🌾 S I S T A D A G E N

 
 
Det var verkligen en jobbig kÀnsla att gÄ till sitt "jobb" som nu mer inte Àr mitt jobb. Det var i dag, en söndag i September, nÀr solenskinner, fÄglarna sjunger och jag har mysig musik i lurarna, Àven en celcius i min hand.
 
Det var en jobbig kÀnnsla mÄ ni tro, men samtidgt var det skönt att fÄ trÀffa dem jag jobbat med under sommaren, specigellt barnen som hoppade pÄ mig nÀr jag kom till jobbet, den kÀnnslan Àr bÀst! 
 
Timmarna bar flög ivÀg, men det var skönt ÀndÄ. Jag kommer sakna detta jobbet och jobbar nu pÄ hitta nÄgot jobb jag verkligen vill ha. Jag kommer inte hoppa pÄ det första "bÀsta" utan jag ska gilla de. 

Pengar Àr fan allt, jag vet men jobbet Àr dÀr du tillbringar dem flesta timmarna nÀr du Àr vaken, varför ska du dÄ skaffa dig ett jobb bara för att det ska vara sÄ? - ett bra jobb innebÀr att man vill jobba, sÄ kÀnner jag just nu men det kan sÀkert Àndras!
 
Mitt sita arbetspass varar 10-18 dÄ gÄr jag dÀr ifrÄn sista gÄngen, hoppas redan att jag fÄr  komma tbx. Men vi alla vet att jag inte fÄr, tyvÀrr!
 
// Elly

Kommentera hÀr: