Thailand 5

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Idag så var vädret någorlunda på vår sida! 

Vi starta dagen med frukost, sen är den obligatoriska vilan efter den fram till 12.

Efter det begav vi oss på tur, vi skulle ju besöka vattenfallen, vi gick, å gick, å gick.. sen kom det en skylt som det stor 8km (ja, km som i kilometer) då ville min syrra inte gå längre! Så efter lite bråk/tjafs så vände vi och gick tbx. 
Men påvägen tbx gick vi in om en marknad, med allt du kan tänka dig! Från rå fisk till råa grishuvuden, levande fiskar som hoppade runt i vatten tumma skålar... må ni tro de var en upplevelse. Sen köpte jag ett par Nike mjukis, medans syrran köpte andra kläder! Hon som sa att hon inte skulle handla i Thailand!

Så vi passade på att äta där också, street foods inte varje dag man gör det. Det var riktigt gått, min favorit var potatisen dem hade (första bilden) sjukt gått! Denna marknaden ligger 30-45min gång avstånd från vårt hotell. Men lätt värt promenaden! 

Väl på väg hem köpte vi tilltugg, vindruvor och något som liknar munkar, får testa dem imorgon. Sen när vi gick hem kollade vi upp hur mycket en moppe kostar att hyra, då vi komfram till att vi måste hyra en sådan för kunna besöka vattenfallen. Vem ska köra den? 

Väl hemma gick jag och badade i havet,  salt vatten må ni tro det är.. första gången sen vi kommit, å slappade lite på stranden innan jag bestämde mig för att faktist gå träna ryggen/armarna! 

Väl på gymmet var jag helt själv det var riktigt skönt att träna! Även fast det tog emot lite, för vi gick nemligen rätt långt och mycket idag.. men musklerna måste byggas! Så min kropp är riktigt trött nu.

Imorgon ska vi gå på tur med andra en guide tur. Så vi måste hoppa i säng tidigare idag och gå upp lite tidigare imorgon.

/ Elly

Kommentera här: