen var det lunch. Eller så var det tvärt om, kvitar. När vi gjort allt detta åker vi tillbax till Finskan, för en återsamlling och för att säga hejdå till alla instruktörer. Och få ny kallese och anmälan. Vi gjorde ett skämmt med de andra som var på Kungsholmen, vi stälde oss vi vattnet och skrek till dom " Andra sidan är ni klara?! " - men det blåst så, så de hörde väl inte oss. Efter allt detta åkte vi hem. Jag somnade på bussen som en sten.

Uvardering: Tycker helge var sjukt rolig som alla andra varit, mycket lärorikt och intressan. Man lärde sig jättemycket. Och fick göra saker man aldrig trott man skulle göra. Träffa nya människor och kunde verkligen ha det jätte roligt. Nakdelen var att vi inte fick värme i tältet så jag frösst så mycket, att jag inte skunde få upp värmen igen. Men annars supper helg. Tack till alla instruktöre!

Träning till nästa övning: Måste träna konditonen mer tycker jag, styrketräna mycket mer. Allt blir lättare om man är i supper form. Vilket jag var bättre denna gången en förragången. Så fortsätta att träna som jag gör nu.

/ Elly - J

Kommentera här: