🌾 God dag bloggen

Hej min kvar levande blogg lÀsare!

IgÄr var jag ute hos mina förÀldar efter mÄnga men sÄ Äkte jag ut dit. Har inte varit dÀr pÄ vÀldigt lÀnge, tror jag sist var dÀr nog 1mÄnad sedan. Men det var "kul/trevligt" att trÀffa dem. Dem fick reda pÄ (som ni inte vet Ànnu) att jag blivit "uppsag" pÄ mitt jobb.
 
Men jag tolkar inte det sÄ utan mer att folk inte gillade mig och behövde sprida ett "dÄligt rykte" om mig sÄ att chefen hade en anledning till inte ha kvar mig pÄ arbetsplatsen. Vilket Àr vÀldigt trÄkigt dÄ jag trivdes sÄ bra och insÄg att jobba med barn Àr nog nÄgot jag vill fortÀstta med!
 
VÀl hemma hos mina förÀldrar grillade vi tillsammans, min samob kom efter skolan hem till oss. Och avslutade kvÀllen hos dem med en lite promenad.
 
Den dagen hade jag sammlagt gÄtt 2mil (nöjd) - skulle trÀnat löpning men jag tyckte det var skönar att gÄ mÄnga promenader, lixom 3st rÀcker vÀl?
 
PÄvÀgen hem sÄ stannade vi i Lund (inte frivlligt lixom, vi "missade" tÄget). SÄ vi passade pÄ att köpa oss lite naturgodis och en varmcholkad samt en kaka som han Ät, jag försöker undvika all socker. Men nÀr vi vÀl kom hem somnade vi som smÄ barn!
 
 
// Elly

Kommentera hÀr: