Övning 14/10 - 16/10

14/10: Kom fram till Krisandstad träffade alla vänner igen trevligt att träffas, dagen blev lång med mycket roliga saker, vi gjorde om vapen provet jag klarade mig kunde alla fråger! Vi kom inte i sängs fören klockan 00.30 men de var okey!

15/10: Vi  går upp tidigt på morgonen för att "städa" våra logoment, vi som ehöve byta kläder fick stanna kvar en stund för att göra de men vi fick utilning i knop. Hur man gör olika knuttar m.m, sen efter de fick radio träna de gick rätt bra, sen skulle vi ha lunch. God lunch! Efter de skulle vi skjuta det gick faktist jättebra! Rätt nöjd, men efter de skulle allt städas det tog tid för alla att innse att dem skulle hjälpa till.

Efter det skulle vi göra en så kallade O-plat ( Osiavtions plats ) det var kause, jag fick bli dagelev precis mitt i hela röran de var inte de lättaste precis! Men vi fick tur var hjälp av IK-U-elverna som hjälpte mig. Det tog oss 2timmar för att göra en O-plats!!!! Men efter de grilade vi korv och förs! Sen byggde vi upp sov ställe de var inte så himmla lätt för skulle välja ut vem som skulle sitta o-plats då fick man höra att man var de ena och de andra..., men jag brydde mig verkligen inte. Efter de sov vi som setnar!

16/10: Upp tidigt och fixa så alla vaknade, fett kallt var de! Efter allt var rivet skulle vi äta fruskost och machera tillax! När vi var tillbax skulle vi städa locshomenten det är inte roligt. Vi fick göra om de, för de blev inte rätt fast jag hade gett ut order hur de skulle se ut. När allt var fixat skulle vi äta lunch efter lunchen så var inte precis Koporalen så glad på oss för många hade tagit denna helgen som en lek, den som får skittet då är dageleven så då fick vi höra Koporalen skälla ut oss de känndes precis inte jätteroligt! Efter se sjöng vi för hon som fixar att vi får komma på övningar på Ronneby m.m för hon fylde år! Så var de hemmot färd!


Utvadering:

Tycket övningen var bra, men synd att allt skulle lå så fuckat! För annars var de en bra övning! Självk blev jag besviken att allt lev så, men de var inte bara mitt fel. Fanns de som inte lyssnade på mina order som dagelev tog inte mig på alvar. Det känndes inte alls roligt.

/ Elly - J

Kommentera här: